M54B22 gaśnie przy dojeżdżaniu / hamowaniu .

Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#11

Post autor: Karold »

Lewe powietrze nie ma tu nic do rzeczy. Sam dobrze o tym wiem bo borykam się z podobnym problemem od dłuższego czasu. Co prawda silnik m52b28tu ale jest też kilka innych osób które mają tego rodzaju "cuda" z obrotami.

Wszyscy którzy chcą pomóc od razu piszą: lewe powietrze, nieszczelność dolotu itp, itd.
Bzdura. Wiem to ja i osoby które siedzą w temacie.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#12

Post autor: mariryb »

To jaka jest Twoja diagnoza? Jak siedzisz w temacie to co to moze byc?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#13

Post autor: lajcik »

Karold pisze:Lewe powietrze nie ma tu nic do rzeczy. Sam dobrze o tym wiem bo borykam się z podobnym problemem od dłuższego czasu. Co prawda silnik m52b28tu ale jest też kilka innych osób które mają tego rodzaju "cuda" z obrotami.

Wszyscy którzy chcą pomóc od razu piszą: lewe powietrze, nieszczelność dolotu itp, itd.
Bzdura. Wiem to ja i osoby które siedzą w temacie.
A lewe powietrze nie ma podobnych objawów? To, że w Twoim wypadku to nie było rozwiązanie nie znaczy, że u kogoś innego nie będzie. Wszystko robi się po nitce do kłębka, nie każdy przypadek jest taki sam.
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#14

Post autor: Karold »

Gdybym wiedział co jest przyczyną to bym nie pytał o ten problem na forach tylko pomógł innym :)

Jest wiele tematów w sieci i zawsze odpowiedzi są o dolocie i powietrzu.

I za każdym razem okazuje się też że u osób mających dany problem nie jest przyczyną lewe powietrze lecz coś innego. (tylko co? tego nie wiadomo)

Jeszcze nie widziałem tematu z falowaniem obrotów w którym ktoś by napisał że przyczyną była jakaś nieszczelność.

Ps. W innym temacie na tym forum opisałem co już wymieniałem i dalej bez zmian.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

Szczelność dolotu powinno się sprawdzić na początku bo nic to nie kosztuje, a tez ma wpływ.

W moim poprzednim silniku m43 czasem falowały mi obroty i zniknęło to po wymienia sondy lambda.


U założyciela tematu problem wynikł dopiero i odrazu po założeniu gazu, wiec jest możliwe , że przy montażu uszkodzono jakiś wężyk.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#16

Post autor: Karold »

Sondy mówisz... Może pójdę tym razem właśnie w tym kierunku.

Jest jakiś sposób bez demontażu żeby sprawdzić sprawność i działanie sond? Np. komputerem

O ile się nie mylę są dwie tak?
isolato

#17

Post autor: isolato »

Karold pisze:Sondy mówisz... Może pójdę tym razem właśnie w tym kierunku.

Jest jakiś sposób bez demontażu żeby sprawdzić sprawność i działanie sond? Np. komputerem

O ile się nie mylę są dwie tak?
w 328i? na pewno więcej - 4? 6?. Dwie są w M43.
edit: są 4 chyba, dwie regulacyjne i dwie monitorujące. Sprawdzisz ich działanie np. w INPA
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#18

Post autor: mariryb »

U mnie w inpie sonda dziala, zmieniala wartosci. Ale byl blad 125(dla silnika m43). Natomiast mialem podejrzenie uszkodzenia grzalki. Wolno sie zagrzewala i falowanie obrotow bylo spore jak samochod postal 10 min.

Jak wymienilem sonde to objaw ustąpil, błąd nigdy nie powrocil oraz zniknely male zawahania obrotow przy dojezdzaniu do swiatel, ktord wczesniej sie zdarzaly. Moglem nawet przy 100km/h wrzucic na luz i obroty opadaly na 800 i rowno zatrzymywaly.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#19

Post autor: lajcik »

isolato pisze:
Karold pisze:Sondy mówisz... Może pójdę tym razem właśnie w tym kierunku.

Jest jakiś sposób bez demontażu żeby sprawdzić sprawność i działanie sond? Np. komputerem

O ile się nie mylę są dwie tak?
w 328i? na pewno więcej - 4? 6?. Dwie są w M43.
edit: są 4 chyba, dwie regulacyjne i dwie monitorujące. Sprawdzisz ich działanie np. w INPA
Są 4 najprawdopodobniej tak ja u mnie w M54. Dwie z przodu i dwie z tyłu :)
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#20

Post autor: Karold »

2 przy kolektorze i 2 przy wydechu mam rozumieć?

Jak jest z demontażem? Ciężki temat czy dostęp raczej łatwy?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”