[m54b22] e46 falowanie obrotów oraz błędy 227, 228

Filipek
Posty: 7
Rejestracja: 3 kwie 20, 14:27
BMW: 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Opypy

#1

Post autor: Filipek »

Witam. Od paru miesięcy zmagam się z błędami 227 oraz 228 (mieszanka za bogata), sporadycznie pojawia się błąd 202. Wymieniłem już sporo części które mogły powodować owy problem lecz bez żadnego skutku (disa, kolanko przepustnicy i krokowca, odma oraz przewody, przepływomierz, sondy lambda, czujnik położenia walka rozrządu). Krokowiec wyczyszczony, chodzi gładko. Problemem są falujące obroty (po odpuszczeniu gazu spadają do mniej więcej 500obr/min, po czym wracają do wartości normalnych) niezależnie czy dojeżdżam do świateł na sprzęgle czy podczas postoju. Nie występuje to cały czas, zarówno na gazie (instalacja ma 8msc, gazownik tez ogarnięty i wie co robi) jak i na benzynie objawy identyczne więc to chyba nie jest problem z zasilaniem paliwem. Problem nie występuje na zimnym silniku, dopiero jak obroty zejdą do 700 takie jaja się dzieją. Lambdaintegrator potrafi podskoczyć do wartości +20%. Przy maksymalnym otworzeniu przepustnicy lambdaintegrator idzie na 0. Lewego powietrza nie bierze, robiłem test dymem i nic więcej nie znalazłem poza dziurą na kolanku od krokowca. Zrobiłem w niej pare modów, ale nie wiem czy one mogą mieć wpływ na taką prace silnika (kolektory Schmiedmann bez katalizatorów, wycięte sondy lambda za katem, pełen przelot , zimny dolot). Już skończyły mi się pomysły co może być nie tak, poniżej wstawiam link do zdjęć parametrów z impy (przepraszam, że nie są to screeny, ale mam tak archaicznego laptopa, że nie miałem jak ich przerzucić na inne urządzenie). Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. :)

https://drive.google.com/drive/folders/1-0AlExs7-3lfQOwrBCFo0bzdHCbRrFDx
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10341
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź zaślepki za kolektorem, jeżeli dolot faktycznie jest szczelny to odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, skasuj adaptacje i zrób ok 100 km na samym pb. Daj znać czy jest zmiana, pokaż korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Filipek
Posty: 7
Rejestracja: 3 kwie 20, 14:27
BMW: 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Opypy

#3

Post autor: Filipek »

Korekty trzymają się w przedziale 0,5-1,5% na każdym cylindrze (jest fotka na dysku Google), przy obciążeniu lecą już na czerwone pole. Adaptacje parokrotnie kasowałem (wszystko oczywiście na benzynie), lecz bez żadnego skutku. Zapomniałem dodać, że po odcięciu przepływomierza falowanie nie znika. Zaślepki sprawdzę na dniach, tylko czy jest taka możliwość, że próba dymna nie ujawniła nieszczelności na tych zaślepkach?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10341
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Chodzi o korekty paliwowe (patrol adaption), odłącz gaz tak jak napisałem, wypal resztę tak jak napisałem, skasuj adaptacje tak jak napisałem i jeździj na benzynie tak jak napisałem. Teoretycznie nie, ale mogłeś tam dymu nie zauważyć, zwróć uwagę również na o-ring bagnetu, w misce oczywiście.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Filipek
Posty: 7
Rejestracja: 3 kwie 20, 14:27
BMW: 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Opypy

#5

Post autor: Filipek »

Gdy wróci mi samochód z aktualizacji ecu zaadaptuje go jeszcze raz na pb.W jakich wartościach powinna się utrzymywać korekta długoterminowa? Chyba im bliżej zera tym lepiej. U mnie na banku 2 jest 1,02%
Edit:
Zaślepki sprawdzone
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

Filipek pisze: 26 mar 21, 1:17 zmagam się z błędami 227 oraz 228
Filipek pisze: 26 mar 21, 1:17 wycięte sondy lambda za katem
czyli masz bledy od sond ktorych nie ma.... ?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Filipek
Posty: 7
Rejestracja: 3 kwie 20, 14:27
BMW: 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Opypy

#7

Post autor: Filipek »

scghost pisze: 26 mar 21, 10:57
Filipek pisze: 26 mar 21, 1:17 zmagam się z błędami 227 oraz 228
Filipek pisze: 26 mar 21, 1:17 wycięte sondy lambda za katem
czyli masz bledy od sond ktorych nie ma.... ?
Sondy są 4, regulacyjne przed katalizatorem zostawiłem. W ecu sond kontrolnych nie ma bo je wyciąłem. A błędy wynikają ze złego składu mieszanki. Raczej nie sądzę, że problemy wynikają z wycięcia tych drugich sond
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10341
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

scghost pisze: 26 mar 21, 10:57
Filipek pisze: 26 mar 21, 1:17 zmagam się z błędami 227 oraz 228
Filipek pisze: 26 mar 21, 1:17 wycięte sondy lambda za katem
czyli masz bledy od sond ktorych nie ma.... ?
To nie błędy sond, tylko informacja o złym składzie mieszanki.
Filipek pisze: 26 mar 21, 10:06 Gdy wróci mi samochód z aktualizacji ecu zaadaptuje go jeszcze raz na pb.W jakich wartościach powinna się utrzymywać korekta długoterminowa? Chyba im bliżej zera tym lepiej. U mnie na banku 2 jest 1,02%
Edit:
Zaślepki sprawdzone
Korekty długoterminowe są ok, ponieważ niedawno kasowałeś adaptacje, po krótkoterminowych widać, że jest problem z ustawieniem gazu lub lewym powietrzem. Najpierw trzeba wykluczyć lpg jak opisałem wyżej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

ja nie mowie ze to "blad sondy' bo jej nie ma
tylko ze ecu to pokazuje na podstawie tego co odczytuje z nieistniejacych czujników

chyba ze mi sie cos ubzduralo, bo są z tych przed katem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10341
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Korekty paliwowe bazują na sondach przed katalizatorem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”