[M54b22] Duży ubytek oleju - chlapie z rury.

SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: SmartCheetah »

Cześć wszystkim.

Ledwie udało mi się zażegnać problem z padającą pompą paliwa, mam kolejny niemały problem. Auto mam od paru tygodni i zauważyłem duży problem - ubytek oleju. Jakiś tydzień po zakupie sprawdzając poziom oleju na bagnecie zauważyłem, że jest blisko kreski min. Po paru dniach zapaliła mi się kontrolka oleju. Kupiłem i wlałem 1 litr. Od tej pory minęły może 3 tygodnie. Dziś, podczas bardziej agresywnej jazdy znów zapaliła mi się kontrolka, która po chwili zgasła. Jak wróciłem do domu, sprawdziłem poziom oleju na rozgrzanym silniku - jest nieco poniżej minimum, a zrobiłem może 300-400 km. Przejrzałem co mogłem pod maską i nie widać żadnych śladów oleju, a przecież jakby gdzieś puszczało w takich ilościach to by było nieźle upaprane. Stwierdziłem, że sprawdzę, czy nie kapie. Podłożyłem tekturę pod auto i przegazowałem go trochę, oczywiście na zupełnie rozgrzanym silniku. Jak wysiadłem z samochodu na murze z tyłu samochodu bezpośrednio za rurą zauważyłem to

Obrazek

Jak bardzo mam się martwić?
isolato

#2

Post autor: isolato »

co masz za silnik? N42/N46? pewnie uszczelniacze do wymiany skoro nie cieknie z silnika a oleju ubywa i takie freski na ścianie zostawiasz ;)
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: SmartCheetah »

Silnik M54 B22.

Czy da się stwierdzić, że to na pewno uszczelniacze bez rozmontowywania połowy samochodu? Jaki jest koszt takiej zabawy?
Nie powiem, jestem podłamany.
isolato

#4

Post autor: isolato »

skoro rura pluje olejem po ścianach tzn. mniej więcej tyle, że olej dostaje się do komory spalania i dalej do układu wylotowego. Czy to uszczelniacze akurat? Ciężko stwierdzić. Mechanikiem nie jestem, więc może niech się wypowie ktoś bardziej oblatany w temacie. Niemniej jednak taki objaw to nic dobrego
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

no, to raczej spory problem...

tez bym zgadywal ze pierscienie na tlokach, chociaz mechanikiem nie jestem :)
a dymi ci na niebiesko? jestes w stanie na 100% powiedziec ze to co pluje to wlasnie olej?
a nie np. sadza z wydechu albo cos innego?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Może woda w paliwie...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#7

Post autor: WKRENTEK77 »

Woda w paliwie to raczej nie to , zakładając że to co widzimy na zdjęciu to olej a nie syf z układu wydechowego wypluty razem z wodą która jak wiemy jest jednym z produktów spalania to wina może leżeć po stronie uszczelniaczy ,pierścieni ,zaworów gdzieś ten olej musi się przedostawać do wydechu.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#8

Post autor: Dzidek90 »

Ja bym proponował sprawdzić ciśnienie na tłokach (kompresje)...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Dzidek90 pisze:Ja bym proponował sprawdzić ciśnienie na tłokach (kompresje)...
2x bedziesz wiedzial czy pierscienie sa cele. Jak kompresja wyjdzie dobrze i rowno to zostaja tylko uszczelniacze zaworowe. U mnie turbo ciagnie kolo litra na 1000 i wydawalo mi sie duzo :D

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#10

Post autor: Dzidek90 »

GUMMISS pisze:
Dzidek90 pisze:Ja bym proponował sprawdzić ciśnienie na tłokach (kompresje)...
2x bedziesz wiedzial czy pierscienie sa cele. Jak kompresja wyjdzie dobrze i rowno to zostaja tylko uszczelniacze zaworowe. U mnie turbo ciagnie kolo litra na 1000 i wydawalo mi sie duzo :D

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Dokładnie...
GUMMISS m54b22 bo jest benzynka ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”