[M54b22] Duży ubytek oleju - chlapie z rury.
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Cześć wszystkim.
Ledwie udało mi się zażegnać problem z padającą pompą paliwa, mam kolejny niemały problem. Auto mam od paru tygodni i zauważyłem duży problem - ubytek oleju. Jakiś tydzień po zakupie sprawdzając poziom oleju na bagnecie zauważyłem, że jest blisko kreski min. Po paru dniach zapaliła mi się kontrolka oleju. Kupiłem i wlałem 1 litr. Od tej pory minęły może 3 tygodnie. Dziś, podczas bardziej agresywnej jazdy znów zapaliła mi się kontrolka, która po chwili zgasła. Jak wróciłem do domu, sprawdziłem poziom oleju na rozgrzanym silniku - jest nieco poniżej minimum, a zrobiłem może 300-400 km. Przejrzałem co mogłem pod maską i nie widać żadnych śladów oleju, a przecież jakby gdzieś puszczało w takich ilościach to by było nieźle upaprane. Stwierdziłem, że sprawdzę, czy nie kapie. Podłożyłem tekturę pod auto i przegazowałem go trochę, oczywiście na zupełnie rozgrzanym silniku. Jak wysiadłem z samochodu na murze z tyłu samochodu bezpośrednio za rurą zauważyłem to
Jak bardzo mam się martwić?
Ledwie udało mi się zażegnać problem z padającą pompą paliwa, mam kolejny niemały problem. Auto mam od paru tygodni i zauważyłem duży problem - ubytek oleju. Jakiś tydzień po zakupie sprawdzając poziom oleju na bagnecie zauważyłem, że jest blisko kreski min. Po paru dniach zapaliła mi się kontrolka oleju. Kupiłem i wlałem 1 litr. Od tej pory minęły może 3 tygodnie. Dziś, podczas bardziej agresywnej jazdy znów zapaliła mi się kontrolka, która po chwili zgasła. Jak wróciłem do domu, sprawdziłem poziom oleju na rozgrzanym silniku - jest nieco poniżej minimum, a zrobiłem może 300-400 km. Przejrzałem co mogłem pod maską i nie widać żadnych śladów oleju, a przecież jakby gdzieś puszczało w takich ilościach to by było nieźle upaprane. Stwierdziłem, że sprawdzę, czy nie kapie. Podłożyłem tekturę pod auto i przegazowałem go trochę, oczywiście na zupełnie rozgrzanym silniku. Jak wysiadłem z samochodu na murze z tyłu samochodu bezpośrednio za rurą zauważyłem to
Jak bardzo mam się martwić?
co masz za silnik? N42/N46? pewnie uszczelniacze do wymiany skoro nie cieknie z silnika a oleju ubywa i takie freski na ścianie zostawiasz
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Silnik M54 B22.
Czy da się stwierdzić, że to na pewno uszczelniacze bez rozmontowywania połowy samochodu? Jaki jest koszt takiej zabawy?
Nie powiem, jestem podłamany.
Czy da się stwierdzić, że to na pewno uszczelniacze bez rozmontowywania połowy samochodu? Jaki jest koszt takiej zabawy?
Nie powiem, jestem podłamany.
skoro rura pluje olejem po ścianach tzn. mniej więcej tyle, że olej dostaje się do komory spalania i dalej do układu wylotowego. Czy to uszczelniacze akurat? Ciężko stwierdzić. Mechanikiem nie jestem, więc może niech się wypowie ktoś bardziej oblatany w temacie. Niemniej jednak taki objaw to nic dobrego
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7216
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
no, to raczej spory problem...
tez bym zgadywal ze pierscienie na tlokach, chociaz mechanikiem nie jestem
a dymi ci na niebiesko? jestes w stanie na 100% powiedziec ze to co pluje to wlasnie olej?
a nie np. sadza z wydechu albo cos innego?
tez bym zgadywal ze pierscienie na tlokach, chociaz mechanikiem nie jestem
a dymi ci na niebiesko? jestes w stanie na 100% powiedziec ze to co pluje to wlasnie olej?
a nie np. sadza z wydechu albo cos innego?
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Może woda w paliwie...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Woda w paliwie to raczej nie to , zakładając że to co widzimy na zdjęciu to olej a nie syf z układu wydechowego wypluty razem z wodą która jak wiemy jest jednym z produktów spalania to wina może leżeć po stronie uszczelniaczy ,pierścieni ,zaworów gdzieś ten olej musi się przedostawać do wydechu.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Ja bym proponował sprawdzić ciśnienie na tłokach (kompresje)...
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
2x bedziesz wiedzial czy pierscienie sa cele. Jak kompresja wyjdzie dobrze i rowno to zostaja tylko uszczelniacze zaworowe. U mnie turbo ciagnie kolo litra na 1000 i wydawalo mi sie duzoDzidek90 pisze:Ja bym proponował sprawdzić ciśnienie na tłokach (kompresje)...
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
GUMMISS pisze:2x bedziesz wiedzial czy pierscienie sa cele. Jak kompresja wyjdzie dobrze i rowno to zostaja tylko uszczelniacze zaworowe. U mnie turbo ciagnie kolo litra na 1000 i wydawalo mi sie duzoDzidek90 pisze:Ja bym proponował sprawdzić ciśnienie na tłokach (kompresje)...
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Dokładnie...
GUMMISS m54b22 bo jest benzynka
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1960 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomeklubon
-
- 7 Odpowiedzi
- 1837 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1258 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafaleb
-
- 20 Odpowiedzi
- 12327 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lipton95
-
- 0 Odpowiedzi
- 1810 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz1987
-
- 14 Odpowiedzi
- 8853 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 21 Odpowiedzi
- 5117 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 2754 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 10 Odpowiedzi
- 10926 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 2 Odpowiedzi
- 1405 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: endenovsky