M54B22 dusi się/gaśnie przy schodzeniu z obrotów
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 wrz 22, 14:29
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
Cześć wszystkim! Potrzebuje podpowiedzi od ludzi, którzy się bardziej znają na rzeczy. Mam problem ze swoim e46 m54b22 2001r. sama benzyna, zdarza się to najczęściej kiedy pojadę gdzieś, zgaszę silnik i zanim zdąży ostygnąć znowu go odpalę, wtedy zaczyna kulawo chodzić (nie wypada zapłon, ale czasami zafalują obroty) i jak dodam normalnie gazu tak do 2 tys obrotow to silnik momentalnie gaśnie, jeśli pedał wcisnę bardziej gdzieś na te 4 tys to chodzi normalnie i można jeździć. Do tego jak schodzi z obrotów to też gaśnie. Radzę sobie z tym w ten sposób że gaszę silnik, wypinam kostkę od czujnika wałka wydechowego lub jak to nie pomoże to od cewki vanosa i wtedy po ponownym odpaleniu już nie gaśnie.
Dodam jeszcze, że jak zacznie mi tak kulawo chodzić i zostawię ją tak na dwie godziny żeby ostygła to chodzi już normalnie, trochę nie rozumiem dlaczego tak się dzieje. Jeżdżę z tym już parę dobrych miesięcy, kiedy sie to nasiliło zajrzałem do filtra paliwa, okazało się że jest jeszcze fabryczny więc go wymieniłem na Knechta i wtedy znacząco się poprawiło ze 3 tyg. chodziło wszystko jak trzeba aż zaczęła znowu gasnąć i znowu dzieje sie to coraz częściej...
W międzyczasie regenerowałem vanosa, wymieniałem ten filtr + filtr powietrza, olej z filtrem, świece ngk, pokrywę zaworów, gumę przepływki i pojechałem do pewnego warsztatu na modyfikację odmy + sterownika (wykodowanie sond za katem, vanosa wydechowego, obniżenie temperatury załączania termostatu, itd.) wtedy wypadał zapłon i falowało na zimnym a po tym zabiegu już było ok.
Po tych wszystkich wymianach jak gasła tak gaśnie...
Czujniki wałków mam ori. Byłem na kompie i wyszły 2 błędy:
-Sygnał wałka rozrządu, dolot
-niewystarczająca wydajność cieplna, czujnik tlenu przed katalizatorem bank 1
Dzięki za poświęcony czas na przeczytanie tego posta i proszę o podpowiedzi co z tym zrobić, pozdro
Dodam jeszcze, że jak zacznie mi tak kulawo chodzić i zostawię ją tak na dwie godziny żeby ostygła to chodzi już normalnie, trochę nie rozumiem dlaczego tak się dzieje. Jeżdżę z tym już parę dobrych miesięcy, kiedy sie to nasiliło zajrzałem do filtra paliwa, okazało się że jest jeszcze fabryczny więc go wymieniłem na Knechta i wtedy znacząco się poprawiło ze 3 tyg. chodziło wszystko jak trzeba aż zaczęła znowu gasnąć i znowu dzieje sie to coraz częściej...
W międzyczasie regenerowałem vanosa, wymieniałem ten filtr + filtr powietrza, olej z filtrem, świece ngk, pokrywę zaworów, gumę przepływki i pojechałem do pewnego warsztatu na modyfikację odmy + sterownika (wykodowanie sond za katem, vanosa wydechowego, obniżenie temperatury załączania termostatu, itd.) wtedy wypadał zapłon i falowało na zimnym a po tym zabiegu już było ok.
Po tych wszystkich wymianach jak gasła tak gaśnie...
Czujniki wałków mam ori. Byłem na kompie i wyszły 2 błędy:
-Sygnał wałka rozrządu, dolot
-niewystarczająca wydajność cieplna, czujnik tlenu przed katalizatorem bank 1
Dzięki za poświęcony czas na przeczytanie tego posta i proszę o podpowiedzi co z tym zrobić, pozdro
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zalecam pojechać do tego warsztatu, może czujnik położenia wałka i sondę przed katem też wyłączą. Powodzenia życzę mechanikowi w dojściu do ładu w tym aucie teraz. Obniżenie temperatury termostatu powiadasz? Ciekawe, ile masz teraz? Standardowe 96-97 zamiast wymyślonych przez "twórcę" 105 w silniku, który ma termostat z temperaturą otwarcia 97?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 wrz 22, 14:29
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
80 st. mi ustawili, aż za mało trochę . Chodzi o to, że ten problem był przed modyfikacją sterownika i po niej, także nie tutaj leży przyczyna. Zamówiłem czujnik wałka używkę, także zmienie go sobie choć pewnie nic to nie da no i zaprowadzam do nich, mam nadzieję że znajdą przyczynę bo przesrane jeździć autem, które gaśnie nie wtedy kiedy trzeba.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wiele widziałem w tych silnikach ale czegoś takiego jeszcze nigdy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1039 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: winzent
-
- 9 Odpowiedzi
- 2594 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 16 Odpowiedzi
- 3402 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ZEROFCKGVN
-
- 2 Odpowiedzi
- 1946 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomeklubon
-
- 30 Odpowiedzi
- 21483 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ugasso
-
- 2 Odpowiedzi
- 2005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1152 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jestgit
-
- 6 Odpowiedzi
- 1345 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 5768 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: alb3rt
-
- 1 Odpowiedzi
- 2164 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112