M54B22 brak mocy, pytanie o parametry na INPIE
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 gru 21, 5:40
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
M54B22 brak mocy, pytanie o parametry na INPIE
Hej. Od sierpnia tego roku jestem właścicielem E46 sedan M54B22 2004r z instalacją LPG Lovato (założona w 2015r.).
Od początku auto wydawało się nieco nieżwawe, reakcja na gaz jest średnia, przyspieszenie na 1,2,3 biegu okej, później już zazwyczaj się męczy. Jedyny błąd jaki do tej pory wyskakiwał to sondy lambda, ostatnio zostały wszystkie wymienione, pojechałem na regulację gazu bo była zbyt uboga mieszanka wg mechanika, ale wciąż wyskakuje sporadycznie bląd 227 - lambda control tolerance bank 1.
Średnie spalanie jakie pokazuje komputer pokładowy to 10.8-11.2 L/100km (cykl mieszany, więcej trasa niż miasto).
Auto jest na kołach 17'.
Odkąd je mam, wymienione zostały: filtry paliwa, powietrza, wszystkie świece, akumulator, wszystkie sondy lambda , olej skrzyni biegów, uszczelnienie układu chłodniczego.
Po wymianie sond jakby nabrał trochę dynamiczności, ale wciąż wydaje mi się że to jeszcze nie to. Poniżej wstawiam linki do live data na zimnym, podczas jazdy na cieplym i postój na ciepłym
Czy ktoś miałby jakieś wskazówki, czy parametry są poprawne, oraz jakieś pomysły co jeszcze mogłoby być przyczyną takiego spadku mocy? Oraz pytanie, czy takie średnie spalanie jest normalne dla tego silnika?
Pozdrawiam.
Od początku auto wydawało się nieco nieżwawe, reakcja na gaz jest średnia, przyspieszenie na 1,2,3 biegu okej, później już zazwyczaj się męczy. Jedyny błąd jaki do tej pory wyskakiwał to sondy lambda, ostatnio zostały wszystkie wymienione, pojechałem na regulację gazu bo była zbyt uboga mieszanka wg mechanika, ale wciąż wyskakuje sporadycznie bląd 227 - lambda control tolerance bank 1.
Średnie spalanie jakie pokazuje komputer pokładowy to 10.8-11.2 L/100km (cykl mieszany, więcej trasa niż miasto).
Auto jest na kołach 17'.
Odkąd je mam, wymienione zostały: filtry paliwa, powietrza, wszystkie świece, akumulator, wszystkie sondy lambda , olej skrzyni biegów, uszczelnienie układu chłodniczego.
Po wymianie sond jakby nabrał trochę dynamiczności, ale wciąż wydaje mi się że to jeszcze nie to. Poniżej wstawiam linki do live data na zimnym, podczas jazdy na cieplym i postój na ciepłym
Czy ktoś miałby jakieś wskazówki, czy parametry są poprawne, oraz jakieś pomysły co jeszcze mogłoby być przyczyną takiego spadku mocy? Oraz pytanie, czy takie średnie spalanie jest normalne dla tego silnika?
Pozdrawiam.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7037
- Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
skoro objawy to
sondy pewnie byly dobre tylko dolot dziurawy jak sito i brudna przeplywka
spalanie jakie mozesz oczekiwac to
w miescie 10-11 latem, zima moze 11-12
w trasie spokojnie do 8 schodzi
moja diagnoza to: lewe powietrzeM54B22

sondy pewnie byly dobre tylko dolot dziurawy jak sito i brudna przeplywka
spalanie jakie mozesz oczekiwac to
w miescie 10-11 latem, zima moze 11-12
w trasie spokojnie do 8 schodzi
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jaki masz przepływomierz? Nielogiczne sa wskazania masy powietrza, na niedogrzanym za małe, po rozgrzaniu za duże.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 gru 21, 5:40
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Powracam do tematu, zrobiłem test dymem, gumową rękawiczkę napompowało i trzymało ciśnienie, nigdzie nie ulatywał dym. Podmieniłem teraz przepływomierz z kolegą, pojeżdżę na nim i nagram znowu live data. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co warto sprawdzić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 24 wrz 16, 3:28
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto:
Mówisz że do 4biegu iidzie ok a później słabo, to tylko 170koni może wszystko jest ok i masz takie odczucie że słabo idzie no chyba że masz jakieś porównanie do innego b22. Jakieś błędy poza tym?
U mnie na przykład była słabizna jak wysiadł czujnik walka wydechowego.
Jak masz możliwość sprawdź kompresję źle ustawiony gaz wypala zawory.
U mnie na przykład była słabizna jak wysiadł czujnik walka wydechowego.
Jak masz możliwość sprawdź kompresję źle ustawiony gaz wypala zawory.
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 5 gru 21, 5:40
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Nie mam porównania do innego b22, ale jeździłem 150 konną wersją i szczerze nie widzę za bardzo różnicy. Jest też tak, że auto miewa swoje lepsze i gorsze dni na takich samych odcinkach trasy, na tą samą górkę raz wyjadę na 4 z zapasem mocy a raz się męczy na 3. No i to spalanie, dzisiaj w trasie najniżej zszedłem do 10.5 na benzynie więc z tego co wyczytuje na forum to dość sporo. Co do błędów, INPA nie pokazuje nic od wymiany sond, ale na desce co chwile wyskakuje kontrolka płynu chłodniczego, trwa to już w sumie z 3 miesiące, mechanicy obstawiają po prostu ten czujnik płynu chłodniczego(pompa wody/termostat były wymieniane w tym roku przez poprzedniego wlasciciela, mechanik ostatnio spojrzal i mowil ze wciaz sa dobre). Będę niedługo oddawał auto do wymianby tarcz/klockówm to poproszę od razu mechanika o sprawdzenie kompresji.
tutaj film po zmianie przepływki
00:30 - zimny silnik, bieg jalowy
03:00 - jazda na zimnym silniku
07:20 - jazda na cieplym silniku
11:20 - cieply silnik, bieg jalowy
tutaj film po zmianie przepływki
00:30 - zimny silnik, bieg jalowy
03:00 - jazda na zimnym silniku
07:20 - jazda na cieplym silniku
11:20 - cieply silnik, bieg jalowy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie odczułeś zmiany?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 1189 Odsłony
-
Ostatni post autor: mefjupe
-
- 47 Odpowiedzi
- 8817 Odsłony
-
Ostatni post autor: Blade94
-
- 9 Odpowiedzi
- 5357 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 3140 Odsłony
-
Ostatni post autor: maczupikczu
-
- 1 Odpowiedzi
- 776 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112