M54B22 - błąd sondy + przepływka, krokowiec itp.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#11

Post autor: MARC »

Jaką sondę kupiłeś ?
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#12

Post autor: bbielo »

0 258 005 109 z Boscha : https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0-258-005-109-bosch-sonda-lambda,11-0~1258~1005~1109-0030-03922--0258005109~2BOS.aspx

czyszczenie przepływomierza nic nie dało, nadal jest ten sam błąd P0102 do tego P0056 jak było wcześniej, P1347 i P1619...
nie mam pojęcia co jest grane i w jaki sposób to ugryźć
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#13

Post autor: bbielo »

temat wydaje się rozwiązany, Domin ogarnął mi auto, powodem nie była sonda tylko cewka, po jej wymianie objawy się uspokoiły :)
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#14

Post autor: bbielo »

Przypomniało mi się o temacie, dlatego dla potomnych sugeruję sprawdzenie auta przed wymianą czegokolwiek. U mnie wymiana sondy okazała się zbędnym hajsem w błoto. Powodem problemów z mieszankami spalin było lewe powietrze (źle nałożona guma za przepływką) oraz padająca pompa paliwa (za małe ciśnienie na listwie wtryskowej). Po ogarnięciu obu rzeczy auto ma parametry długoterminowe książkowe :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

bbielo pisze:P0174 - Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 2 za uboga
Ten błąd właśnie sugerował problem z pompą paliwa, dobrze, że opisałeś zakończenie problemu :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Satek96
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 20 lut 18, 15:13
BMW: E46 320i M52TUB20 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny

#16

Post autor: Satek96 »

Jak udalo wam sie znalezc cewke jako problem? Obecnie mam problem z lekko falującymi obrotami na zimnym i sporym spalaniem na poziomie 13-16l/100km i mysle nad czyszczeniem przeplywki, przepustnicy i sprawdzenia dolotu, ale jesli faktycznie moze byc to cewka to warto sprawdzic, tylko jak znalezc ew. wadliwą cewke? Silnik M52TUB20 jakby co :/
ARTEKM
Posty: 1
Rejestracja: 21 mar 18, 17:41
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ryki

#17

Post autor: ARTEKM »

Witam forumowiczów. W jaki sposób mogę wyczyścić przepływomierz? 318i N46B20A
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Demontujesz go razem z obudową i kilka razy pryskasz na niego np. zmywaczem do hamulców, są też konkretne do tego preparaty, nie dotykasz w żaden sposób części pomiarowej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”