M54B22 - błąd sondy + przepływka, krokowiec itp.

Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#1

Post autor: bbielo »

Hej,
Mam problem z moim E46, że zbliża się wiosna to jakoś tak więcej chce się ogarniać, otóż:

auto podczas zimy słabo paliło na zimnym silniku, tj. odpalało na strzała, obroty rosły i zaraz spadały i auto gasło, trzeba było dodać gazu przy odpaleniu choćby minimalnie musnąć pedał i samochód normalnie pracował - olałem sprawę, a na choćby lekko rozgrzanym silniku lub postoju w ciepłym garażu pali normalnie.

Przelatałem tak do końca lutego i znikąd pojawił mi się check engine, po sprawdzeniu okazało się, że to błąd sondy lamba, ale nie znam dokładnie kodu błędu - podam jak mi kabelek przyjdzie. Po skasowaniu przejeździłem ok 500 km i pojawił się ponownie.

Dodam, że zdarza się bawarce poddusić przy wysprzęgladniu podczas jazdy w korku, tj. obroty spadają <500 i zapalają mi się kontrolki jakby auto gasło, ale po chwili zaczyna pracować ponownie i równo - ten objaw pojawiał mi się zdecydowanie wcześniej niż błąd sondy i problemy z odpalaniem.

Nie łączy się to w całość? Może ktoś ma pomysł na sprawdzenie krokowca, disy, przepływki, sond?

Z góry dzięki, pozdro.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

odepnij przeplywomierz na zgaszonym i zobacz jak sie auto zachowuje
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#3

Post autor: bbielo »

A jak powinno? Opisz trochę tą kwestię bo jak odłączę to od razu postaram się ją przeczyścić - tu ktoś też mógłby mi podpowiedzieć :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

zobacz do mojego tematu nie chce mi sie tego kopiowac
objawy mialem podobne wystarczylo przeczyscic
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#5

Post autor: bbielo »

Cześć,
po zeskanowaniu błędów autko wywaliło mi coś takiego:
P0174
P0056
P1619 - termostat/czujnik wiem że czeka mnie wymiana wiosną

Dodam, że na zdarza się jej potelepać trochę na wolnych obrotach. Rzuca to światło na inne przyczyny niż przepływka? Nie dałem rady niestety kupić dziś tego LM do jej czyszczenia.
Pozdro
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

P0056 to jest blad grzalki sondy, oba te bledy dotycza zdaje sie jednej sondy
wiec moze to po prostu padnieta sonda?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#7

Post autor: bbielo »

Googlując wyczytałem, że często błąd sondy to skutek, a nie przyczyna- miał z tym ktoś jakąś styczność?

Dodam, że niedawno była wymieniana odma, bo gdzieś tam ktoś kiedyś zwracał uwagę że to może mieć coś wspólnego
ALE poprosiłem też serwis wymieniający odmę o sprawdzenie wibracji/dźwięku, coś jak rezonująca osłona wydechu przy 2k obrotów - w odpowiedzi uzyskałem info, że najprawdopodobniej hałasuje właśnie sonda w wydechu, coś jakby była uszkodzona, więc trop teoretycznie może być trafny.

Ale co z przygasaniem auta na wolnych obrotach? Najczęściej przy podjeżdżaniu w korku lub przy zmianach biegów R-1-R-1 przy kręceniu się w garażu.

Odnośnie Twojej sugestii to słusznie- tłumaczenie błędów to:
P0174 - Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 2 za uboga
P0056 - Obwód grzałki sondy lambda (blok cylidrów nr 2, sonda nr 2) wadliwe działanie

Może ktoś mi podpowiedzieć numerem OEM która to sonda?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: scghost »

11781433940

blad sondy jako skutek, owszem, ale kiedy pojawia sie ten pierwszy (p0174)
ale skoro jest tez drugi dotyczacy tego samego elementu, to ja obstawiam ze cos jest nie tak z sonda
chocby i kabel do grzalki przerwany
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#9

Post autor: bbielo »

Jaką sondę wziąć? Bosch, Denso?
I jeszcze chciałbym wziąć świece NGK, tylko nie za bardzo orientuje się który model do M54B22 bez gazu? -

edit: te będą ok?
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/4285-ngk-swieca-zaplonowa,11-4285-0015-00686--BKR7EQUP~2NGK.aspx ?
Awatar użytkownika
bbielo
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 15, 9:15
BMW: '02 E46 Topasblau M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa / Biała Podlaska

#10

Post autor: bbielo »

Hej, wymieniłem świece, nie na te co wyżej, na odpowiednie :)
wymieniłem też sonde i było wszystko super, auto jeździło jak natchnione...
ale znowu zaczęło telepać na wolnych obrotach, komp pokazał błędy P1347(niewypał?) i P0102 i P0056 znowu...
Auto ma muła 2.5-3k rpm, telepie na wolnych obrotach, ale po odłączeniu przepływki wkręca się normalnie, tylko telepie.

Odnośnie sprawdzenia samej przepływki: na 4 biegu wkręca się do 16l/100 km, po odłączeniu przepływki wkręca się do 20l/100km tylko niezbyt równo,
po ponownym podłączeniu i odłączeniu na chodzie auto nie gaśnie, zmienia trochę charakter pracy, ale bardzo symbolicznie.

Czyszczenie przepływomierza? Chyba zaryzykuję, bo nie mam nic do stracenia, a tym razem błąd ewidentnie przepływomierza.
A co z błędem P0056, ma ktoś pomysł dlaczego znowu się pali? Mam nadzieję, że dobrą wymienili w serwisie :crazy:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”