[M54B22] Błąd 191 i 228 - Sonda ?

bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#11

Post autor: bartek4334 »

MARC, dzięki wielkie za podpowiedzi i cierpliwość do mnie :)
Byłem przed chwilą pobawić się Inpą no i tak. Początkowo wypluło sporą liczbę błędów :/
191 228 8 227 202 238 240 239 203 252 55
Wykasowałem wszystkie błędy i zacząłem się przyglądać poszczególnym wartością w programie i zaciekawiła mnie jedna sprawa.
Wartość - Lambdaintegrator 2 cały czas utrzymuje się w moejscu i stoi na 0%
Ponownie odczytałem błędy i pojawił się błąd 55 Lambdasondenheizung bank 2
No i trzecia sprawa to odczytałem wartości cyfrowe i kontrola lambda bank 2 jest wyłączona.
Obrazek
Czy to oznacza że sonda jest do wymiany?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

tak, grzalka sondy najwyrazniej zdechła
najlepiej bedzie jak wymienisz ta sonde
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#13

Post autor: bartek4334 »

Lambdasondeheizung bank 2 - czyli rozumiem, że jest to sonda przed katalizatorem ta bliżej ściany grodziowej :) ?
W końcu coś mi się ruszy w temacie. Zamówię sondę, zmienię i będę walczył dalej :) No chyba, że problem będzie rozwiązany :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#14

Post autor: scghost »

to raczej chodzi o sonde za katalizatorem
a to co masz w inpie podpisane 'kontrola lambda bank 2' to pewnie kiepsko przetlumaczona wersja
niemieckiej nazwy oznaczajacej 'sonda kontrolna' czyli za katalizatorem

tym bardziej ze blad 191 to jest
191 Lambdasondenheizung Nach-KAT-Sonde 2

nach kat czyli za katalizatorem


moze warto kupic uzywke np. od mariryba zeby troche mniej kasy zuzyc?

ps. zerknij tez tu http://e46forum.pl/wymiana-sondy-lambda-m54-17859
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#15

Post autor: bartek4334 »

Hmm...no w sumie bardzo możliwe. Czyli sam błąd 55 oznacza uszkodzenie grzania sondy na cyl 4,5,6, a dalej trzeba dojść do tego czy to za czy przed katem.
Zastanawia mnie jeszcze skąd te wcześniejsze błędy wypadania zapłonu i również mieszanki sondy bank 1 .
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#16

Post autor: Jarando »

W benzynie kontrolna lub kontrolne sondy, zawsze są za katalizatorem.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

Regulacyjna przed katem, natomiast kontrolna jak już koledzy wspomnieli za...
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#18

Post autor: bartek4334 »

Okej. Wszystko już jasne. Jak na razie praca nie pozwala na grzebanie w aucie :/ Czytałem, że akurat nie ma ta sonda wpływu na pracę silnika, to prawda? Zastanawiam się nadal czy nowka czy używka :-)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#19

Post autor: MARC »

Gdyby nie miała wpływu To po co by ją montowali
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#20

Post autor: bartek4334 »

Panowie odświeżam temat. Ogólnie pozbyłem się błędów, a powodem były w ogóle nie pracujące sondy przez palący bezpiecznik od sond, a bezpiecznik palił się przez zwarcie wiązki sond. Wszystko zostało naprawione, mechanik wykasował błędy i niby było okej. Odebrałem auto i na drugi dzień wyskoczył błąd 191. Wykasowałem go podpiąłem na kolejny dzień i znowu 191. Podejrzewałem sondę lambda za katem Bank 2 i rzeczywiście ona nie pracowała . Kupiłem drugą używaną 100% sprawną i sonda nadal nie chodzi, a teraz wyskoczył błąd 61. Ktoś ma jakieś pomysły :/
Mam również problem z lekkim szarpanie między 1500-2000obr/min. ale nie podejrzewam, że to może mieć coś wspólnego :/
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”