[M54B22 2003 z LPG] Pali olej, zmiana oleju 5w30 na 5w50 lub 5w40, prośba o radę
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
- BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Cześć,
Z góry przepraszam jeżeli podobny temat był co mój ale no nigdzie nie mogłem znaleźć rady/opinii na mój pomysł
Do rzeczy, mam M54B22 z LPG, silnik ma moc, normalnie odcina na 5 biegu ale jak wiadomo, bierze olej, tak 0,8l/1k, zbliża mi sie wymiana dlatego chciałbym dowiedzieć jaka jest Wasza opinia na to co zamierzam zrobić, a mianowicie, teraz jest zalany Fusch 5w30 z Archoil'em (pewnie juz archoila nie ma ) i mam zamiar zrobić teraz tak:
1. Nafta na cylindry
2. Po tym płukanka szybka (Liqui Moly pewnie)
3. Przejście na jakiegoś Valvoline'a 5W50 ewentualnie 5W40
Czy takie coś nie będzie zabójcze dla silnika? Próbuje po prostu trochę zniwelować spalanie oleju, jak by palił 0,4-0,5l/1k to już bym to bez problemu przyjął, wiadomo, z gó*** bata nie ukręcę i jak pewnie odłożę to wrzuce jakieś B28 ale chciałbym jeszcze próbować z tym silnikiem, a może to coś da.
Co o tym myślicie?
Z góry przepraszam jeżeli podobny temat był co mój ale no nigdzie nie mogłem znaleźć rady/opinii na mój pomysł
Do rzeczy, mam M54B22 z LPG, silnik ma moc, normalnie odcina na 5 biegu ale jak wiadomo, bierze olej, tak 0,8l/1k, zbliża mi sie wymiana dlatego chciałbym dowiedzieć jaka jest Wasza opinia na to co zamierzam zrobić, a mianowicie, teraz jest zalany Fusch 5w30 z Archoil'em (pewnie juz archoila nie ma ) i mam zamiar zrobić teraz tak:
1. Nafta na cylindry
2. Po tym płukanka szybka (Liqui Moly pewnie)
3. Przejście na jakiegoś Valvoline'a 5W50 ewentualnie 5W40
Czy takie coś nie będzie zabójcze dla silnika? Próbuje po prostu trochę zniwelować spalanie oleju, jak by palił 0,4-0,5l/1k to już bym to bez problemu przyjął, wiadomo, z gó*** bata nie ukręcę i jak pewnie odłożę to wrzuce jakieś B28 ale chciałbym jeszcze próbować z tym silnikiem, a może to coś da.
Co o tym myślicie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
- BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
a co myślisz o 5W50 ? słyszałem że to najlepszy sposób żeby "zmniejszyć" pobór. Myślę że też może być dobry zwłaszcza patrząc na te temperatury jakie są na zewnątrz (do października na pewno zrobię 10kkm)
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
do tego silnika przewidziano 5w30 i 5w40
to juz nie jest prl
a co do LM 5w40 to u mnie tez bylo jakby mniejsze zuzycie
to juz nie jest prl
a co do LM 5w40 to u mnie tez bylo jakby mniejsze zuzycie
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Oczywiście silnik masz szczelny? Podstawę filtra oleju, miska olejowa itp.? U mnie 2 płukanki Liqui Moly i przejście na Motul 5W40 kompletnie nic nie dało, dalej lubiła olej, do maksymalnie ~0,8l/1000 km jak się cisnęło ją mocno.
Obecnie teraz jeździ na Specolu 5W40 + Archoil 2300, najpierw spaliła jakieś 0,8l po wymianie co mnie zszokowało że kurestwo nie działa. Przejechałem jakieś niecałe 2k km sprawdzając olej i powolutku go ubywało, aż zapaliła się lampka że brakuje oleju, więc dolałem go po niecałych 2k km od wlania Archoila. Tak naprawdę największą różnicę zauważyłem jak auto było jeżdżone codziennie a potem miało tydzień przerwy - po tym tygodniu jak ją odpaliłem to lekko podymiła i pośmierdziała z wydechu i wydaje mi się że "odstanie" auta miało tutaj znaczenie i wtedy dopiero Archoil zadziałał jak powinien. Nie powiem żeby teraz nie spalała w ogóle oleju, bo mniej nią jeżdżę obecnie, ale wydaje mi się że silnik pracuje lepiej.
Obecnie teraz jeździ na Specolu 5W40 + Archoil 2300, najpierw spaliła jakieś 0,8l po wymianie co mnie zszokowało że kurestwo nie działa. Przejechałem jakieś niecałe 2k km sprawdzając olej i powolutku go ubywało, aż zapaliła się lampka że brakuje oleju, więc dolałem go po niecałych 2k km od wlania Archoila. Tak naprawdę największą różnicę zauważyłem jak auto było jeżdżone codziennie a potem miało tydzień przerwy - po tym tygodniu jak ją odpaliłem to lekko podymiła i pośmierdziała z wydechu i wydaje mi się że "odstanie" auta miało tutaj znaczenie i wtedy dopiero Archoil zadziałał jak powinien. Nie powiem żeby teraz nie spalała w ogóle oleju, bo mniej nią jeżdżę obecnie, ale wydaje mi się że silnik pracuje lepiej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 5164 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 3542 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tree12
-
- 7 Odpowiedzi
- 2546 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 7 Odpowiedzi
- 6933 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 21 Odpowiedzi
- 6975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kiceq
-
- 3 Odpowiedzi
- 2893 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1108 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: klo
-
- 5 Odpowiedzi
- 6965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 3 Odpowiedzi
- 831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukitnik
-
- 29 Odpowiedzi
- 5680 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dudi273