[ M54B22 2001r] Kontrolka braku płynu - pompa wody?
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lis 21, 10:53
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Witam.
Borykam się z problemem świecącej kontrolki niskiego poziomu płynu chłodniczego.
Kontrolka zaczęła zapalać się gdy stałem na światłach i gasła po przejechaniu 100m, natomiast teraz zapala się po rozgrzaniu silnika (czasem jest to 70, a czasem 90 stopni) i nie gaśnie aż do wyłączenia silnika, po odpaleniu po chwili znowu się zaświeca.
Stan płynu - Ok (jest między min, a max)
Odpowietrzane wielokrotnie nie przyniosło poprawy.
Silnik nie przegrzewa się - temperatury na teście 7 utrzymują się między 95-98.
Czujnik sprawdzony - zamieniałem miejscami z tym od poziomu płynu do spryskiwaczy i bez zmian, odpinałem (kontrolka się zapala, a po zwarciu pinów po chwili gaśnie)
Korek Behr podmieniany - na obu analogiczna sytuacja.
Zbiorniczek Febi
Szukałem nieszczelności podając ciśnienie 1,5 bara do układu i szukając wycieków, ale nic nie znalazłem, płynu też nie ubywa, plam nie ma pod samochodem, w oleju i płynie brak sygnałów jakoby mogły się mieszać.
Martwią mnie napuchnięte węże, ale nie są twarde jak skała, tylko jakby napompowane. Robiłem test na obecność CO2, płyn nie zmienił koloru, ale mam mieszane odczucia, jak przyjdzie mi płyn (bo się skończył) to spróbuje powtórzyć.
Początkowo powiązałem te napompowane węże z ową kontrolką, ale dziś miałem odkręcony korek od zbiorniczka, a kontrolka też się zapaliła i świeciła ciągle, po tej sytuacji nie wiem co myśleć.
Martwi mnie też brak przelewu w zbiorniczku, pojawia się dopiero gdy dodam gazu (1500 RPM) lub gdy poziom płynu w trakcie rozgrzewania wzrośnie do poziomu mniej więcej 3-4 cm poniżej tej dziurki od przelewu ( wtedy przelew na wolnych już jest). Ponadto dziś gdy cofałem mając rozgrzany silnik (96 stopni) i ogrzewanie ustawione na 32 stopnie to nagle zamiast gorącego powietrza zaczęło lecieć chłodne, a po dodaniu gazu znowu zaczęło lecieć gorące.
Po tym wszystkim wydaje mi się, że to będzie pompa wody, ale zapalająca się kontrolka na odkręconym zbiorniczku trochę mnie wyprowadziła z obranego toku myślenia i skierowała ku zbiorniczkowi.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś znając powyższe fakty spojrzał na to swoim trzeźwym umysłem i doradził, podpowiedział.
Borykam się z problemem świecącej kontrolki niskiego poziomu płynu chłodniczego.
Kontrolka zaczęła zapalać się gdy stałem na światłach i gasła po przejechaniu 100m, natomiast teraz zapala się po rozgrzaniu silnika (czasem jest to 70, a czasem 90 stopni) i nie gaśnie aż do wyłączenia silnika, po odpaleniu po chwili znowu się zaświeca.
Stan płynu - Ok (jest między min, a max)
Odpowietrzane wielokrotnie nie przyniosło poprawy.
Silnik nie przegrzewa się - temperatury na teście 7 utrzymują się między 95-98.
Czujnik sprawdzony - zamieniałem miejscami z tym od poziomu płynu do spryskiwaczy i bez zmian, odpinałem (kontrolka się zapala, a po zwarciu pinów po chwili gaśnie)
Korek Behr podmieniany - na obu analogiczna sytuacja.
Zbiorniczek Febi
Szukałem nieszczelności podając ciśnienie 1,5 bara do układu i szukając wycieków, ale nic nie znalazłem, płynu też nie ubywa, plam nie ma pod samochodem, w oleju i płynie brak sygnałów jakoby mogły się mieszać.
Martwią mnie napuchnięte węże, ale nie są twarde jak skała, tylko jakby napompowane. Robiłem test na obecność CO2, płyn nie zmienił koloru, ale mam mieszane odczucia, jak przyjdzie mi płyn (bo się skończył) to spróbuje powtórzyć.
Początkowo powiązałem te napompowane węże z ową kontrolką, ale dziś miałem odkręcony korek od zbiorniczka, a kontrolka też się zapaliła i świeciła ciągle, po tej sytuacji nie wiem co myśleć.
Martwi mnie też brak przelewu w zbiorniczku, pojawia się dopiero gdy dodam gazu (1500 RPM) lub gdy poziom płynu w trakcie rozgrzewania wzrośnie do poziomu mniej więcej 3-4 cm poniżej tej dziurki od przelewu ( wtedy przelew na wolnych już jest). Ponadto dziś gdy cofałem mając rozgrzany silnik (96 stopni) i ogrzewanie ustawione na 32 stopnie to nagle zamiast gorącego powietrza zaczęło lecieć chłodne, a po dodaniu gazu znowu zaczęło lecieć gorące.
Po tym wszystkim wydaje mi się, że to będzie pompa wody, ale zapalająca się kontrolka na odkręconym zbiorniczku trochę mnie wyprowadziła z obranego toku myślenia i skierowała ku zbiorniczkowi.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś znając powyższe fakty spojrzał na to swoim trzeźwym umysłem i doradził, podpowiedział.
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lis 21, 10:53
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Eh, odpowietrzałem go już tyle razy, że nie wiem co tam mogłoby pójść nie tak.
Oglądałem nawet Twój film odnośnie odpowietrzania, robię dokładnie tak samo, no ale skoro uważasz, że brak gorącego nawiewu na wolnych to może być prędzej źle odpowietrzony układ, niż pompa wody, to jutro chyba zleje wszystko z układu i zaleje go jeszcze raz od nowa i zobaczymy, jeśli nie pomoże to wymienię zbiorniczek na behr, ale to już wtedy w komplecie z pompą.
Oglądałem nawet Twój film odnośnie odpowietrzania, robię dokładnie tak samo, no ale skoro uważasz, że brak gorącego nawiewu na wolnych to może być prędzej źle odpowietrzony układ, niż pompa wody, to jutro chyba zleje wszystko z układu i zaleje go jeszcze raz od nowa i zobaczymy, jeśli nie pomoże to wymienię zbiorniczek na behr, ale to już wtedy w komplecie z pompą.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Behr obecnie jest chiński, także z deszczu pod rynnę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
pompe mozesz wyjac i popatrzec czy wirnik jest caly i czy caly wirnik nie lata na boki
jak jest ok, to wymienianie na inną nie ma zadnego sensu
jak jest ok, to wymienianie na inną nie ma zadnego sensu
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Części ori są droższe ale masz pewność że będzie pasować i działać prawidłowo.
U siebie mam zbiorniczek wyrównawczy febi. Jak odkręcę korek to z 10 sekund musi minąć zanim pojawi się przelew. Jak pracuje dodatkowa pompka wody to przelew tylko na wyższych obrotach. Hmmm. Ori części są pewne i już do tematu się nie wraca.
Pozdrawiam
U siebie mam zbiorniczek wyrównawczy febi. Jak odkręcę korek to z 10 sekund musi minąć zanim pojawi się przelew. Jak pracuje dodatkowa pompka wody to przelew tylko na wyższych obrotach. Hmmm. Ori części są pewne i już do tematu się nie wraca.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lis 21, 10:53
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
450 zł za kawałek plastiku w 22 letnim aucie to gruba przesada, tym bardziej w momencie gdzie oryginalny zbiorniczek w połączeniu z nie ori chłodnicą czy pompa, albo nawet LPG nigdy nie da gwarancji, że będzie hulał jak z fabryki.
Jeśli zamiennik i nie behr to co byście wybrali?
Jeśli zamiennik i nie behr to co byście wybrali?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3853 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: VerniE46
-
- 12 Odpowiedzi
- 6598 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: avellananut
-
- 17 Odpowiedzi
- 5514 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ekomen
-
- 0 Odpowiedzi
- 7536 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaypablo
-
- 5 Odpowiedzi
- 1813 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 2 Odpowiedzi
- 1581 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1394 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 2 Odpowiedzi
- 2142 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 3768 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Harakiri
-
- 5 Odpowiedzi
- 2173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek