M54 zgasł i nie odpala świeci dsc, ręczny i temperatura max

Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#1

Post autor: Err »

:siema: silnik m54b25 podczas jazdy zgasł przy redukcji na 3 bieg i nie chciał odpalić, zauważyłem że świeci się kontrolka dsc, ikonka od ręcznego i wskazówka od temperatury idzie na max ale lampka czerwona się nie świeci tylko na początku tak jak wtedy kiedy jeszcze nie był upośledzony. Kręci ale nie odpala, podejrzewam że dlatego że komputer widzi jakaś kosmiczną temperaturę.
Jakiś miesiąc może 2 temu miałem problem że kręcił ale nie odpalał i nie słychać było pompy paliwa,, została wymieniona wraz z przekaźnikiem i auto żwawsze, spalanie spadło o 2l ale czułem w kościach że może to być czujnik wału lub wałków, można po tych objawach powiedzieć czy to któryś z czujników, auta nie podpinałem jeszcze pod komputer bo musiałem się ewakuować z trasy a fura została u znajomego.
Ostatnio z 3 razy na ciepłym silniku nie odpalił jak zawsze tylko musiałem zakręcić dłużej ale o jakieś 2 sec więc nie drastycznie dłużej i miał słaby dół moim zdaniem :(

Aha fuse od ecu bodajże nr 27 lub 29 sprawny więc nie ma zwarcia :good:
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

czujnik temperatury, brak masy albo problem z dme..
w moim przypadku pomogła wymiana czujnika temperatury, tylko moje auto odpalało ale długo kręciło
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

#3

Post autor: Szuma15 »

Jak masz INPE to podpinaj i sprawdzaj, jak nie masz to możesz sprawdzić w ukrytym menu temperaturę i prędkość obrotową silnika :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Objawy wskazują na problem z komunikacją z dme, warto odpiąć od niego wtyczki i potraktować kontaktem w spray'u. Warto oczywiście sprawdzić temperaturę w teście 7.0.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#5

Post autor: Err »

Dzisiaj pojechałem po samochód, odpalił jak gdyby nigdy nic, na kompie 0 błędów :( jedynie w ews 15 Power-On- Reset error freq 3, statischer.
W module silnika tylko w shadow 52 Abgasklappe error freq0, 133 Timeout Can Botschaft ASC3 error freq 0.
Dużo mi nie powiedziało niestety, jutro robię przegląd wiązki bo strach wypuścić się poza miasto w takim stanie. Fachowców u mnie brak więc wierze że uda mi się samemu dojść co jest, potrafię obsługiwać się miernikiem el więc może coś poradzę.

czytałem że może to być padający czujnik wałka dolotowego, będę chciał go wymienić na ori używkę która jest pewna, ogólnie samochód i tak nie ma takiej werwy jaką parę razy udało mu się wykrzesać.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#6

Post autor: Err »

Postanowilem ze bede kontynuowal ten temat a noz moze sie komus przyda, ciagle walcze z usterka ktora wystapila raz jeszcze a ja dalej nie wiem co jest. W sumie to wiem bo jest to brak komunikacji z ecu jednak nie wiem czym spowidowane, dzisiaj sie troche pobawilem i wyjmowalem bezpieczniki 27,28,29 okazuje sie ze po przekreceniu na zaplon kreci ale nie odpala jednak wskazowka od temperatury dziala prawidlowo. Zagladam do skrzynki z ecu, wyjmuje niebieski przekaznik ktory podobno moze powodowac ta usterke, wlaczam zaplon i wszystko jest po staremu, jedynie kreci ale nie odpala, odpialem wtyczke od ecu najprawdopodobniej zasilanie i wlaczam zaplon to wskazowka od temperatury tak jakby zaczela plywac, zachowywala sie jakby byla po spozyciu conajmniej 0,7l na glowe i oczywiscie kreci ale nie odpala, wiec znowu utknalem w martwym punkcie, najgorsze jest to ze podobno po wyjeciu bezpiecznika 29 lub niebieskiego przekaznika powinienem uzyskac efekt jak podczas usterki, tak sie jednak nie stalo wiec obstawiam ze tutaj problemu nie ma. Kilka tygodni temu odpalilem rano samochod ruszylem z parkingu i po przejechaniu 200m, dygnięvie i auto martwe, wskazowka temp na max, dsc i reczny i kreci ale nie zamieza odpalic, wiec do roboty musialem zapier... z buta, wrocilem chce odpalic i lipa bo ciagle ten sam objaw i tutaj nie wiem co sie odjebalo bo poruszalem kluczykiem w stacyjce, i za 3 razem załapal i jezdzi caly czas dobrze, nawet wydaje mi sie ze ma lepszego kopa bo przygasania znanego w m54 nie ma praktycznie wcale i reaguje na gaz szalenie jakby przepustnica byla na lince i mial 8 zaworow, nie ma najmniejszego opoznienia gdy dodaje gazu. Aha dodam ze dzien przed tym jak mi rano zgasl silnik dostawal chwilami czkawki i przerywal dosc mocno podczas jazdy.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#7

Post autor: Err »

Myśle ze temat do zamkniecia, mialem odkrecona nakretke ewsa i latal on sobie pod kierownica jak chcial, po wypieciu wtyczki widac bylo przegrzane styki, zostalo to poprawione, ews przykrecony jak trzeba i problem nie wystepuje.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: scghost »

%) %)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#9

Post autor: Err »

Jeszcze jeden post bo myślałem że już jest wszystko okej ale wczoraj auto zgasiłem pod blokiem i już nie wstało, objawy, 0 reakcji po przekręceniu kluczyka tylko zapłon i kontrolki chociaż nie świeciło dsc i ze wskaźnikiem temp już nie było cyrku, pokazał się błąd w inpie 128 Interface DME-EWS, oczywiście rozrusznikiem nawet nie zakręci, nie mogłem zrobić synchronizacji ewsa z dme wyskakiwały błędy. Problemem był moduł ews. Po wymianie wszystko hula. Może się komuś przyda rozwiązanie tej głupiej usterki. Pozdrawiam
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”