M54 Wahania temperatury silnika w czasie jazdy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#1

Post autor: bartek4334 »

Witam. Panowie zaraz opiszę moja historię, ale powiedzcie mi czy to są prawidłowe zachowania termostatu, bo wydaje mi się, że to jego sprawka.
Jestem świeżo po wymianie termostatu na nowy Vernet. Wcześniej silnika dogrzewał sie tylko do ok. 80C
Na nowym termostacie silnik dogrzewa sie po. ok 5km do 97C i przy wolnej jeździe temp. waha sie w granicach 96-98C czyli pięknie. Przy jeździe na obrotach 3-4tyś. obr/min temperatura również dobrze sie zachowuje. No, ale wystarczy, że tylko zredukuję bieg do wyprzedzania troszke przyspiesze i temp. spada z 97C do ok. 85-86C i po chwili znowu wraca do 97C. To samo się dzieje przy wolnym przyspieszaniu od niskich prędkości np. po pokonaniu ronda rozpędzam się spokojnie do 3tyś. obr/min i mimo to temperatura spada :/
Układ raczej na 99,9% dobrze odpowietrzony, ubytków płynu chłodniczego nie zauważyłem.
Czy to wina termostatu?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

To jest poprawnie.
Komp przewiduje ze bedziesz dusil pedal i obniza temperature grzalka w termostacie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Prócz grzałki wzrasta przepływ płynu co też chłodzi silnik. Oznacza to że masz szysta chłodnice, bez liści i kurzu z zewnatrz. Zanim termostat zdarzy się przymknac wyleci dużo zimnego płynu. Efekt będzie podobny jak otworzysz na maksa ogrzewanie, elektrozawor wpusci zimny płyn z nagrzewnicy do silnika, a gorący z silnika do nagrzewnicy.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#4

Post autor: bartek4334 »

No to skoro tak mówicie to okej :) Cieszę się, że to nie termostat :) Temat do zamknięcia, dzięki :)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Gorzej jak by rosła chwilę po dodaniu ostro gazu, to oznacza że układ niedomaga. Może być coś przytkane, albo brudne.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
bartek4334
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 15 kwie 17, 18:37
BMW: E46 320i M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Trzebiatów
VIN: CE02919
Lokalizacja: Trzebiatów/Koszalin/Szczecin

#6

Post autor: bartek4334 »

Na szczęście nic takiego się nie dzieje i wentylator elektryczny tez się załącza :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”