M54 usunięcie/modyfikacja odmy

woyti
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 22, 11:27
BMW: 320ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
Gender:

M54 usunięcie/modyfikacja odmy

Post autor: woyti »

Cześć. Wiem że było już kilka tematów na temat modyfikacji odmy, oil catch tanków itp. Natomiast nigdzie nie mogłem uzyskać jasnej odpowiedzi czy warto to robić i czy jest to bezpieczne. Rozważam zestaw do modyfikacji odmy od AutoBachus - https://autobachus.pl/produkt/zestaw-do-przerobienia-odmy/
Jedyną modyfikacją którą bym wprowadził w tym rozwiązaniu, jest jakiś zbiorniczek na szlam (nawet jakaś puszka) zamiast robienia dziury w puszce filtra powietrza. Powiedzcie mi proszę czy to rozwiązanie faktycznie jest dobre. Nie będzie z tym żadnych problemów? I przede wszystkim czy po przerobieniu odmy w ten sposób nie będzie śmierdziało olejem na zewnątrz lub co gorsza w kabinie? BMW E46 Coupe M54B22

w0jta5
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra

Post autor: w0jta5 »

Czyli jednak są ludzie, którzy płacą za kawałek węża z opaskami i sylikonem K2 130 zł - moje uznanie.

Kastrację odmy mam już zastosowaną w drugim silniku i nie mam zmartwień.
Jedyna wada rozwiązania to jest się mniej 'eko' i wg mnie dobrze jest mieć podciśnienie w skrzyni korbowej.
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 24 wrz 16, 3:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

Post autor: maczupikczu »

w0jta5 pisze: 12 sty 23, 3:03 Czyli jednak są ludzie, którzy płacą za kawałek węża z opaskami i sylikonem K2 130 zł - moje uznanie.

Kastrację odmy mam już zastosowaną w drugim silniku i nie mam zmartwień.
Jedyna wada rozwiązania to jest się mniej 'eko' i wg mnie dobrze jest mieć podciśnienie w skrzyni korbowej.
Zaslepic ściek oleju z odmy do silnika, zaślepic wejścia odmy do kolektora, puścić wąż z pokrywy zaworów "gdzieś" czy cos jeszcze trzeba zrobić?
woyti
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 22, 11:27
BMW: 320ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
Gender:

Post autor: woyti »

w0jta5 pisze: 12 sty 23, 3:03 Kastrację odmy mam już zastosowaną w drugim silniku i nie mam zmartwień.
Jedyna wada rozwiązania to jest się mniej 'eko' i wg mnie dobrze jest mieć podciśnienie w skrzyni korbowej.
Nie masz problemów ze smrodem pod maska albo w kabinie?
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra

Post autor: w0jta5 »

maczupikczu pisze: 12 sty 23, 4:42 Zaslepic ściek oleju z odmy do silnika, zaślepic wejścia odmy do kolektora, puścić wąż z pokrywy zaworów "gdzieś" czy cos jeszcze trzeba zrobić?
W zasadzie tak. Jest jeszcze wyjście na podciśnienie w odmie, w M54 jest zaślepione, a w M52TU chyba idzie do regulatora ciśnienia paliwa? Nie mam pewności, ale gdybym dobrze pamiętał to do regulatora podłączasz wężyk z kolektora, przy ścianie grodziowej.

BTW jak masz już kupiony zestaw bachusa, to na stronie reklamują się, że dodają szczegółowy opis wymaganych modyfikacji.
woyti pisze: 12 sty 23, 8:56 Nie masz problemów ze smrodem pod maska albo w kabinie?
Na razie nie zaobserwowałem, aczkolwiek nie robię tym autem tras, jeżdżę tylko wokół komina.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”