[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#1

Post autor: MARC »

Witajcie.

Jako, że od dawna znany jest nam wszystkim problem z piciem oleju przez silniki M54 od 100ml/1000km aż po 1l/1000km i więcej...
Teorie mówiły jasno, że silnik spożywa tak duże ilości ze względu na uszczelniacze zaworowe które są wadliwe, inne że CCV (tzw. odma), kolejne o pierścieniach.

Dziś chciałbym przedstawić Wam pewne fakty dotyczące tych silników, nie będę opisywał wszystkiego szczegółowo, ale wrzucę kilka filmików które naszkicują Wam pewne zależności które mogą powodować owy problem, bo jakby nie patrzeć wożenie bańki 5l przy wyjeździe za granicę nie jest rzeczą normalną.

Jeżeli chodzi o odmę to sam po sobie wiem że ma ona wpływ na spalanie oleju. Po jej wymianie zaobserwowałem znaczący spadek o ok 100ml - 200ml.

Teraz fakty...
M52Tu miał tak skonstruowaną odmę jak i M54 z jednym wyjątkiem... króciec który w przypadku M54 przy odmie jest zaślepiony, przy M52Tu jest podpięty do kolektora dolotowego, przez co powstaje podciśnienie ssące. Ssanie powietrza powoduje odciąganie nadmiaru oleju w cylindrach poprzez przysysanie go do ścianek cylindra, w efekcie czego spalanie oleju zmniejsza się.

Odmę warto zastąpić odmę na OCT, poprzez montaż jej w odpowiedni sposób polecam np.

[youtube]Biyu9iUXrn4[/youtube]

Temat odmy mamy zamknięty...

Teraz dalej, głowica, gładzie cylindrów oraz pierścienie.
Również zaprezentuję Wam filmik gdzie silnik w prawdzie od Mki, ale jest to podobna konstrukcja, został poddany gruntownej diagnostyce, demontażu i rozbiórce na części pierwsze, co się okazało, że cylindry są jajowate przez co pierścień nie uszczelnia tak jak powinien... Oto materiały:

[youtube]XRAnBgQ_B7M[/youtube]

[youtube]HRC8wrl7vdM[/youtube]

[youtube]3Hu9d03IElU[/youtube]

[youtube]1Doa-0M2flg[/youtube]


Na koniec najnowsze doniesienia odnośnie pierścieni potwierdzone przez kilku użytkowników forum e46fanatics oraz grupę z UK.
Fakty jednoznacznie "mówią" iż przerwa na pierścieniu Z M54 jest zbyt duża dla tego silnika.
Poza tym pierścień olejowy pasuje z M52tu do M54 i jest szczelniejszy od modelu z M54.

[youtube]NYp3ieMy5oI[/youtube]

Zachęcam do dyskusji bo jest o czym...

Podawajcie swoje dane odnośnie spalania oleju itp.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Osobiście jeszcze za krótko jeżdżę na nowym silniku aby sprawdzić zużycie oleju więc swoich danych nie podam.
Mam pytanie: Ile mogą wyjść koszty imprezy zmiany pierścieni z M54 na M52TU?
Jeśli ktoś już tego próbował to proszę pochwalić się efektami (różnica zużycia).
Silnik który mam teraz ma przebieg podobny do starego, więc po takich interwałach olejowych, jakie zaleca BMW i stosują Niemcy, będzie brał.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

To nie chodzi o wymianę kmp pierścieni z M52Tu a jedynie olejowego, dwa pozostałe należy zakupić takie same jak były w M54.
Także na dobrą sprawę trzeba by było kupić 2 kmp pierścieni ponieważ na sztuki serwis nie sprzedaje anie Mahle (producent w tamtych latach).

Natomiast jestem w trakcie rozmów z pewną firmą w PL która zajmuję się produkcję pierścieni różnego rodzaju, do auto cywilnych oraz sportowych.
Być może oni będą w stanie wykonać duplikat i sprzedać na sztuki.

Kmp pierścieni do M54 np nr 11257506252 kosztuje ok 250zł

Spalanie po zmianie pierścieni jest zerowe. Takie informacje podają ludzie zza granicy.
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#4

Post autor: kiceq »

Cylindry sa jajowate w wiekszosci nowych silnikow. Stosuje sie to po to aby tlok byl dobrze pasowany i na zimnym i na cieplym silniku. W starych silnikach kiedy nie stosowano takiego rozwiazania, kultura pracy silnika na zimnym byla bardzo slaba:) po prostu zanim tlok rozszerzyl sie, silnik pracowal z bardzo niska kompresja :)

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#5

Post autor: Robik-m »

Ja też znalazłem kilka filmików opisujących ten problem. Tutaj jest pokazana właśnie różnica w pierścieniach M52/M54:
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Na allegro znalazłem pierścienie produkcji FPT PRIMA. Firma dobra, więc może ich pierścienie wytrzymały by dłużej :)
Spalanie oleju w moim silniku jest różne. Na nowej oliwie znika maksymalnie 200 ml/1000 km. Wraz z przebiegiem oleju znika więcej. Wydaje mi się, że u mnie jest sporo nagaru na pierścieniach. W tej chwili na oliwie mam przejechane 2600 km i już jest dość ciemny. Do 3 tyś na nim pojeżdżę i zmieniam na nowy. Zobaczymy czy będzie lepiej :)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Z filmu jednoznacznie wynika ze pierscienie m54 sa zrobione z marchewki i m krotkim czasie sie zwyczajnie zuzyja. BMW to zaplanowalo, czy jak? :o

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

MARC pisze: M52Tu miał tak skonstruowaną odmę jak i M54 z jednym wyjątkiem... króciec który w przypadku M54 przy odmie jest zaślepiony, przy M52Tu jest podpięty do kolektora dolotowego, przez co powstaje podciśnienie ssące. Ssanie powietrza powoduje odciąganie nadmiaru oleju w cylindrach poprzez przysysanie go do ścianek cylindra, w efekcie czego spalanie oleju zmniejsza się.
Co by było gdyby w m54 podłączyć też to podciśnienie?

U mnie spalanie też jest. Obecnie mam zalany valvoline 5w50 i po 7000 mam dolane 2500l co daje 350ml/1000.

Ps
Na wakacje zabrałem ze sobą 2l na zapas ;) i co dziwne po pierwszym odcinku 800km dolalem 700ml, a po reszcie trasy 2500km prawie nic nie ubyło.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Powiem Wam tak...

Gdybym ja miał w swoim aucie spalanie na poziomie 200 - 350ml na 1.000km to nic bym nie robił. Szkoda pieniędzy i zachodu.
Natomiast gdybym miał 700 i więcej to zacząłbym działać.

Podciśnienie można podpiąć w M54, wtedy spalanie powinno się zmniejszyć.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

A wiadomo dlaczego jest ono odpięte w m54? Słyszałeś aby ktoś podpinał je ? Osobiście moge to przetestować, kawałek wężyka i podpiąć pod kruciec w kolektorze.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

Nie do końca w króciec w kolektorze, bo trzeba jeden wężyk obciąć wstawić tam "rozdzielacz" i spiąć razem.
Robili to na forach UK oraz USA, PODOBNO przynosi pozytywne efekty.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”