[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#
Witajcie.
Jako, że od dawna znany jest nam wszystkim problem z piciem oleju przez silniki M54 od 100ml/1000km aż po 1l/1000km i więcej...
Teorie mówiły jasno, że silnik spożywa tak duże ilości ze względu na uszczelniacze zaworowe które są wadliwe, inne że CCV (tzw. odma), kolejne o pierścieniach.
Dziś chciałbym przedstawić Wam pewne fakty dotyczące tych silników, nie będę opisywał wszystkiego szczegółowo, ale wrzucę kilka filmików które naszkicują Wam pewne zależności które mogą powodować owy problem, bo jakby nie patrzeć wożenie bańki 5l przy wyjeździe za granicę nie jest rzeczą normalną.
Jeżeli chodzi o odmę to sam po sobie wiem że ma ona wpływ na spalanie oleju. Po jej wymianie zaobserwowałem znaczący spadek o ok 100ml - 200ml.
Teraz fakty...
M52Tu miał tak skonstruowaną odmę jak i M54 z jednym wyjątkiem... króciec który w przypadku M54 przy odmie jest zaślepiony, przy M52Tu jest podpięty do kolektora dolotowego, przez co powstaje podciśnienie ssące. Ssanie powietrza powoduje odciąganie nadmiaru oleju w cylindrach poprzez przysysanie go do ścianek cylindra, w efekcie czego spalanie oleju zmniejsza się.
Odmę warto zastąpić odmę na OCT, poprzez montaż jej w odpowiedni sposób polecam np.
[youtube]Biyu9iUXrn4[/youtube]
Temat odmy mamy zamknięty...
Teraz dalej, głowica, gładzie cylindrów oraz pierścienie.
Również zaprezentuję Wam filmik gdzie silnik w prawdzie od Mki, ale jest to podobna konstrukcja, został poddany gruntownej diagnostyce, demontażu i rozbiórce na części pierwsze, co się okazało, że cylindry są jajowate przez co pierścień nie uszczelnia tak jak powinien... Oto materiały:
[youtube]XRAnBgQ_B7M[/youtube]
[youtube]HRC8wrl7vdM[/youtube]
[youtube]3Hu9d03IElU[/youtube]
[youtube]1Doa-0M2flg[/youtube]
Na koniec najnowsze doniesienia odnośnie pierścieni potwierdzone przez kilku użytkowników forum e46fanatics oraz grupę z UK.
Fakty jednoznacznie "mówią" iż przerwa na pierścieniu Z M54 jest zbyt duża dla tego silnika.
Poza tym pierścień olejowy pasuje z M52tu do M54 i jest szczelniejszy od modelu z M54.
[youtube]NYp3ieMy5oI[/youtube]
Zachęcam do dyskusji bo jest o czym...
Podawajcie swoje dane odnośnie spalania oleju itp.
Jako, że od dawna znany jest nam wszystkim problem z piciem oleju przez silniki M54 od 100ml/1000km aż po 1l/1000km i więcej...
Teorie mówiły jasno, że silnik spożywa tak duże ilości ze względu na uszczelniacze zaworowe które są wadliwe, inne że CCV (tzw. odma), kolejne o pierścieniach.
Dziś chciałbym przedstawić Wam pewne fakty dotyczące tych silników, nie będę opisywał wszystkiego szczegółowo, ale wrzucę kilka filmików które naszkicują Wam pewne zależności które mogą powodować owy problem, bo jakby nie patrzeć wożenie bańki 5l przy wyjeździe za granicę nie jest rzeczą normalną.
Jeżeli chodzi o odmę to sam po sobie wiem że ma ona wpływ na spalanie oleju. Po jej wymianie zaobserwowałem znaczący spadek o ok 100ml - 200ml.
Teraz fakty...
M52Tu miał tak skonstruowaną odmę jak i M54 z jednym wyjątkiem... króciec który w przypadku M54 przy odmie jest zaślepiony, przy M52Tu jest podpięty do kolektora dolotowego, przez co powstaje podciśnienie ssące. Ssanie powietrza powoduje odciąganie nadmiaru oleju w cylindrach poprzez przysysanie go do ścianek cylindra, w efekcie czego spalanie oleju zmniejsza się.
Odmę warto zastąpić odmę na OCT, poprzez montaż jej w odpowiedni sposób polecam np.
[youtube]Biyu9iUXrn4[/youtube]
Temat odmy mamy zamknięty...
Teraz dalej, głowica, gładzie cylindrów oraz pierścienie.
Również zaprezentuję Wam filmik gdzie silnik w prawdzie od Mki, ale jest to podobna konstrukcja, został poddany gruntownej diagnostyce, demontażu i rozbiórce na części pierwsze, co się okazało, że cylindry są jajowate przez co pierścień nie uszczelnia tak jak powinien... Oto materiały:
[youtube]XRAnBgQ_B7M[/youtube]
[youtube]HRC8wrl7vdM[/youtube]
[youtube]3Hu9d03IElU[/youtube]
[youtube]1Doa-0M2flg[/youtube]
Na koniec najnowsze doniesienia odnośnie pierścieni potwierdzone przez kilku użytkowników forum e46fanatics oraz grupę z UK.
Fakty jednoznacznie "mówią" iż przerwa na pierścieniu Z M54 jest zbyt duża dla tego silnika.
Poza tym pierścień olejowy pasuje z M52tu do M54 i jest szczelniejszy od modelu z M54.
[youtube]NYp3ieMy5oI[/youtube]
Zachęcam do dyskusji bo jest o czym...
Podawajcie swoje dane odnośnie spalania oleju itp.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Osobiście jeszcze za krótko jeżdżę na nowym silniku aby sprawdzić zużycie oleju więc swoich danych nie podam.
Mam pytanie: Ile mogą wyjść koszty imprezy zmiany pierścieni z M54 na M52TU?
Jeśli ktoś już tego próbował to proszę pochwalić się efektami (różnica zużycia).
Silnik który mam teraz ma przebieg podobny do starego, więc po takich interwałach olejowych, jakie zaleca BMW i stosują Niemcy, będzie brał.
Mam pytanie: Ile mogą wyjść koszty imprezy zmiany pierścieni z M54 na M52TU?
Jeśli ktoś już tego próbował to proszę pochwalić się efektami (różnica zużycia).
Silnik który mam teraz ma przebieg podobny do starego, więc po takich interwałach olejowych, jakie zaleca BMW i stosują Niemcy, będzie brał.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
To nie chodzi o wymianę kmp pierścieni z M52Tu a jedynie olejowego, dwa pozostałe należy zakupić takie same jak były w M54.
Także na dobrą sprawę trzeba by było kupić 2 kmp pierścieni ponieważ na sztuki serwis nie sprzedaje anie Mahle (producent w tamtych latach).
Natomiast jestem w trakcie rozmów z pewną firmą w PL która zajmuję się produkcję pierścieni różnego rodzaju, do auto cywilnych oraz sportowych.
Być może oni będą w stanie wykonać duplikat i sprzedać na sztuki.
Kmp pierścieni do M54 np nr 11257506252 kosztuje ok 250zł
Spalanie po zmianie pierścieni jest zerowe. Takie informacje podają ludzie zza granicy.
Także na dobrą sprawę trzeba by było kupić 2 kmp pierścieni ponieważ na sztuki serwis nie sprzedaje anie Mahle (producent w tamtych latach).
Natomiast jestem w trakcie rozmów z pewną firmą w PL która zajmuję się produkcję pierścieni różnego rodzaju, do auto cywilnych oraz sportowych.
Być może oni będą w stanie wykonać duplikat i sprzedać na sztuki.
Kmp pierścieni do M54 np nr 11257506252 kosztuje ok 250zł
Spalanie po zmianie pierścieni jest zerowe. Takie informacje podają ludzie zza granicy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 135
- Rejestracja: 9 maja 15, 6:01
- BMW: e46 coupe
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
Cylindry sa jajowate w wiekszosci nowych silnikow. Stosuje sie to po to aby tlok byl dobrze pasowany i na zimnym i na cieplym silniku. W starych silnikach kiedy nie stosowano takiego rozwiazania, kultura pracy silnika na zimnym byla bardzo slaba:) po prostu zanim tlok rozszerzyl sie, silnik pracowal z bardzo niska kompresja 
Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
- Robik-m
- Bywalec forum
- Posty: 645
- Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: E46 elite-group
- Gadu-Gadu: 4740187
Ja też znalazłem kilka filmików opisujących ten problem. Tutaj jest pokazana właśnie różnica w pierścieniach M52/M54:
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Na allegro znalazłem pierścienie produkcji FPT PRIMA. Firma dobra, więc może ich pierścienie wytrzymały by dłużej
Spalanie oleju w moim silniku jest różne. Na nowej oliwie znika maksymalnie 200 ml/1000 km. Wraz z przebiegiem oleju znika więcej. Wydaje mi się, że u mnie jest sporo nagaru na pierścieniach. W tej chwili na oliwie mam przejechane 2600 km i już jest dość ciemny. Do 3 tyś na nim pojeżdżę i zmieniam na nowy. Zobaczymy czy będzie lepiej
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Na allegro znalazłem pierścienie produkcji FPT PRIMA. Firma dobra, więc może ich pierścienie wytrzymały by dłużej

Spalanie oleju w moim silniku jest różne. Na nowej oliwie znika maksymalnie 200 ml/1000 km. Wraz z przebiegiem oleju znika więcej. Wydaje mi się, że u mnie jest sporo nagaru na pierścieniach. W tej chwili na oliwie mam przejechane 2600 km i już jest dość ciemny. Do 3 tyś na nim pojeżdżę i zmieniam na nowy. Zobaczymy czy będzie lepiej

Moje E46 330i Topasblau: http://e46forum.pl/robik-m-e46-330i-topasblau-3075
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 3987
- Rejestracja: 8 wrz 10, 6:56
- BMW: 320d/524td
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Gadu-Gadu: 3231748
- Tlen: potrzebny codziennie do życia
- VIN: ke68470
- Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Z filmu jednoznacznie wynika ze pierscienie m54 sa zrobione z marchewki i m krotkim czasie sie zwyczajnie zuzyja. BMW to zaplanowalo, czy jak?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G

-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Co by było gdyby w m54 podłączyć też to podciśnienie?MARC pisze: M52Tu miał tak skonstruowaną odmę jak i M54 z jednym wyjątkiem... króciec który w przypadku M54 przy odmie jest zaślepiony, przy M52Tu jest podpięty do kolektora dolotowego, przez co powstaje podciśnienie ssące. Ssanie powietrza powoduje odciąganie nadmiaru oleju w cylindrach poprzez przysysanie go do ścianek cylindra, w efekcie czego spalanie oleju zmniejsza się.
U mnie spalanie też jest. Obecnie mam zalany valvoline 5w50 i po 7000 mam dolane 2500l co daje 350ml/1000.
Ps
Na wakacje zabrałem ze sobą 2l na zapas

Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Powiem Wam tak...
Gdybym ja miał w swoim aucie spalanie na poziomie 200 - 350ml na 1.000km to nic bym nie robił. Szkoda pieniędzy i zachodu.
Natomiast gdybym miał 700 i więcej to zacząłbym działać.
Podciśnienie można podpiąć w M54, wtedy spalanie powinno się zmniejszyć.
Gdybym ja miał w swoim aucie spalanie na poziomie 200 - 350ml na 1.000km to nic bym nie robił. Szkoda pieniędzy i zachodu.
Natomiast gdybym miał 700 i więcej to zacząłbym działać.
Podciśnienie można podpiąć w M54, wtedy spalanie powinno się zmniejszyć.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
A wiadomo dlaczego jest ono odpięte w m54? Słyszałeś aby ktoś podpinał je ? Osobiście moge to przetestować, kawałek wężyka i podpiąć pod kruciec w kolektorze.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Nie do końca w króciec w kolektorze, bo trzeba jeden wężyk obciąć wstawić tam "rozdzielacz" i spiąć razem.
Robili to na forach UK oraz USA, PODOBNO przynosi pozytywne efekty.
Robili to na forach UK oraz USA, PODOBNO przynosi pozytywne efekty.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 1617 Odsłony
-
Ostatni post autor: Poliszynel
-
- 4 Odpowiedzi
- 4613 Odsłony
-
Ostatni post autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 1907 Odsłony
-
Ostatni post autor: GerkhaN
-
- 19 Odpowiedzi
- 10117 Odsłony
-
Ostatni post autor: Krzycho
-
- 10 Odpowiedzi
- 3515 Odsłony
-
Ostatni post autor: Err