M52TUB28 - Szereg problemów z silnikiem

spankielore
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 kwie 20, 12:43
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: ez49988

#1

Post autor: spankielore »

Cześć!

Jako, że jestem laikiem, miałem nadzieję, że pomożecie wskazać, gdzie szukać przyczyny.

Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem 328i w LPG, jeździ się znakomicie, ale dostrzegłem parę niepokojących objawów:

Tylko na benzynie:
- obroty dość często falują, zdarza mu się zgasnąć obrotach jałowych, robi to bardzo dyskretnie, raz zdarzyło mi się nawet nie zauważyć tego momentu :D
- po odpaleniu na zimnym do momentu przełączenia się na gaz (ok. 5 min, jeśli silnik rzeczywiście wystygł) auto trochę 'wierzga', szarpie

Tylko na LPG:
- Zauważyłem taką dziwną zależność, że im więcej gazu mam w baku, tym auto ma mocniejszego kopa. W momencie gdy dobijam do 20% baku, auto zbiera się zauważalnie wolniej, choć wciąż chodzi bez zarzutu (na LPG nie występuje falowanie obrotów, gaśnięcie itp). Czy to normalne? :help: To moje pierwsze auto z LPG, ba, pierwsze auto w ogóle :D

Raczej niezwiązane z rodzajem paliwa (?):
-Pewnego razu zdarzył mi się taki problem, że w trakcie jazdy zapaliło mi się żółte check engine, a autko zaczęło się dziwnie trząść przy dodawaniu gazu i wyraźnie nie chciało przyspieszać. Auto zostawiłem do następnego dnia, kiedy to okazało się, że działa znowu poprawnie :o Od tamtej pory minęło ok. 2 tyg, w ciągu których jeżdżę co drugi dzień i problem jeszcze nie wystąpił ponownie. W warsztacie mi powiedzieli, że to cewki zapłonowe do wymiany, ma to sens?

Oto screen z błędów po podłączeniu do kompa:
Obrazek

Od razu mówię, że poza waszymi radami chętnie przyjmę też namiary na sprawdzonego mechanika w okolicach Warszawy, który pomoże mi się uporać z tymi problemami :)

Dzięki!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Szukaj lewego powietrza a cewki zostaw w spokoju, szkoda kasy. Co do falowania i gaśnięcia na zimnym trzeba przyjrzeć się vanosowi, zapewne należy mu się regeneracja.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

skoro dopiero kupiony to trzeba najpierw 'odchamić" :D
kontrola czy nie ma lewego powietrza (miliona dziur w dolocie), czyszczenie przeplywki
mozna zerknac jak swiece wygladaja, ciekawe kiedy ostatni raz mial zmieniane xD

szkoda kasy na to co warsztatowi sie 'wydaje'
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Skoro na lpg dziala normalnie to zaczalbym od filtra i pompy paliwa. Reszta jak chlopaki wyzej
Obrazek
spankielore
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 kwie 20, 12:43
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: ez49988

#5

Post autor: spankielore »

Dzięki panowie, będę szukał i dam znać :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”