M52TUB28 - Szereg problemów z silnikiem
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 kwie 20, 12:43
- BMW: E46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: ez49988
Cześć!
Jako, że jestem laikiem, miałem nadzieję, że pomożecie wskazać, gdzie szukać przyczyny.
Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem 328i w LPG, jeździ się znakomicie, ale dostrzegłem parę niepokojących objawów:
Tylko na benzynie:
- obroty dość często falują, zdarza mu się zgasnąć obrotach jałowych, robi to bardzo dyskretnie, raz zdarzyło mi się nawet nie zauważyć tego momentu
- po odpaleniu na zimnym do momentu przełączenia się na gaz (ok. 5 min, jeśli silnik rzeczywiście wystygł) auto trochę 'wierzga', szarpie
Tylko na LPG:
- Zauważyłem taką dziwną zależność, że im więcej gazu mam w baku, tym auto ma mocniejszego kopa. W momencie gdy dobijam do 20% baku, auto zbiera się zauważalnie wolniej, choć wciąż chodzi bez zarzutu (na LPG nie występuje falowanie obrotów, gaśnięcie itp). Czy to normalne? To moje pierwsze auto z LPG, ba, pierwsze auto w ogóle
Raczej niezwiązane z rodzajem paliwa (?):
-Pewnego razu zdarzył mi się taki problem, że w trakcie jazdy zapaliło mi się żółte check engine, a autko zaczęło się dziwnie trząść przy dodawaniu gazu i wyraźnie nie chciało przyspieszać. Auto zostawiłem do następnego dnia, kiedy to okazało się, że działa znowu poprawnie Od tamtej pory minęło ok. 2 tyg, w ciągu których jeżdżę co drugi dzień i problem jeszcze nie wystąpił ponownie. W warsztacie mi powiedzieli, że to cewki zapłonowe do wymiany, ma to sens?
Oto screen z błędów po podłączeniu do kompa:
Od razu mówię, że poza waszymi radami chętnie przyjmę też namiary na sprawdzonego mechanika w okolicach Warszawy, który pomoże mi się uporać z tymi problemami
Dzięki!
Jako, że jestem laikiem, miałem nadzieję, że pomożecie wskazać, gdzie szukać przyczyny.
Miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem 328i w LPG, jeździ się znakomicie, ale dostrzegłem parę niepokojących objawów:
Tylko na benzynie:
- obroty dość często falują, zdarza mu się zgasnąć obrotach jałowych, robi to bardzo dyskretnie, raz zdarzyło mi się nawet nie zauważyć tego momentu
- po odpaleniu na zimnym do momentu przełączenia się na gaz (ok. 5 min, jeśli silnik rzeczywiście wystygł) auto trochę 'wierzga', szarpie
Tylko na LPG:
- Zauważyłem taką dziwną zależność, że im więcej gazu mam w baku, tym auto ma mocniejszego kopa. W momencie gdy dobijam do 20% baku, auto zbiera się zauważalnie wolniej, choć wciąż chodzi bez zarzutu (na LPG nie występuje falowanie obrotów, gaśnięcie itp). Czy to normalne? To moje pierwsze auto z LPG, ba, pierwsze auto w ogóle
Raczej niezwiązane z rodzajem paliwa (?):
-Pewnego razu zdarzył mi się taki problem, że w trakcie jazdy zapaliło mi się żółte check engine, a autko zaczęło się dziwnie trząść przy dodawaniu gazu i wyraźnie nie chciało przyspieszać. Auto zostawiłem do następnego dnia, kiedy to okazało się, że działa znowu poprawnie Od tamtej pory minęło ok. 2 tyg, w ciągu których jeżdżę co drugi dzień i problem jeszcze nie wystąpił ponownie. W warsztacie mi powiedzieli, że to cewki zapłonowe do wymiany, ma to sens?
Oto screen z błędów po podłączeniu do kompa:
Od razu mówię, że poza waszymi radami chętnie przyjmę też namiary na sprawdzonego mechanika w okolicach Warszawy, który pomoże mi się uporać z tymi problemami
Dzięki!
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Szukaj lewego powietrza a cewki zostaw w spokoju, szkoda kasy. Co do falowania i gaśnięcia na zimnym trzeba przyjrzeć się vanosowi, zapewne należy mu się regeneracja.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
skoro dopiero kupiony to trzeba najpierw 'odchamić"
kontrola czy nie ma lewego powietrza (miliona dziur w dolocie), czyszczenie przeplywki
mozna zerknac jak swiece wygladaja, ciekawe kiedy ostatni raz mial zmieniane xD
szkoda kasy na to co warsztatowi sie 'wydaje'
kontrola czy nie ma lewego powietrza (miliona dziur w dolocie), czyszczenie przeplywki
mozna zerknac jak swiece wygladaja, ciekawe kiedy ostatni raz mial zmieniane xD
szkoda kasy na to co warsztatowi sie 'wydaje'
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 kwie 20, 12:43
- BMW: E46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: ez49988
Dzięki panowie, będę szukał i dam znać
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 782 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FreeKO
-
- 6 Odpowiedzi
- 4529 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3063 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GerkhaN
-
- 0 Odpowiedzi
- 759 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rahim711
-
- 3 Odpowiedzi
- 1506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Songo236
-
- 22 Odpowiedzi
- 6011 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: eXotic
-
- 1 Odpowiedzi
- 3002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: imperatorr
-
- 1 Odpowiedzi
- 4945 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 840 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pepo1000
-
- 6 Odpowiedzi
- 1673 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krolmaciuspierwszy