M52TUB28 Nierówna praca silnika, Świeci się EML i kontrola trakcji, w INPIE tylko błąd 170

mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: mmbednarz »

Cześć wszystkim.

Mam problem z moim autem.
Sytuacja wygląda tak że jakieś 1000km temu podczas jazdy zapaliła się kontrolka EML i kontrola trakcji i silnik zaczął bardzo nierówno pracować. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu za 1-2 minuty kontrolki zgasły i silnik pracował już normalnie.

Po podpięciu komputera były 2 błędy:
170 -Control unit self test, internal fault.
111--signal PWG-poti potentiometr 2.

Błędy skasowałem i nie pojawiły się ponownie.

Po około 1000 km sytuacja się powtórzyła z tą różnicą że po zgaszeniu i odpaleniu silnika nie objawy nie ustąpiły.
Nie dało się także skasować błędów.

Wyczytałem gdzieś że może to być wina brudnej przepustnicy.
Dziś wyjąłem przepustnice oraz krokowca i dokładnie wyczyściłem.
Wymieniłem też pierwszą gumę przy przepustnicy bo miała pęknięcie.

Po zamontowaniu wszystkiego i skasowaniu błędów problem nie ustąpił.
Dalej silnik pracuje bardzo nierówno. Świeci się EML oraz kontrola trakcji.
W komputerze cały czas pojawia się błąd:
170 -Control unit self test, internal fault.

Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc w temacie.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Rozbierz sterownik silnika i sprawdz 2 zolte kondensatory oraz ich ciezki i daj znac czy sa cale.
Obrazek
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: mmbednarz »

Dzięki za sugestie, dziś wieczorem sprawdzę jak to wygląda.

Tak dla pewności, sterownik jest w tej plastikowej puszce koło serwo hamulcowego?
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

Tak, dokładnie tam jest schowany.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: mmbednarz »

Sprawdziłem sterownik i na moje oko laika wygląda dobrze, poniżej zdjęcia.
Może to wiązka albo sama przepustnica?
Jakieś pomysły jak to sprawdzić? Może jest jakiś program którym można to zweryfikować?


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

W M52TU byly czeste awarie przepustnicy, ja z kolei mialem juz w sumie 3 przypadki przepalenia sie sciezek i kondensatorow w ecu wiec uznaje to za typowa usterke. U Ciebie widocznie padla przepustnica a dokladniej ktorys z czujnikow. Jesli posiadasz ISTA to pewnie jest tam opcja przetestowania wszystkich potencjometrow przepustnicy. W inpie tez mozna sprawdzic wartosci PWG, ale nie wiem teraz jakie powinny byc w danym momencie. Jutro jak bede pameital sprawdze jak mam w e39.
A przy okazji to posiadam przepustnice sprawna z niebieska naklejka ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: mmbednarz »

Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie te ścieżki i kondensatory i nie widzę tam nic podobnego do Twoich zdjęć.

ISTA to dla mnie czarna magia. Tylko w inpie i ncs coś tam umiem i to też tak na wyczucie bardziej.

Podeślesz mi numer albo zdjęcie tej przepustnicy na pw?
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: mmbednarz »

Dziś wymieniłem przepustnice i na tą chwile wszystko wróciło do normy.
Także wygląda na to że ten typ tak ma i jest to typowa usterka.

Dzięki wszystkim za pomoc.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”