M52TUB28 nie odpala po wymianie odmy kontrolka eml

PiterKRK
Posty: 5
Rejestracja: 18 lip 19, 21:29
BMW: E46 328i touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: EJ50172

#1

Post autor: PiterKRK »

Witam

Mam taki problem że dziś po wymianie odmy w 2,8 przestał odpalać i świeci się kontrolka eml
Inpa pokazuje takie rzeczy

• 169 przepustnica Stopień wyjściowy Odciąć po awarii
• 171 Wiarygodność - zawór dławiący
• 110 Czujnik pedału Potencjometr wartości 1
• 112 TPS Potencjometr 1
• 115 Reference Voltage-Voltage Regulator 1 lub przepustnicy Adaptacja pedałów (MS43)
• 21 VANOS-usterka elektryczna lub aktywacja zaworu VANOS wlotowe (MS43)
• 19 Aktywacja Wlot VANOS zaworu lub zawór wydechowy (MS43)
• 53 Idle siłownik prędkości
• 27 Idle Zawór - Awaria
• 68 Tank zawór odpowietrzający
• 124 Aktywacja elektromagnetyczny DISA
• 123 Chłodzenie mapa sterowania termostatem

Ma ktoś jakiś może pomysł o co z tym chodzi?
Ostatnio zmieniony 11 mar 20, 6:03 przez PiterKRK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Na pewno dobrze podpiąłeś wtyczkę od przepustnicy?
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
PiterKRK
Posty: 5
Rejestracja: 18 lip 19, 21:29
BMW: E46 328i touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: EJ50172

#3

Post autor: PiterKRK »

Właśnie dziś zamierzam rozebrać to po raz 5 i sprawdzić wtyczki
PiterKRK
Posty: 5
Rejestracja: 18 lip 19, 21:29
BMW: E46 328i touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: EJ50172

#4

Post autor: PiterKRK »

Rozebrałem ponownie, złożyłem, podopinałem kostki i dalej lipa. Jest opcja że przepustnica padła jak ją wykręciłem czy to raczej wina wiązki/wtyczki.

Druga rzecz to czy przepustnica z żółtą i niebieską naklejka są wymienne. Ja mam żółtą i nie wiem czy mogę niebieską założyć
PiterKRK
Posty: 5
Rejestracja: 18 lip 19, 21:29
BMW: E46 328i touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: EJ50172

#5

Post autor: PiterKRK »

Napisze dla potomnych gdyby komuś się coś podobnego zdarzyło. Po 4 dniach walki znalazłem o co poszło. W puszce ze sterownikiem silnika jest 5 bezpieczników spiętych razem w czarnej obudowie. Jeden 30 amperowy się przepalił
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#6

Post autor: skkt1 »

Taki bezpiecznik (30A) nie pali się bez przyczyny. Miałem kiedyś taką sytuacje że podczas jazdy spalił mi się DME, był to bms46, przy czym również spalił mi się bezpiecznik 30A w skrzynce dme.
Po kilku dniach poszukiwań i kolejnych dwóch spalonych dme, okazało się że przetarła się wiązka przechodząca obok maglownicy i robiła zwarcie do masy. Objawy nie były jednoznaczne, raz odpalało i było normalnie przez dłóższy czas, a raz odpalało i od razu dym ze skrzynki dme, pare sekund i komp. spalony.
Tak że radzę przejrzeć dokładnie wiązkę, tak dla świętego spokoju.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”