[M52TUB28] falujące obroty + EML + bonusy

plati_007
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 20, 14:28
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: plati_007 »

Cześć Wszystkim!

Na wstępie zaznaczę, że przeszukałem różne źródła, różne posty na forach i zazwyczaj problem wydaje się dużo mniej złożony niż jest w mojej 328 (pomaga np. sama podmianka przepustnicy czy wyczyszczenie krokowca etc.), stąd decyzja o nowym temacie. Z problemem walczę około roku czasu i odwiedziłem X serwisów mechanicznych/elektromechanicznych - oczywiście każdy 'trafia' z diagnozą, wymienia części i kasuje za naprawę, a problem prędzej czy później zawsze wraca :shock:

Autko z marca 2000r., 328ci. Objawy problemu:
- standardowy pakiet kontrolek: trakcja, check engine oraz EML. Auto potrafi pokonać jednego wieczora 200 km bez zająknięcia, a po odpaleniu po zatankowaniu benzyny gdzie silnik był wyłączony na 3 minuty, wywala błędy już na włączonym zapłonie - czasem pomaga wyjęcie kluczyka i odczekanie ok. 30 sekund przed ponowną próbą, czasem nie. Czasem pomaga podeptanie pedału gazu, czasem nie :) .
- dodatkowo obroty paskudnie falują, w zakresie około 400 do 1200 obrotów (ale nie zawsze, czasem są stabilne na około 800rpm). Częściej falują na zimnym silniku, po wyjściu z niebieskiego pola problem jest rzadszy (vanos?), ale wystarczy musnąc pedał gazu do wartości np. 1200 rpm aby na nowo rozpętać burzę :) Zdarza się zgaszenie przy dojeżdzaniu do świateł (1 / 50 przejazdów). Obecnie obroty jałowe stabilizują się tak jak im się podoba, czasem na 1300 rpm, czasem 1500, wczoraj było to prawie 2000 rpm.
- czasem podczas jazdy lekko przygasa podświetlenie zegarów na jakieś 3 sekundy, następnie wraca do normy, nie czuć tego w żaden negatywny sposób podczas jazdy, ale może będzie to jakaś poszlaka
- od pewnego czasu samochód jakby głośniej chodził, dźwięk jest bardziej basowy
- od pewnego czasu skok sprzęgła mocno się skrócił, sprzęgło bierze praktycznie na samej górze co prawdopodobnie oznacza końcówkę i rychłą wymianę, przy zmianie biegów słychać stuki, może to będzie kolejna poszlaka, może sprzęgło i docisk potrafią jakoś wpłynąć na wywalenie check engine: może, w tym egzemplarzu wszystko jest na 'może'.

Co zostało zrobione w ostatnim czasie?
1. Wyczyszczona przepustnica oraz popsikane styki kontaktem do elektroniki
2. Przy dalszym występowaniu problemu przepustnica została podmieniona czterokrotnie wg numerów OEM (niebieska naklejka) z innych e46 w których ten problem nie występuje
3. Przeczyszczony silnik krokowy
4. Trzykrotnie podmieniony przepływomierz, była Hella, był Delphi, był Siemens pozyskany z innego m52tub28 (1 432 356)
5. Uszczelniony dolot, kolanka sprawdzane milion razy, są jakieś bardzo delikatne parcenia od strony zewnętrznej ale bez dziur
6. Sprawdzona disa - nie przycina się, chodzi
7. Wymieniona odma z przewodami
8. Podmieniany pedał gazu
9. Sprawdzona wiązka elektryczna, podejrzane przewody zostały zlutowane i ponownie zaizolowane zgodnie ze sztuką
10. Dodatkowo wymienione wszystkie sześć świec zapłonowych razem z uszczelkami kolektora ssącego
11. Sprawdzone sondy lambda przed/za katalizatorem - w ocenie mechanika napięcia zmieniają się dobrze
12. Sprawdzony skład spalin na stacji z analizatorem - katalizator jest przypchany, ale jeszcze daje radę jak na 21 letni ori sprzęt

Poniżej screeny z odczytu błędów z końcówki lipca oraz końcówki października:
25.07 przepływka: Siemens : https://e46forum.pl/images/upload/ac8fbed289ff8295e07584b032023f18.png
30.10 przepływka: Delphi : https://e46forum.pl/images/upload/89eb1f7cecfa1631a5bafe662b5edade.png

Serdecznie proszę o rzut oka w temat, może akurat uda się bawarkę ogarnąć, żeby częściej cieszyła na drodze niż stała tygodniami w serwisie :( .

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Ale po co to srelfi? Jeździsz na tym? Masz na 99% lewe powietrze, będzie to widać po masie powietrza, na oryginalnym przepływomierzu oczywiście, oraz po korektach paliwowych. Co do błędów przepustnicy to na 99% problem leży w dme.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

najpierw wypada wyeliminowac podstawy
przepustnice doprowadzic do porzadku raz a dobrze, z czyszczeniem potencjometrów w srodku wlacznie
dolot sprawdzic dymem a przeplywke wstawic ori i tez wyczyscic
alternator i aku moze tez wymagaja blizszego przyjrzenia sie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

scghost pisze: 30 paź 21, 19:13najpierw wypada wyeliminowac podstawy
przepustnice doprowadzic do porzadku raz a dobrze, z czyszczeniem potencjometrów w srodku wlacznie
plati_007 pisze: 30 paź 21, 16:34przepustnica została podmieniona czterokrotnie wg numerów OEM (niebieska naklejka) z innych e46 w których ten problem nie występuje
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
plati_007
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 20, 14:28
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: plati_007 »

Dzięki za konkretne odpowiedzi. Tak, obecnie jest przepływka delphi, ale intuicja podpowiedziała zostawić Siemensa także czym prędzej go podmienie.
Teraz wiem w czym szukać, jak te ruchy pomogą to na pewno wrócę i opiszę temat dla 'przyszłych pokoleń' :D

[17.11] EDIT:
Na podmienionej przepływce Siemensa błąd przepływomierza nr '8' zniknął i na razie nie powrócił (przejechane około 400km).
Podmiana DME częściowo pomogła tzn. błędy MDK, sond lambda i tym podobne nadal są w pamięci, ale z auta da się korzystać. Zestaw EML+trakcja+check wyskoczył 1x 'na zapłonie', zniknął po wycofaniu kluczyka.
plati_007
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 20, 14:28
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: plati_007 »

Cześć! Problem powrócił :) :
- została zamontowana nowa przepustnica 1433414
- przepływomierz ori używka Siemens 1432356
- akumulator ma rok czasu, Bosch Silver S5 74AH
- alternator nie wiem, ale nie było problemu z odpalaniem nawet na mrozach
- dolot sprawdzony kilka razy, zostało ufać mechanikom że zrobili to solidnie

Błędy przed skasowaniem:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7b9c99b49f335d40
169, 128, 172, 111, 8

Błędy po skasowaniu i odpaleniu:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/34fc39d9a7bcb11a
169, 128, 172, 111

Błąd przepływki z powodu jazdy z odpiętym przepływomierzem - auto ma wrzucony nowy customowy sterownik od PodhorodeckiMods, przy odpiętej przepływce wg opisu DME, komputer ma brać stałą alpha/n co dawało ogromną frajdę z jazdy - auto było zrywne jak nigdy dotąd, świetnie przyspieszało na kazdym biegu, w końcu radość z jazdy :) - do czasu, kiedy wywaliło tryb awaryjny w takiej sytuacji: wyższy bieg (4), około 50 km/h i wciśnięcie pedału gazu do połowy. Samochód zadrżał, przyszarpał i za sekundę odciął moc.

Po dłuższej jeździe lubiły wyskoczyć błędy od sond: 202, 203, 227, 228.

Dorzucam dwa filmiki z dziś:
https://photos.app.goo.gl/stMcm4vZ2WVNrdidA

Pierwszy filmik to odpalenie auta na kompletnie zimnym silniku, od razu wskakują błędy (check niewidoczny przez DME). Większe zafalowania obrotów dzieją się przy wciskaniu pedału gazu.
Drugi filmik to odpalenie auta chwilę po pierwszym filmiku, czasami udaje się wyczekać kluczyk w stacyjce i odpalić auto bez trybu awaryjnego - widoczne opóźnienie przy wciskaniu pedału gazu oraz zamulone opadanie obrotów do 1500rpm. Od 1500 rpm do 1000 rpm obroty lecą szybciej.

Proszę o wskazówki i porady co robić dalej aby pozbyć się problemu.
Pozdrawiam!
Załączniki
[M52TUB28] falujące obroty EML bonusy - Zrzut ekranu 2022-03-24 180444.png
[M52TUB28] falujące obroty EML bonusy - Zrzut ekranu 2022-03-24 180444.png (52.6 KiB) Przejrzano 1209 razy
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

czy ten 'nowy customowy sterownik' oznacza zupelnie inna puszka z ECU
czy wgranie innego softu do tego co juz bylo w aucie?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
plati_007
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 20, 14:28
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: plati_007 »

Całkiem nowa puszka. Stary sterownik oczywiście mam zachowany, ale na nim wywalało awaryjny tak samo jak na nowym :(
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

czyli podsumowujac
-zmieniony ecu
-zmieniona przepustnica
-'sprawdzona i naprawiona wiązka"


a tymczasem bledy 'od przepustnicy'/eml moga byc spowodowane przez
-ecu
-przepustnice
-wiazke


:unknown:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Wtyczka/przepustnica. Błędy 202/203/227/228 to nie błędy sond tylko zły skład mieszanki - lewe powietrze lub zdecydowanie rzadziej pompa paliwa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”