M52TUB25 - brak mocy poniżej 2500rpm

HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#1

Post autor: HoQ »

Witajcie, mały problem z moją becią.

Objawy są takie, że auto w zakresie 1000-2500 obrotów, pod trochę większym obciążeniem, okrutnie muli, przerywa, nie jedzie i jak to tam jeszcze nazwać.

Jak się delikatnie muska gaz to przyspiesza prawie normlnie, powyżej 2500 też nie ma problemów.

Zaczęło się to w okolicach wymiany filtrów / świec / oleju, ale może to przypadek (a może nie).

Dodatkowo, po porannym odpaleniu, auto minimalnie wibruje, zdecydowanie nie jest to chodzenie na 5 garów, ale nie jest to gładka praca.

Błędy i niektóre wskazania z inpy poniżej.

Nie wiem czy to normalne żeby leciutko rozgrzane auto przy +3 stopniach na zewnątrz miało temperaturę w dolocie +37 stopni?

Na razie planuję profilaktyczną wymianę fajek, bo prawdopodobnie mają już 22 lata i może któraś się uszkodziła podczas wymiany świec..

Proszę bardziej doświadczonych o podpowiedzi co by jeszcze sprawdzić. Może ktoś miał coś podobnego...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7198
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

zajrzyj do puszki ECU czy nie sa jakies sciezki popalone na plytce, kondensatory popekane itd.
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10283
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Pokaż pracę sond po rozgrzaniu (97 stopni), na wolnych obrotach przez 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach. Na tym screen'ie nie widać sond przed katalizatorem. Masz błąd przed katem na banku 1 i za na banku 2, błędy braku sygnału więc to zdecydowanie nie pomaga w pracy silnikowi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#4

Post autor: HoQ »

scghost pisze: 4 gru 20, 11:46 zajrzyj do puszki ECU czy nie sa jakies sciezki popalone na plytce, kondensatory popekane itd.
Dzięki za sugestię, obczaję sobie go jutro.
maniek21112 pisze: 4 gru 20, 13:26 Pokaż pracę sond po rozgrzaniu (97 stopni), na wolnych obrotach przez 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach. Na tym screen'ie nie widać sond przed katalizatorem. Masz błąd przed katem na banku 1 i za na banku 2, błędy braku sygnału więc to zdecydowanie nie pomaga w pracy silnikowi.
Filmik: https://youtu.be/goXg0HrNOhU, gazu dodaję w okolicy 36 sekundy przez 2-3 sekundy.

Co do błędów jeszcze: przed skasowaniem i ponownym zrzutem który wrzuciłem powyżej, not any signal dla Bank 2 za katem jak i dla Bank 1 przed katem miały frequency na 255. Czy tak częsty błąd to po prostu sondy do wymiany?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10283
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Przed katalizatorem działają, za stoją. Pokaż co wróci teraz po skasowaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#6

Post autor: HoQ »

Po wymianie sond i fajek świec (wszystko Bosch) i przejechaniu jakichś 200km problem póki co się nie pojawia, fura zbiera się od dołu i chodzi równo. Będziem obserwować.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”