M52TUB20 zbyt bogata mieszanka

kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#1

Post autor: kokoss »

:help: :help: :help: :help: Witam.
Po wymianie sondy lambda za katem wyświetlił mi się błąd- jeszcze u mechanika jak stałem na odpalonym i rozmawialiśmy:
Zbyt bogata mieszanka bank 1
Zbyt bogata mieszanka bank 2
Wymieniał mi sondę lambdę za katem, bo stwierdził że jest do wymiany, bo jakiś tam inny błąd wyskakiwał związany z tym, a może i nawet sam błąd tej sondy- chyba tak.

Wyskoczył check, zbyt bogata mieszanka bank 1 i 2. Skasował błędy i 2 tygodnie spokoju było.
Dzisiaj po przejechaniu 500m w jedną stronę i 500 w drugą auto stało chwile na wolnych przed garażem, wsiadam i znowu check engine. Jestem niemalże pewien, że to ten sam błąd, co jest temu winne? Dodam, że mój mechanik sam nie wiedział co było przyczyną wyświetlenia się takiego komunikatu ostatnio, dlatego zwracam się z tym do was na forum. Temat jest dosyć pilny, bo na wtorek jestem umówiony do gazownika na montaż instalacji, z tego też względu zmieniałem wcześniej tą sondę.

Czasami na wolnych wchodzi na trochę wyższe obroty, nie wiem ile dokładnie, bo zawsze dzieje się to jak stoję obok auta a nie siedzę w nim, ale myślę że około 1000rpm.

Czasem na zimnym świeżo po odpaleniu z poł minuty od odpalenia silnik przerwie dosłownie na pół sekundy, po czym znowu chodzi normalnie, z czego w aucie tego nie czuć i raczej nie słychać, natomiast jak zamykam drzwi od garażu to słyszę to czasem po wydechu, przerwie na ułamek sekundy jakby miał zgasnąć i od razu wraca do normalnej pracy.

Oprócz tego to pali ok. 13l realnie, na kompie 11,7. Było zazwyczaj 11.6, a po wymianie tej sondy weszło na 11,7 i tak stoi cały czas. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy tak powinno być.

PANY, CO MU JEST? :D Bo już tracę cierpliwość do tego auta.
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

lewe powietrze, brudny przeplywomierz
a sonda pewnie niepotrzebnie wymieniona O:-)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#3

Post autor: kokoss »

Przepływka, krokowiec i przepustnica były czyszczone w tamtym roku "profilaktcznie", ze względu właśnie na pojawiający się co jakiś czas i "samogasnący" błąd, właśnie odnośnie mieszanki albo sondy, przewody powietrzne pewnie w dobrym stanie, bo jak byłoby inaczej to pewnie by mi przy okazji tej roboty powiedział, że coś jest nie halo. Więc diagnoza przepływka?
Ja też tak myślałem, albo że krokowiec, ale krokowca nie ma skąd kupić ani nowego ani używanego, więc z tym tematem nie wiem co zrobić.
Przepływka do wymiany?

A sonda podobno miała zły wykres pracy, dlatego też została wymieniona (prawdopodobnie). Chodzi o sonde za katem.
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

kokoss pisze: 19 lut 21, 21:00 bo jak byłoby inaczej to pewnie by mi przy okazji tej roboty powiedział, że coś jest nie halo
ta... niewatpliwie tak by bylo :lol: bo przy okazji wymiany sondy pod autem kazdy mechanik sprawdza dokladnie gumy dolotu w komorze silnika
zrob test szczelnosci dymem, dolot to wiecej niz tylko gumy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#5

Post autor: kokoss »

Chodziło mi o to, że przy okazji czyszczenia krokowca, przepływki i przepustnicy na pewno to sprawdzał, a nie przy okazji wymiany sondy, ale to było rok temu, więc mogła się pojawić nieszczelność od tamtego czasu, co nie zmienia faktu, że chyba już kiedyś wyskoczył taki błąd o zbyt bogatej mieszance, jeszcze przed czyszczeniem tych rzeczy.

Jak miałby wyglądać ten test szczelności dymem?
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
tabacznik
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 1 lut 17, 21:25
BMW: E46 320i M52TUB20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
VIN: JM44173

#6

Post autor: tabacznik »

kokoss pisze: 20 lut 21, 6:28Jak miałby wyglądać ten test szczelności dymem?
Mozesz zrobić takie urządzenie jak ghost, ma u siebie na YT poradnik, ew. poszukać kogoś z e-papierosem kto wapuje na niskich opornościach, najlepiej na driperze. Taki e-papieros to też dobra maszynka do dymu. A jak zrobić sam test, to na YT jest pełno filmików.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Gumy przy przepustnicy to nie wszystko, są jeszcze przewody odmy, pokrywa zaworów, zaślepki za kolektorem i nawet o-ring bagnetu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#8

Post autor: kokoss »

A może przepływomierz szlag trafia? Dzisiaj kontrolka zgasła, ale podepnę pod kompa i sprawdzę co to za błąd.
Jak dolot szczelny to co jest najbardziej prawdopodobne? Zagadka? Zakładając, że chodzi cały czas o błędy: zbyt bogata mieszanka bank1
zbyt bogata mieszanka bank2.
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Nie żadnej zagadki, komputer z inpa, odczyt korekt paliwowych oraz masy powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kokoss
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 31 sty 20, 20:01
BMW: BMW E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#10

Post autor: kokoss »

9,5kg powietrza szło, tyle pamiętam z odczytu jak była podpięta tydzień temu pod komputer. To chyba nie była inpa i nie wiem czy mam dostęp do takiego systemu, może być jakiś standardowy program do diagnostyki?
:pb98: Auto dobre, tylko mocy za mało...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”