M52TUB20 wysokie korekty, check engine

kafcio13
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 19, 13:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#1

Post autor: kafcio13 »

Witam, od prawie roku posiadam E46 320CI z M52TUB20. Na początku samochód chodził super i założyłem instalacje gazową. Po zalozeniu gazu wyszły wszystkie kwiatki :D i w przeciągu roku wymieniłem:

- używka disa sprawna
- używka przepływomierz sprawny siemens
- nowe świece NGK R
- nowe uszczelki pokrywy zaworów i podstawy filtra oleju
- nowa odma
- czyszczenie całego dolotu przepustnicy krokowego itp
- sprawdzenie szczelności układu dolotowego za pomocą próby dymnej ( na nic)
- nowe oringi bagnetu
- myślałem, że są katy zapchane i wypruliśmy 3/4 katów, żeby nie było dźwieku pustej puchy
- założenie emulatorów na sondy na katami

Ogólnie samochód super chodzi, fajnie się wkręca, sporadycznie faluje ale bardzo rzadko. Ale mam wysokie korekty i wyskakujacy check engine z błędami 227 i 228. Wieczorem dodam filmik z inpy z parametrami jak chodzi samochód. Check wyskakuje jeżdżąc na samej benzynie, usuwałem adaptacje przeplywki i to tez nic nie dalo. Wszystkie parametry są z jeżdżenia na samej benzynie.

Obrazek

Obrazek

Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

skoro wyskakuja 227 228 to chyba te 'emulatory sond za katami' takie srednie bym powiedzial...
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Jak testujesz na pb to lpg masz odpięte? Czyli odłączona cewka przy zbiorniku lpg? Jak nie to zrób to, skasuj adaptacje i pokaż jeszcze raz te korekty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kafcio13
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 19, 13:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: kafcio13 »

Lpg nie było odpięte ale wyłączone i butla wcześniej wyjeżdżona do zera, zapodaje filmik z inpy może to coś pomoże :/




Obrazek

Był jeszcze ten błąd 228 ale mi się rozmazał przy robieniu zdjęcia
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Czyli obecnie zbiornik lpg jest pusty? Jeżeli tak to musi być gdzieś nieszczelność w dolocie, nagraj korekty paliwowe (patrol adaption) podczas jazdy, ale użyj do tego programu, który nagrywa ekran.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kafcio13
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 19, 13:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#6

Post autor: kafcio13 »

maniek21112 pisze: 19 lip 19, 13:06 Czyli obecnie zbiornik lpg jest pusty? Jeżeli tak to musi być gdzieś nieszczelność w dolocie, nagraj korekty paliwowe (patrol adaption) podczas jazdy, ale użyj do tego programu, który nagrywa ekran.
Tak jest pusty, wieczorem wrzuce filmik podczas jazdy. A tak btw dlaczego podczas jezdzenia na samej benzynie nie mozna tylko wylaczyc lpg tylko odlaczac cewke od butli? przeciez i tak jedziesz na benzynie ???
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Ponieważ wtryskiwacze lpg mogą puszczać gaz na cylinder.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kafcio13
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 19, 13:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#8

Post autor: kafcio13 »



Odlaczylem cewke od gazu, jeszcze raz usunalem adaptacje przeplywki i zrobilem ponad 100km i jak widac korekty te same :cry:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Adaptację przepływki? Jak to robisz? Zaraz po korekty są takie same (długie +15)? Na filmie są cały czas wolne obroty?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kafcio13
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 19, 13:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#10

Post autor: kafcio13 »

maniek21112 pisze: 22 lip 19, 6:47 Adaptację przepływki? Jak to robisz? Zaraz po korekty są takie same (długie +15)? Na filmie są cały czas wolne obroty?
no w inpie gdy klikam f4 zeby zobaczyc bledy to pod f7 potem jest: usun adaptacje czy cos w tym stylu, tak chodzilo mi ze dlugie +15, na filmie ciagle jechalem z różną prędkością.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”