M52tuB20 - wypadanie zapłonu, gasnięcie

Embe
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 19, 23:11
BMW: 320i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Embe »

Witam!
Moje e46 cierpi na następujące dolegliwości :
- samochód gdy jest odpalony po nocy wyczuwalnie się trzęsie, do tego dochodzi wyraźny zapach benzyny (który jest obecny tylko po dłuższym postoju auta normalnie tego nie czuć) po nagrzaniu trzęsienie ustaje
- silnik potrafi prawie przygasnac podczas manewrowania kierownicą, wyraźnie spadają obroty podczas zapalania świateł (alternator nowy wraz z paskami osprzętu, akumulator sprawdzony podczas zmiany alternatora)
- świeci się check engine, po sprawdzeniu prostym testerem obd odczytałem 2 kody błędów p0173 oraz p0301, błędy zostały skasowane ale auto zgasło mi podczas wcisniecia sprzęgła gdy się zatrzymałem i po zapaleniu check został
- obroty nie falują jednak gdy dodam gazu nie zatrzymują się na poziomie 800 tylko auto lekko się dlawi, jeśli po zadławieniu znowu podbije je wyżej silnik przydławi się bardziej lub nawet zgaśnie. Podczas poruszania się potrafi zgasnac po wyrzuceniu na luz lub wysprzegleniu.
- check potrafi raz na jakiś czas sam zgasnac lecz powraca po różnych po pokonaniu różnych dystansow
Podczas walki z tymi objawami w samochodzie zmieniono :
- czujnik wałka ssącego
- odma oryginał bmw wraz z przewodami
- silniczek krokowy podmieniony na używany (po podmianie odnotowano poprawę jeśli chodzi o gasniecie lecz ostatnio powróciło jednak nie tak czesto jak na poprzednim)
- wymieniono gumy dolotu za przepływomierzem ( obie zamiennik febi)
- wyczyszczono przepustnice
- niedawno zostały wymienione świecie
Auto jest wyposażone w instalację lpg, która ma rok czasu i była montowana na moje życzenie. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki i odpowiedzi dotyczące mojego problemu. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co z tym wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze? Cewki zamieniałeś miejscami? Świece jak się mają? Sucho wokół nich jest? Drugi błąd to zły skład mieszanki na banku 2, więc pewnie coś nie tak z ustawieniami lpg. Aby go wykluczyć odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu aż przełączy się na pb, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, jak problemu nie będzie to wiadomo co jest przyczyną. Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze może być spowodowane wtryskiwaczem gazowym, ale najpierw należy sprawdzić układ zapłonowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”