M52TU WYpadania zapłonu

black500
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 9 lip 19, 19:13
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

M52TU WYpadania zapłonu

Post autor: black500 »

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 1 i 2 cylindrze.
Błąd z Inpy przedstawiam poniżej. Obstawiam czujnik położenia wału ale może macie jeszcze jakieś pomysły?
https://zapodaj.net/3697c4b6f52b4.png.html
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7114
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

zawsze na tych dwoch? jak jest zimny cieply?
mozesz jeszcze zmierzyc kompresje na tych cylindrach, sprawdzic wtryski itd.
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Może po prostu cewki lub świece? %) zamieniałeś cewki? Skąd pomysł na czujnik położenia wału?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
black500
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 9 lip 19, 19:13
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: black500 »

Właśnie tylko na tych dwóch, podmieniałem cewki i świece zero zmian.

Pomysł na czujnik padł po tym że skończyły się inne pomysły :)
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

Post autor: tomx »

Dolot powietrza od przepływki do przepustnicy i krokowca jest szczelny? Węże i odma sprawne, niepopękane? Pokrywa zaworów szczelna? Wężyki od podciśnienia zdrowe, czy kruche i leciwe? Polecam zacząć od tego :) Błąd jest zawsze czy tylko na zimnym?
black500
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 9 lip 19, 19:13
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: black500 »

tomx pisze: 23 sty 20, 14:09 Dolot powietrza od przepływki do przepustnicy i krokowca jest szczelny? Węże i odma sprawne, niepopękane? Pokrywa zaworów szczelna? Wężyki od podciśnienia zdrowe, czy kruche i leciwe? Polecam zacząć od tego :) Błąd jest zawsze czy tylko na zimnym?
Właśnie błąd jest zawsze. Podczas jazdy mi wywali i tak cały czas już jest. Dobra muszę jeszcze ogólny przegląd zrobić.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

Post autor: tomx »

A praca silnika się zmienia, telepie się, faluje, źle pracuje?
black500
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 9 lip 19, 19:13
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: black500 »

tomx pisze: 24 sty 20, 11:48 A praca silnika się zmienia, telepie się, faluje, źle pracuje?
źle pracuje bo tylko na 4 cylindrach... :)

po wykluczeniu zostało mi jeszcze zmierzyć kompresję, i podmienić komputer.
Aochmak
Posty: 1
Rejestracja: 7 lut 20, 2:18
BMW: E46 touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Brzeg

Post autor: Aochmak »

Podpinam sie do tematu.

"A praca silnika się zmienia, telepie się, faluje, źle pracuje?"

U mnie takie objawy występowały, wymieniłem swiece, cewke, przepływomierz, sonde, węże i czujnik położenia wałka rozrzadu, objawy ustąpiły na chwile i wróciły. Owszem, rzadziej łapie takie objawy, nie wazne czy zimny czy cieply, zawsze na biegu jałowym zaczynaly sie akcje, pomagal reset, wylaczenie i wlaczenie auta i znowu bylo wszystko ok. Po wymianie tych rzeczy faktycznie rzadziej łapie takie objawy, a jak juz sie zdarzy to są o wiele lżejsze, nie trzepie fest jak wczesniej. Ponoć czujnik położenia walka jak nie jest ori to tak bedzie sie dziac ale czy to prawda nie wiem :/
mmbednarz
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 13, 15:43
BMW: M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

Post autor: mmbednarz »

U mnie jak czujnik położenia walka ssącego się popsuł to co jakiś czas miałem problem z odpaleniem auta na ciepłym silniku, poza tym nie miał mocy na do 3k obrotów.
Co do wypadania zapłonu to w moim przypadku okazało się że głowica wymagała regeneracji, także polecam sprawdzić kompresję.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”