M52TU, problem z temperaturą i z odmą.

Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

M52TU, problem z temperaturą i z odmą.

Post autor: Rajfał »

Cześć,
Niedawno miałem problem w swoim aucie z odmą (typowe wycie z korka wlewu oleju). Kupiłem odmę i wymieniłem + sprawdziłem przewody od odmy. Po całej tej operacji odpalam silnik i odkręcam korek i niestety, ale dalej buczy tylko dużo ciszej. Co to może być? Nieszczelny dolot?

Druga sprawa to temperatura auta na postoju, gdy auto trochę dłużej postoi to zaczyna łapać temperaturę. Zamiast wiskozy mam wentylator elektryczny. Ktoś dysponuje jakimiś danymi od jakiej temperatury ma się załączyć ten wentylator? Wiem, że termostat w m52tu jest na 97 stopni, więc idąc tą logiką temperatura silnika powinna wynosić około tych 97 stopni - u mnie na postoju potrafi złapać 120 stopni.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10159
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nieszczelność dolotu będzie widać w korektach paliwowych. Jakiej firmy kupiłeś odmę? Demontowałeś kolektor dolotowy przy wymianie?
W inpa w zakładce aktywacja sprawdzisz pracę wentylatora. Termostat w ogóle otwiera się? Przewód za nim robi się gorący? Na pracę wentylatora wpływ ma czujnik na wejściu do chłodnicy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: Rajfał »

Odma firmy Febi, wymieniałem bez zdejmowania kolektora. Termostat na 99% się otwiera + wygląda na nowy. Przewód za termostatem jest gorący. Ogólnie to samochód musi postać z 15min, żeby złapać temperaturę na poziomie 110 stopni. Jak wrócę do domu to podłącze samochód pod kompa i zobaczę jak to wygląda.
Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: Rajfał »

Dobra, poszperałem trochę w inpię i wyszło mi, że czujnik ten w dolnym wężu pokazuje dobrze (cooling water outlet temperature - chyba tak się nazywa ten parametr). Próbowałem uruchomić wentylator przez inpę i nic. Nastawiałem na 10% i na 90% a i tak było zero reakcji, jak włączę klimę wentylator też nie pracuje. Co dziwne to klima normalnie chłodzi. Czyli drogą dedukcji wentylator wraz z sterownikiem do wymiany :(

Tak w ogóle to jaką temperaturę powinien utrzymywać silnik jadąc powiedzmy z 50-60? U mnie przy takiej prędkości mam cały czas 90-92 stopnie (na zewnątrz 14 stopni). Chyba na tym forum wyczytałem, że tak do 100 stopni to jest norma.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10159
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Delikatnie jadąc 96-97, przy deptaniu uruchamia się grzałka (jak jest sprawna) w termostacie i zbija do nawet 80, ale to przy dużym obciążeniu. Wentylator lub sterownik trup, podepnij sam silnik wentylatora pod 12V i sprawdź czy chodzi, z reguły moduł umiera.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: Rajfał »

Wyjąłem wentylator i wyszło, że to jednak sterownik jest padnięty. Żel, który izoluje elektronikę od wilgoci się wykruszył i pewnie wilgoć doszła do środka i temu padł.
Widziałem, że są dwa typy sterowników, jeden jest z w pełni metalową obudową, a drugi z tak jakby plastikowymi zaślepkami. Czy te dwa sterowniki są wymienne i różnią się tylko obudową? U mnie jest (według mnie) ten gorszy z plastikowymi zaślepkami.
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

Post autor: Flaczek »

Rajfał pisze: 11 lip 19, 22:52 Wyjąłem wentylator i wyszło, że to jednak sterownik jest padnięty. Żel, który izoluje elektronikę od wilgoci się wykruszył i pewnie wilgoć doszła do środka i temu padł.
Widziałem, że są dwa typy sterowników, jeden jest z w pełni metalową obudową, a drugi z tak jakby plastikowymi zaślepkami. Czy te dwa sterowniki są wymienne i różnią się tylko obudową? U mnie jest (według mnie) ten gorszy z plastikowymi zaślepkami.
Wymień cały wentylator, koszt taki sam jak za sam moduł, na grupie na FB znajdziesz sprawny za 100 złotych plus wysyłka. Ja kupiłem od kolegi z forum i wszystko śmiga pięknie.
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 127
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Gender:

Post autor: Szuma15 »

Te z całą obudową metalową są z końca produkcji. Podobno poprawione przez właśnie danie całej obudowy z aluminium co ma dać lepsze odprowadzanie ciepła, dzięki czemu miały te moduły się tak nie palić. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale ja szukałem własnie takiego z końca produkcji. Ceny bywają wyższe i trudniej dostać w dobrym stanie, ale teoria o odprowadzaniu ciepła mnie przekonuje :lol:
Rajfał
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: Rajfał »

Zobaczę jak to cenowo wygląda i wybiorę to co będzie korzystniejsze. Te sterowniki do wentylatora są uniwersalne i pasują do każdej wersji silnikowej czy było kilka typów? Pytam się, bo mam na oku komplet z 320d, a ja mam 328i. Tak na logikę to chyba powinny się różnić, bo diesel i benzyna mają chyba inne termostaty, inne temperatury pracy itp.
Szuma15
Bywalec forum
Posty: 127
Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
BMW: 320d oraz 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań lub Pleszew
VIN: JK65067
Lokalizacja: Poznań
Gender:

Post autor: Szuma15 »

Ja mam 328Ci, realoem pokazał mi takie numery:

64548373957
64546905076
64546922554
64546988913

Polowałem na ten pogrubiony ponieważ był produkowany od 2005 r. czyli najnowszy na E46.
Pasuje od benzyn (M52 i M54). Od dieseli i małych benzyn (N...) są inne.
Ja dałem 200 zł, ale musiałem go trochę "odświeżyć", za 300 zł widziałem gotowe do założenia :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”