M52TU, problem z temperaturą i z odmą.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
- BMW: e46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
M52TU, problem z temperaturą i z odmą.
Cześć,
Niedawno miałem problem w swoim aucie z odmą (typowe wycie z korka wlewu oleju). Kupiłem odmę i wymieniłem + sprawdziłem przewody od odmy. Po całej tej operacji odpalam silnik i odkręcam korek i niestety, ale dalej buczy tylko dużo ciszej. Co to może być? Nieszczelny dolot?
Druga sprawa to temperatura auta na postoju, gdy auto trochę dłużej postoi to zaczyna łapać temperaturę. Zamiast wiskozy mam wentylator elektryczny. Ktoś dysponuje jakimiś danymi od jakiej temperatury ma się załączyć ten wentylator? Wiem, że termostat w m52tu jest na 97 stopni, więc idąc tą logiką temperatura silnika powinna wynosić około tych 97 stopni - u mnie na postoju potrafi złapać 120 stopni.
Niedawno miałem problem w swoim aucie z odmą (typowe wycie z korka wlewu oleju). Kupiłem odmę i wymieniłem + sprawdziłem przewody od odmy. Po całej tej operacji odpalam silnik i odkręcam korek i niestety, ale dalej buczy tylko dużo ciszej. Co to może być? Nieszczelny dolot?
Druga sprawa to temperatura auta na postoju, gdy auto trochę dłużej postoi to zaczyna łapać temperaturę. Zamiast wiskozy mam wentylator elektryczny. Ktoś dysponuje jakimiś danymi od jakiej temperatury ma się załączyć ten wentylator? Wiem, że termostat w m52tu jest na 97 stopni, więc idąc tą logiką temperatura silnika powinna wynosić około tych 97 stopni - u mnie na postoju potrafi złapać 120 stopni.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nieszczelność dolotu będzie widać w korektach paliwowych. Jakiej firmy kupiłeś odmę? Demontowałeś kolektor dolotowy przy wymianie?
W inpa w zakładce aktywacja sprawdzisz pracę wentylatora. Termostat w ogóle otwiera się? Przewód za nim robi się gorący? Na pracę wentylatora wpływ ma czujnik na wejściu do chłodnicy.
W inpa w zakładce aktywacja sprawdzisz pracę wentylatora. Termostat w ogóle otwiera się? Przewód za nim robi się gorący? Na pracę wentylatora wpływ ma czujnik na wejściu do chłodnicy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
- BMW: e46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Odma firmy Febi, wymieniałem bez zdejmowania kolektora. Termostat na 99% się otwiera + wygląda na nowy. Przewód za termostatem jest gorący. Ogólnie to samochód musi postać z 15min, żeby złapać temperaturę na poziomie 110 stopni. Jak wrócę do domu to podłącze samochód pod kompa i zobaczę jak to wygląda.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
- BMW: e46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Dobra, poszperałem trochę w inpię i wyszło mi, że czujnik ten w dolnym wężu pokazuje dobrze (cooling water outlet temperature - chyba tak się nazywa ten parametr). Próbowałem uruchomić wentylator przez inpę i nic. Nastawiałem na 10% i na 90% a i tak było zero reakcji, jak włączę klimę wentylator też nie pracuje. Co dziwne to klima normalnie chłodzi. Czyli drogą dedukcji wentylator wraz z sterownikiem do wymiany 
Tak w ogóle to jaką temperaturę powinien utrzymywać silnik jadąc powiedzmy z 50-60? U mnie przy takiej prędkości mam cały czas 90-92 stopnie (na zewnątrz 14 stopni). Chyba na tym forum wyczytałem, że tak do 100 stopni to jest norma.

Tak w ogóle to jaką temperaturę powinien utrzymywać silnik jadąc powiedzmy z 50-60? U mnie przy takiej prędkości mam cały czas 90-92 stopnie (na zewnątrz 14 stopni). Chyba na tym forum wyczytałem, że tak do 100 stopni to jest norma.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Delikatnie jadąc 96-97, przy deptaniu uruchamia się grzałka (jak jest sprawna) w termostacie i zbija do nawet 80, ale to przy dużym obciążeniu. Wentylator lub sterownik trup, podepnij sam silnik wentylatora pod 12V i sprawdź czy chodzi, z reguły moduł umiera.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
- BMW: e46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Wyjąłem wentylator i wyszło, że to jednak sterownik jest padnięty. Żel, który izoluje elektronikę od wilgoci się wykruszył i pewnie wilgoć doszła do środka i temu padł.
Widziałem, że są dwa typy sterowników, jeden jest z w pełni metalową obudową, a drugi z tak jakby plastikowymi zaślepkami. Czy te dwa sterowniki są wymienne i różnią się tylko obudową? U mnie jest (według mnie) ten gorszy z plastikowymi zaślepkami.
Widziałem, że są dwa typy sterowników, jeden jest z w pełni metalową obudową, a drugi z tak jakby plastikowymi zaślepkami. Czy te dwa sterowniki są wymienne i różnią się tylko obudową? U mnie jest (według mnie) ten gorszy z plastikowymi zaślepkami.
-
- Bywalec forum
- Posty: 300
- Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
- BMW: 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Tczew
Wymień cały wentylator, koszt taki sam jak za sam moduł, na grupie na FB znajdziesz sprawny za 100 złotych plus wysyłka. Ja kupiłem od kolegi z forum i wszystko śmiga pięknie.Rajfał pisze: ↑11 lip 19, 22:52 Wyjąłem wentylator i wyszło, że to jednak sterownik jest padnięty. Żel, który izoluje elektronikę od wilgoci się wykruszył i pewnie wilgoć doszła do środka i temu padł.
Widziałem, że są dwa typy sterowników, jeden jest z w pełni metalową obudową, a drugi z tak jakby plastikowymi zaślepkami. Czy te dwa sterowniki są wymienne i różnią się tylko obudową? U mnie jest (według mnie) ten gorszy z plastikowymi zaślepkami.
-
- Bywalec forum
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
- BMW: 320d oraz 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań lub Pleszew
- VIN: JK65067
- Lokalizacja: Poznań
- Gender:
Te z całą obudową metalową są z końca produkcji. Podobno poprawione przez właśnie danie całej obudowy z aluminium co ma dać lepsze odprowadzanie ciepła, dzięki czemu miały te moduły się tak nie palić. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale ja szukałem własnie takiego z końca produkcji. Ceny bywają wyższe i trudniej dostać w dobrym stanie, ale teoria o odprowadzaniu ciepła mnie przekonuje 

-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 cze 19, 20:40
- BMW: e46 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Zobaczę jak to cenowo wygląda i wybiorę to co będzie korzystniejsze. Te sterowniki do wentylatora są uniwersalne i pasują do każdej wersji silnikowej czy było kilka typów? Pytam się, bo mam na oku komplet z 320d, a ja mam 328i. Tak na logikę to chyba powinny się różnić, bo diesel i benzyna mają chyba inne termostaty, inne temperatury pracy itp.
-
- Bywalec forum
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 paź 18, 10:00
- BMW: 320d oraz 328Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań lub Pleszew
- VIN: JK65067
- Lokalizacja: Poznań
- Gender:
Ja mam 328Ci, realoem pokazał mi takie numery:
64548373957
64546905076
64546922554
64546988913
Polowałem na ten pogrubiony ponieważ był produkowany od 2005 r. czyli najnowszy na E46.
Pasuje od benzyn (M52 i M54). Od dieseli i małych benzyn (N...) są inne.
Ja dałem 200 zł, ale musiałem go trochę "odświeżyć", za 300 zł widziałem gotowe do założenia
64548373957
64546905076
64546922554
64546988913
Polowałem na ten pogrubiony ponieważ był produkowany od 2005 r. czyli najnowszy na E46.
Pasuje od benzyn (M52 i M54). Od dieseli i małych benzyn (N...) są inne.
Ja dałem 200 zł, ale musiałem go trochę "odświeżyć", za 300 zł widziałem gotowe do założenia
