M52B28tu zła praca silnika po adaptacji inpa

e36lex
Posty: 2
Rejestracja: 5 sty 22, 16:34
BMW: E36
Rok produkcji: 1992
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Nałęczów
VIN: FC39902

#1

Post autor: e36lex »

Witam borykam się z pewnymi problemami z silnikiem M52B28tu . Zaczęło się od wymiany membrany reduktora LPG (instalacja sequent 56 BRC, reduktor genius max) źle wysterowałem śrubę regulująca membranę ogólnie zła praca na LPG ale na benzynie wszystko po staremu. Jakiś czas potem zakupiłem inpe w celu diagnostyki i czytania błędów i nie znając się zbytnio na tym zrobiłem adaptację wyjechałem z garażu na PB wszystko ok lecz przełączyłem na LPG po ok 20 km( znów zła praca silnika ) więc znowu przełączyłem na Pb ale bez poprawy silnik przerywał nie miał mocy przy dodaniu gazu dławiło go. Podłączyłem znowu auto pod inpe na benzynie i wyskoczyły mi błędy
Signal lambda probe after kat bank 2 not any Signal
Signal lambda probe after kat bank 1 not any Signal
Activate lambda probe heating after kat bank 2
Activate lambda probe heating after kat bank 1
Signal knock sensor 2
Avtivate ignition cyl 4
Burning fail cyl 4
Revolution control not okay, DWS
Signal sensor cooking water twmperature cooler outlet
Avtivate electric fun
Wspomnę że przed adaptacja nie było 4 pierwszych błędów sond lambda za katalizatorem których zwyczajnie nie mam ponieważ przy robieniu swapa został wycięty katalizator i sondy za nim. Teraz po kolejnej adaptacji na zimnym silniku autko na początku fajnie się zbiera ale po czasie gdy samochód się rozgrzeje zaczynają się problemy dławienie brak mocy nie chce się wkręcać tak jakby go zalewało. Więc mam kilka pytań odnośnie tego problemu:
1 czy to wina z adaptacji że powróciły błędy sond za katalizatorem
2 czy to wina błędów sond że silnik tak pracuje
3 czy warto wgrać soft eu2 w celu odcięcia wszystkich 4 sond i czy potem nie będzie problemu w wysterowaniu LPG u gazownika
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jeżeli nie masz katalizatorów to trzeba usunąć sondy za katalizatorami ze sterownika. Od tego zacznij, następnie zlokalizuj przyczynę wypadania zapłonu na 4 cylindrze (cewka, świeca). Po skasowaniu adaptacji zostaw go na wolnych obrotach przed kilka minut a następnie przejedź się z wykorzystaniem pełnej skali obrotomierza. Zajmij się oczywiście czujnikiem temperatury na wyjściu (przy chłodnicy) oraz wentylatorem elektrycznym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
e36lex
Posty: 2
Rejestracja: 5 sty 22, 16:34
BMW: E36
Rok produkcji: 1992
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Nałęczów
VIN: FC39902

#3

Post autor: e36lex »

I jak pozbyć się tych sond za katem? Nwm oddać komputer do jakiegoś speca?, wgrać eu2 do silnika? Czy jakoś da się to zrobić w winkpf?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Dać komuś kto modyfikuje sterowniki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”