m52b28tu 103 blad inpa

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#21

Post autor: michaal19995 »

2 pierwsze pomiary na LPG i 2 kolejne na PB, przełączyłem później na PB, bo rozłączyło mi gaz i kontrolka zaczęła znowu migać ...
100km zrobiłem na benzynie, adaptacji nie kasowałem, bo u siebie pod inpa nie mogę, błąd mi zaraz jakiś wyskakuje.. Dodam ze mogę podpiąć się tylko pod maska, bo obd po kierownica przestało dzialac. Ale cały czas jak jeździłem na PB to muł był ten sam, a pod kompa w trakcie jazdy wtedy nie podpisałem. W każdym razie po wymianie czujnika walka na postoju nie przekracza już wartość rough na 2 cylindrze, ale jest bardzo blisko żeby tak się stało.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Częściowo robisz jak podpowiadam, ale tylko częściowo. Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu z instalacji aż przełączy na pb kilka razy, skasuj adaptacje (coś musisz źle klikać), 100 km na pb i nagraj patrol adaption po rozgrzaniu, na wolnych obrotach. Następnie podłącz cewkę, skasuj adaptacje i zrób 100 km na lpg, znowu nagranie patrol adaption po rozgrzaniu, na wolnych obrotach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#23

Post autor: michaal19995 »

Dobra, zrobilem tak jak mówiłeś, podsyłam filmiki. Błędów na ta chwile brak, zauwazyłem ze na postoju dalej wywala cylindry, tym razem na zmiane, czasem 2 czasem 6... Na gazie wywaliło w zakładce rough parametry poza skale, jak przełączyłem na benzyne zmiejszyło sie na cyl 6 i przeszło na 5 (tego juz nie nagrywałem). Obroty dalej podbija przy zmianie biegów, ale nie zawsze, zależy od dnia... (czyli tak jak wczesniej), przy 1,5k-2k obrotow dalej ma muła (rowniez nie zawsze) zauwazylem ze czesciej tak jest na rozgrzanym silniku, ogolnie mam wrazenie ze jak jest zimny to lepiej sie odpycha. Nie wiem czy wspominałem, silnik to 2.8, ale kolektor z disa jest od m54 2.5. Pol roku temu bylem na hamowni, wrocilem z wykresem 200km i 278nm (sterownik wysylkowo modyfikowany u adamomotorsport) +kolektory bez katów. Od tamtej pory wyrzucilem stozek i dalej seryjna puche, zregenerowałem vanosa, zmieniłem swiece z 4 elektrodowych na 1 elektrodowe (wczesniej były te co zaleca producent, dalem 1 elektrodowe, podobno lepsze pod gaz), końcowy wydech założyłem scorpiona (wczsniej jakis przelot ultera)dedykowany pod 2.8 i wyrzuciłem jeden srodkowy wydech zeby było troche głośniej. Do czego zmierzam... Byłem na dniach na hamowni i wykres 180 km i 273nm, a na gazie 170 km i 256nm PORAZKA. Coś musi być na rzeczy z tym ze jest slabsza.. Wątpie ze wyrzcenie środkowego wydechu mogło mu tyle obniżyć, mialem nadzieje ze bedzie miala wiecej, a nie mniej...
Dodam jeszcze ze gaz sie uspokoił i normalnie sie przełącza.

Praca silnika na benz-
Praca silnika na gazie-
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Wg mnie tym wydechem skopałeś sobie sprawę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#25

Post autor: michaal19995 »

No to swoją droga, ale raczej przez wydech nie ma wypadania zapłonu na postoju, nie muli w tych obrotach itp... To było przed zmiana wydechu i wycięciem środkowego, widać coś na tych filmikach z inpy czy średnio? Domyślasz się co może być złe ? Np błędy 227 228 i te wypadanie zapłonu, mogę coś z tym zrobić ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#26

Post autor: maniek21112 »

Obserwuj korekty paliwowe, ponieważ 227 i 228 sugerują nieszczelny dolot jak pojawiają się też na pb. Test dymowy wskazany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
voitas8
Posty: 5
Rejestracja: 16 lip 18, 12:13
BMW: 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grójec

#27

Post autor: voitas8 »

Witam. Jako, że mam ten sam motor m52b28tu dodam coś od siebie do autora. Założyłem k/ssący + DISA od m54 3.0 cała reszta seria, wydech, katy, sondy wszystko jest i działa. Moc na hamowni 204KM zamiast 193KM. Także te Twoje zabiegi dały ujemny przyrost mocy. Według mnie największy błąd to wywalenie katów i tłumika. Projektanci w BMW wiedzieli co robią i żeby osiągnąć coś więcej poprzez wydech trzeba kupić dedykowany markowy układ za parę tyś. Wycięcie katów to można było robić, (bez urazy) ale w Polonezie :-)
michaal19995
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 wrz 18, 22:10
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#28

Post autor: michaal19995 »

Prawie trafna diagnoza, ale jednak nie... to nie brak katów i środkowego :)
Silnik nie mial kompresji, brak mocy i wypadanie zapłonów, podczas jazdy stracił cisnienie oleju i zatarł się. Wstawiony nowy słupek i na hamowni wyszło 217 km i 289nm także jak na brak katów i srodkowego to chyba nie najgorzej :P Warto dodać ze mam kolektor z m54 ale 2.5 więc w teorii powinieneś mieć więcej mocy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”