M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Fanatyk
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory

#1

Post autor: Fanatyk »

Witam panowie, załaczam filmik.
Błędy odnośnie gubienie zapłonu i sond . Orientowałem się trochę i wyglada na
Zła mieszanka po odczycie przez sondy lub uszkodzona sonda lub nieszczelność wentylacji silnika .
Auto pracuje przeważnie normalnie, brak check engine, na postoju z normalnej pracy przechodzi na 5 cylindrów i zaczyna się nierówna praca, trzęsienie silnikiem, brak mocy.
Ponowny rozruch i znów auto pracuje normalnie przez kilka minut .
Dzięki za wszelkie rady pozdrawiam.

https://youtu.be/KJu-WMNstN8
Załączniki
M52B25TU INPA błędy wypadanie zapłonu sondy filmik - B9EE3867-AB85-4D67-A88E-37D8F8C84B98.jpeg
M52B25TU INPA błędy wypadanie zapłonu sondy filmik - A0BB878C-7114-4F69-91FF-0E92D2DCD0E3.jpeg
M52B25TU INPA błędy wypadanie zapłonu sondy filmik - A83E2829-7AC9-4E4E-9654-22F15AAD2585.jpeg
M52B25TU INPA błędy wypadanie zapłonu sondy filmik - C3323B2D-757A-4212-82BC-3FA81CD92577.jpeg
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pierwsze co to zajmij się sondą przed katalizatorem na banku 2, po wymianie (lub naprawieniu wiązki, zależy co jest nie tak) skasuj adaptacje i daj znać czy błędy złego składu mieszanki pojawią się, jak tak to szukaj nieszczelności w dolocie. Samo pb czy masz lpg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Fanatyk
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory

#3

Post autor: Fanatyk »

maniek21112 pisze: 14 wrz 20, 17:21 ....
Dzięki, tez tak myślałem. Zacznę od sondy, zobaczę co tak jeat grane, jak nie to, zdejme kolektor ssący i przejdzie przewody wentylacji itd. Mam Samo PB. Była wymieniana uszczelka pod pokrywa zaworów, odrazu po wyjechaniu od mechanika zauważyłem coś takiego, nie było tego wcześniej. Wiec tez mam przeczucia bardziej ze przy zdejmowaniu lub montażu pokrywy coś zostało uszkodzone, losowo może akurat sonda padła w tym czasie albo mechanik podmienił sondę na wadliwa . Auto pracowało przed oddaniem bardzo dobrze .
Ale chyba sonda bo poza złymi odczytami jest jeden błąd o braku sygnału i chyba trop prowadzi na sondę ...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Bez patrzenia na bledy jestem pewien praktycznie na 100%, ze ten spec od wymiany pokrywy zamienil bank1 z bank2, standard. Zamien wtyczki
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Dopiero teraz obejrzałem film, wymień odmę z przewodami. Wejdź w status w inpa, pokaż pracę sond i korekty paliwowe, na rozgrzanym silniku. Co do sond to faktycznie można pomylić wtyczki tylko po co je rozpinać do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Fanatyk
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory

#6

Post autor: Fanatyk »

maniek21112 pisze: 15 wrz 20, 13:43 .....
W weekend się za to zabiorę, przejrzę wszystko, logi dynamiczne i korekcje . Ale wcześniej jak patrzyłem zakładkę Rough o ile dobrze pamietam to tam były cylindry i parametry, to chyba korekcje są o ile się nie mylę to miałem na połowie cylindrów po -3 z wykrzyknikami . Wrzucę na weekend screenshoty. Po co mechanik mialby odpinac sondy pytasz .... tego nikt nie wie. Wiem tylko ze oddałem auto sprawne a odebrałem z problemami sond i mieszanki xD
Mógłbym podejrzewać inne rzeczy ale błąd 155 o braku sygnału z sondy kieruje mnie na 99 procent problem z sonda co powoduje zła mieszankę spalania .

Kwestia przygotowania testu dla sondy kilka pytań :
Dla sterownika MS42(sonda Bosch LSH25) zakres pracy sondy 0 - 800 mV?
Manometr podłączyć do dwóch białych przewodów
Sonda musi podczas testu osiągnąć nominalna temperaturę pracy ?

Dzięki
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Masz program więc tu odczytaj pracę sond, korekcje na cylindrach to jedno a korekty paliwowe drugie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Fanatyk
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory

#8

Post autor: Fanatyk »

maniek21112 pisze: 16 wrz 20, 22:06 Masz program więc tu odczytaj pracę sond, korekcje na cylindrach to jedno a korekty paliwowe drugie.
Po pracy szybko sprawdziłem.
O ile dobrze interpretuje to sonda przed katalizatorem ...1 reaguje napięciem po dodaniu gazu a druga ma stałe napięcie i nie reaguje w ogóle , wiec chyba sonda ?
Załączam filmiki .
Po skasowaniu błędów po chwile pojawiły się te same czyli:
203 Lambda Regulation Bank 2 Post cat
243 Misfire Cyl 6
228 Mixture Deviation Bank 2


Ogólnie spalanie jest masakrycznie duże od czasu występowania problemu

Sprawdzałem w instrukcji tej sondy i zakres pracy jest od 0-860 mV, INPA pokazuje około 0.96 V co po przeliczeniu jest około
950 mV wiec jak dla mnie tez wychodzi poza normę ..

Sondy za katalizatorem z tego co widzę robią minimalne odczyty i wyglada to ok .
Macie jakieś jeszcze interpretacje ?



Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Fanatyk pisze: 17 wrz 20, 3:46Sondy za katalizatorem z tego co widzę robią minimalne odczyty i wyglada to ok .
Pokaż to na nagraniu, bo tu tego nie widać? Silnik był rozgrzany? Dalej nie pokazałeś korekt paliwowych. Sonda przed katalizatorem na banku drugim nie działa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Fanatyk
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory

#10

Post autor: Fanatyk »

maniek21112 pisze: 17 wrz 20, 21:02........
Tak auto zrobiło jazdę 10 min przed pomiarem i na wolnych obrotach z 5 minut przed .
W poprzedniej wiadomości w pierwszym filmiku masz BANK1 i BANK2 after Cat i oscyluje około 0.42 na obu i jak dodaje gazu minimalnie się zmienia. Podobno tak powinno być.
Jak kat uszkodzony to sondy za katem kopiują odczyty z sond przed . Wiec kat, sondy za katem wyglądają ok .
Ten przed Katem Bank 2 właśnie wyglada na martwy.
Bo ma 0.42V stale bez reakcji a tak jest ponoć jak uszkodzony.
Załączam temperatury i filmik, chyba to jest korekcja, nie jestem pewien .

Obrazek

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”