M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Fanatyk
Posty: 5
Rejestracja: 14/09/20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory
Kontakt:

M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: Fanatyk » 14/09/20, 17:13

Witam panowie, załaczam filmik.
Błędy odnośnie gubienie zapłonu i sond . Orientowałem się trochę i wyglada na
Zła mieszanka po odczycie przez sondy lub uszkodzona sonda lub nieszczelność wentylacji silnika .
Auto pracuje przeważnie normalnie, brak check engine, na postoju z normalnej pracy przechodzi na 5 cylindrów i zaczyna się nierówna praca, trzęsienie silnikiem, brak mocy.
Ponowny rozruch i znów auto pracuje normalnie przez kilka minut .
Dzięki za wszelkie rady pozdrawiam.

https://youtu.be/KJu-WMNstN8
Załączniki
B9EE3867-AB85-4D67-A88E-37D8F8C84B98.jpeg
A0BB878C-7114-4F69-91FF-0E92D2DCD0E3.jpeg
A83E2829-7AC9-4E4E-9654-22F15AAD2585.jpeg
C3323B2D-757A-4212-82BC-3FA81CD92577.jpeg


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7320
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: maniek21112 » 14/09/20, 17:21

Pierwsze co to zajmij się sondą przed katalizatorem na banku 2, po wymianie (lub naprawieniu wiązki, zależy co jest nie tak) skasuj adaptacje i daj znać czy błędy złego składu mieszanki pojawią się, jak tak to szukaj nieszczelności w dolocie. Samo pb czy masz lpg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz

Fanatyk
Posty: 5
Rejestracja: 14/09/20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: Fanatyk » 14/09/20, 17:33

maniek21112 pisze:
14/09/20, 17:21
....
Dzięki, tez tak myślałem. Zacznę od sondy, zobaczę co tak jeat grane, jak nie to, zdejme kolektor ssący i przejdzie przewody wentylacji itd. Mam Samo PB. Była wymieniana uszczelka pod pokrywa zaworów, odrazu po wyjechaniu od mechanika zauważyłem coś takiego, nie było tego wcześniej. Wiec tez mam przeczucia bardziej ze przy zdejmowaniu lub montażu pokrywy coś zostało uszkodzone, losowo może akurat sonda padła w tym czasie albo mechanik podmienił sondę na wadliwa . Auto pracowało przed oddaniem bardzo dobrze .
Ale chyba sonda bo poza złymi odczytami jest jeden błąd o braku sygnału i chyba trop prowadzi na sondę ...

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1761
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: Broder » 14/09/20, 20:23

Bez patrzenia na bledy jestem pewien praktycznie na 100%, ze ten spec od wymiany pokrywy zamienil bank1 z bank2, standard. Zamien wtyczki
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7320
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: maniek21112 » 15/09/20, 13:43

Dopiero teraz obejrzałem film, wymień odmę z przewodami. Wejdź w status w inpa, pokaż pracę sond i korekty paliwowe, na rozgrzanym silniku. Co do sond to faktycznie można pomylić wtyczki tylko po co je rozpinać do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz


Fanatyk
Posty: 5
Rejestracja: 14/09/20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: Fanatyk » 16/09/20, 16:56

maniek21112 pisze:
15/09/20, 13:43
.....
W weekend się za to zabiorę, przejrzę wszystko, logi dynamiczne i korekcje . Ale wcześniej jak patrzyłem zakładkę Rough o ile dobrze pamietam to tam były cylindry i parametry, to chyba korekcje są o ile się nie mylę to miałem na połowie cylindrów po -3 z wykrzyknikami . Wrzucę na weekend screenshoty. Po co mechanik mialby odpinac sondy pytasz .... tego nikt nie wie. Wiem tylko ze oddałem auto sprawne a odebrałem z problemami sond i mieszanki xD
Mógłbym podejrzewać inne rzeczy ale błąd 155 o braku sygnału z sondy kieruje mnie na 99 procent problem z sonda co powoduje zła mieszankę spalania .

Kwestia przygotowania testu dla sondy kilka pytań :
Dla sterownika MS42(sonda Bosch LSH25) zakres pracy sondy 0 - 800 mV?
Manometr podłączyć do dwóch białych przewodów
Sonda musi podczas testu osiągnąć nominalna temperaturę pracy ?

Dzięki

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7320
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: maniek21112 » 16/09/20, 22:06

Masz program więc tu odczytaj pracę sond, korekcje na cylindrach to jedno a korekty paliwowe drugie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz

Fanatyk
Posty: 5
Rejestracja: 14/09/20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: Fanatyk » 17/09/20, 3:46

maniek21112 pisze:
16/09/20, 22:06
Masz program więc tu odczytaj pracę sond, korekcje na cylindrach to jedno a korekty paliwowe drugie.
Po pracy szybko sprawdziłem.
O ile dobrze interpretuje to sonda przed katalizatorem ...1 reaguje napięciem po dodaniu gazu a druga ma stałe napięcie i nie reaguje w ogóle , wiec chyba sonda ?
Załączam filmiki .
Po skasowaniu błędów po chwile pojawiły się te same czyli:
203 Lambda Regulation Bank 2 Post cat
243 Misfire Cyl 6
228 Mixture Deviation Bank 2


Ogólnie spalanie jest masakrycznie duże od czasu występowania problemu

Sprawdzałem w instrukcji tej sondy i zakres pracy jest od 0-860 mV, INPA pokazuje około 0.96 V co po przeliczeniu jest około
950 mV wiec jak dla mnie tez wychodzi poza normę ..

Sondy za katalizatorem z tego co widzę robią minimalne odczyty i wyglada to ok .
Macie jakieś jeszcze interpretacje ?




Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 7320
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: maniek21112 » 17/09/20, 21:02

Fanatyk pisze:
17/09/20, 3:46
Sondy za katalizatorem z tego co widzę robią minimalne odczyty i wyglada to ok .
Pokaż to na nagraniu, bo tu tego nie widać? Silnik był rozgrzany? Dalej nie pokazałeś korekt paliwowych. Sonda przed katalizatorem na banku drugim nie działa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz

Fanatyk
Posty: 5
Rejestracja: 14/09/20, 17:06
BMW: M52B25TU
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Zatory
Kontakt:

Re: M52B25TU INPA błędy+wypadanie zapłonu+sondy+filmik

Post autor: Fanatyk » 17/09/20, 23:29

maniek21112 pisze:
17/09/20, 21:02
Fanatyk pisze:
17/09/20, 3:46
.........
Tak auto zrobiło jazdę 10 min przed pomiarem i na wolnych obrotach z 5 minut przed .
W poprzedniej wiadomości w pierwszym filmiku masz BANK1 i BANK2 after Cat i oscyluje około 0.42 na obu i jak dodaje gazu minimalnie się zmienia. Podobno tak powinno być.
Ten przed Katem Bank 2 właśnie wyglada na martwy.
Załączam temperatury i filmik, chyba to jest korekcja, nie jestem pewien .

Obrazek



ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość