M52b25tu dziwny problem z alternatorem. Falowanie obrotów.

AVAR
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 23, 0:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#1

Post autor: AVAR »

Witam od 2 lat mecze się z dziwnym przyfalowaniem obrotów przy dojeździe do świateł czy manewrowaniu na parkingu... Temat rzeka wiem... :crazy:
W tym czasie wymieniłem mnóstwo części większość nie potrzebnie ( świece, cewki, czujnik wałka, sondy, przepustnica, krokowiec, vanos profilaktycznie regeneracja u majstra garażowe hobby i wiele wiele innych)
Lewe powietrze sprawdzane wielokrotnie dymiarką, nabijaniem ciśnienia czy wizualnie i co było nieszczelne zostało wymienione i nie ma mowy o lewym powietrzu.
Błędów na komputerze zero.
Dawki paliwowe korekty idealne. 1.0

Ostatnio z mechanikiem odkryliśmy że odłączenie alternatora kompletnie usuwa wszystkie przyfalowania.
Silnik chodzi wzorowo wskazówka ani drgnie i wolniej, stabilniej schodzi z obrotów.

Alternator kiedyś miałem nowy Boscha ale był 3x regenerowany niewłaściwie ciągle po regeneracji coś wył i śmierdział spalenizną więc zdecydowałem się założyć nowy nie używany 120A firmy AS
Ładowanie jest 14.3 na altku i akumulatorze wszystko cacy.
Ale obciążenie dostaje tak mocne że przygasa samochód.
Podmieniałem nawet regulator napięcia na oryginalny Boscha i bez zmian.
Najdziwniejsze jest to że odpinając sterowanie alternatora tą wtyczke alternator ciągle ładuje i jest bez zmian
A przecież wtedy powinien nie ładować prawda?

Gdzie może być przyczyna? Czy to alternator wadliwy czy samochód nie potrafi poradzić sobie z obciążeniem na wolnych obrotach i wyregulować dobrze dawki paliwa?

Nie jestem mechanikiem lecz pasjonatem. Opisałem problem swoimi słowami nie znam się na skomplikowanych tematach.
Samochód był już w rękach wielu mechaników którzy specjalizują się tylko w BMW i nawet pracują w ASO.
2 lata męczarni i nadal faluje...
Ale się nie poddaje.
Ktoś może coś podpowiedzieć czy miał podobny problem z falowaniem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czy manewrowaniu?

Dodam że na zimnym samochód chodzi perfekt jak złapie temperaturę zaczyna falować ale nie zawsze.
Błędów na komputerze brak.



Czasem jeździsz 30min zero falowań a później niewiadomo czemu faluje...

Filmik z odpinania alternatora...






Samochód BMW E46 323Ci m52b25tu 2000r 185tys przebieg. Bardzo zadbany nie katowany, nie upalany egzemplarz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10195
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak wyłączysz całą elektrykę to też faluje? Skoki ładowania wtedy są? Jakie (test 7.0)? Jak wszystko zostało sprawdzone to podmieniłbym dme (z usuniętym ews oczywiście).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
AVAR
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 23, 0:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#3

Post autor: AVAR »

Jak wyłącze całą elektrykę też faluje ale znacznie mniej. Ciężej wtedy wywołać falowanie ale również występuje losowo.
Wtedy wystarczy minimalnie przygazowac i już faluje.

Włączenie cokolwiek elektrycznego w samochodzie powoduje bardzo duże obciążenie na alternator i zaczyna mocno falować.

Podczas falowania gdy silnik się dusi 400-1200 obrotów napięcie spada 12.4-14.3

Temperaturę silnik pokazuje prawidłowo

Podmieniałem sterownik na inny z usuniętym EWS objawy te same.

Dzis podmienie alternator na inny oryginalny bosch ciekawe czy coś pomoże.
AVAR
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 23, 0:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#4

Post autor: AVAR »

Ref
Ostatnio zmieniony 17 cze 23, 21:20 przez AVAR, łącznie zmieniany 1 raz.
AVAR
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 23, 0:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#5

Post autor: AVAR »

Alternator założony oryginał Bosch
Falowanie obrotów ustąpiło
Kiedyś zamykanie szyb czy włączenie klimatyzacji powodowało mocne falowanie obrotów.
Teraz w końcu spokój!

Został tylko jeden mały mankament...

Lekkie dodanie gazu powoduje że samochód nie potrafi ustabilizować obrotow nie jest to uciążliwe, podczas jazdy się nie objawia, tylko na postoju.

Można powiedzieć że problem prawie rozwiązany


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”