M52B25TU brzydko pracuje, trzęsie silnikiem, kangury

mateomix99
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 17, 17:23
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#1

Post autor: mateomix99 »

Witam. Na wstępie zaznaczę, że odnośnie moich problemów w inpie nie pojawiają się żadne błędy. Występuje tylko 123 Ansteuerung Kennfeldkuehlung - coś z termostatem ale się nie grzeje więc na razie nie robię.

Mój samochód to M52B25TU, wywalone katalizatory, oraz sondy. Wgrany soft CAT-Preparation (7528736). Objawy występują na benzynie jak i na LPG.
Od roku walczę w swoim e46 z objawami takimi jak:
- brzydka praca silnika na wolnych obrotach, co chwilę mocniej się trzęsie, czasem także telepie silnikiem bardziej, czasem mniej,
- dodatkowo podczas jazdy przy ruszaniu występują kangury. Przy ruszaniu z 1000 obrotów obroty spadają mocno i wracają, i tak w kółko a autem strasznie trzepie, przy 1500 obrotów juz to nie występuje. Tak samo jest z tymi obrotami, jak da się mu troszkę więcej to pracuje lepiej na wolnych.
- czasem, rzadko przy dojeździe do świateł czy po prostu trzymania sprzęgła obroty zaczynają falować, ale zwykłe dodanie gazu gazu pomaga i obroty jałowe się normują

Podczas jazdy nie widzę żadnych problemów, jedynie jak się jedzie na bardzo niskich obrotach właśnie przy ruszaniu albo delikatnym manewrowaniu to potrafią wystąpić kangury.

W inpie skaczą także dosyć wartości rough. Występują na obu paliwach, ale zamieniają się trochę miejscami. Np na benzynie cylinder 5 i 4 potrafi skoczyć 0.900-1.2, a cylinder 3 waha się także między 0.300-0.600 a na gazie znowu cylinder 1, 4 do 0.500 a cyl 3 ponad 1.0
Nie wiem czy są to duże wartości i czy mają wpłw na nierówną pracę silnika.

Zespół napędowy raczej wykluczam - robiłem wszystkie tuleje z tyłu, wzmocnienie podłogi, wymieniałem dyfer i półosie, sprzęgło też było podmieniane
Co do układu zapłonowego to świece także były wymieniane.
Odma także była założona kompletnie nowa. Występuje u mnie jeszcze jakiś wyciek oleju z okolicy spod kolektora, wygląda na uszczelkę podstawy, ale wszystko wydaje się szczelne, bo psikanie plakiem pod kolektor, obok czy po gumach od dolotu nie wywołuje żadnej reakcji silnika.

Czujniki wałków rozrządu wydają się w porządku, bo w inpie reagują na gaz, i ustawiają się tak jak DME każe. Czujnik wału korbowego nie wiem jak sprawdzić, ale gdyby to była jego kwestia powinny występować bardziej widoczne objawy?

Dolot sprawdzałem - jest szczelny, disa sprawna, jedyne co mnie zastanawia to przepływomierz, ale podmieniałem na pewny, sprawny znajomego i dalej w moim samochodzie było bez zmian, ale jeśli odepnę w ogóle przepływomierz to mam wrażenie, jakby silnik pracował odrobinę lepiej, troszkę mniej się trzęsie, ale nie jest tak że pracuje poprawnie.

Swoją uwagę kieruję jeszcze na soft, wyczytałem że jego flash może pomóc, może coś w tym sofcie jest nie halo? Tylko jaki zainstalować? Potrzebowałbym coś bez obsługi sond lambda.

Może ktoś miał do czynienia z takim problemem, na co jeszcze kierować swoją uwagę? Proszę o podpowiedzi
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pokaż korekty paliwowe, sondy oraz masę powietrza, po rozgrzaniu i wolne obroty przez 20 sekund, wyłącz nawiewy i inną elektronikę. Następnie dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych obrotach.
Błąd oznacza uszkodzoną grzałkę termostatu, przez co temperatura nie jest zbijana pod obciążeniem, pamiętaj, że pion nie oznacza, że silnik nie grzeje się, jest to zakres ok 70-115 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mateomix99
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 17, 17:23
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#3

Post autor: mateomix99 »

maniek21112 pisze: 20 cze 20, 21:36 Pokaż korekty paliwowe, sondy oraz masę powietrza, po rozgrzaniu i wolne obroty przez 20 sekund, wyłącz nawiewy i inną elektronikę. Następnie dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych obrotach.
Błąd oznacza uszkodzoną grzałkę termostatu, przez co temperatura nie jest zbijana pod obciążeniem, pamiętaj, że pion nie oznacza, że silnik nie grzeje się, jest to zakres ok 70-115 stopni.
Korekty paliwowe to te korekcje o których pisałem w zakładce "Rough"?
Nagrać filmik i wrzucić np na dropbox, youtube czy jak będzie ci najlepiej to sprawdzić?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

YouTube chyba najbardziej bezobsługowe
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Chodzi o korekty paliwowe - patrol adaption. Youtube oczywiście.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mateomix99
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 17, 17:23
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#6

Post autor: mateomix99 »

maniek21112 pisze: 21 cze 20, 15:23 Chodzi o korekty paliwowe - patrol adaption. Youtube oczywiście.
Nagrałem 2 filmy na rozgrzanym silniku.
- szklanka z wodą na silniku
- parametry w inpie

Ale niestety nie wiem dlaczego, nie mogłem wejść w patrol adaption w inpie - jest to pokazane na filmiku, wyrzuca błąd. We wszystko inne mogęwejśc ale nie w to. Wiesz może czym to jest spowodowane?

Obroty nie są ciut za niskie? około 710. Nie skaczą też za bardzo?
Akurat w momencie nagrywania szklanki nie występowało takie gwałtowne szarpanie ale widać że chyba nie pracuje mega gładko, przy tym o czym mówię raz na jakiś czas silik mocniej się zatrząsł.

Przypomnę jeszcze, że nie mam sond lambda, soft CAT preparation i auto jest też na instalacji LPG.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

a jak ten dolot sprawdzales? test dymem czy ogladajac gumy dolotu?
pytanie do bardziej ogarnietych -na filmie widac kąt vanosa 122 stopnie, czy to juz nie jest za duzo?

sugeruje dwie rzeczy:
-dokladny test dymem obowiazkowo
-sprawdzenie ustawienia rozrzadu i napiecia lancucha
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
mateomix99
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 17, 17:23
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#8

Post autor: mateomix99 »

scghost pisze: 24 cze 20, 16:29 a jak ten dolot sprawdzales? test dymem czy ogladajac gumy dolotu?
pytanie do bardziej ogarnietych -na filmie widac kąt vanosa 122 stopnie, czy to juz nie jest za duzo?

sugeruje dwie rzeczy:
-dokladny test dymem obowiazkowo
-sprawdzenie ustawienia rozrzadu i napiecia lancucha
gumy od dolotu do przepustnicy sciagalem i ogladalem, dodatkowo próbowałem wszędzie gdzie się da zrobić test "na plaka"

z tą drugą pauzą to nie jestem w stanie za bardzo tego zrobić, ale łańcuch nie "rzęźi" więc jest sens od razu zrzucać pokrywę?
Wolałbym najpierw wykluczyć te prostsze do sprawdzenia rzeczy. Pytanie tylko dlaczego nie mogę wejśc w podgląd tych adaptacji paliwowych?

Ten kąt zapłonu na jałowych też powinien tak skakać?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Myślałem, że tylko za katalizatorem nie masz sond a tu wygląda na to, że przed też nie ma? Jak tak to skąd mają być korekty paliwowe? Masa powietrza jest ok, więc lewego powietrza raczej nie ma. Dla mnie brak sond to głupota, ciężko będzie dojść do ładu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mateomix99
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 17, 17:23
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#10

Post autor: mateomix99 »

maniek21112 pisze: 24 cze 20, 21:08 Myślałem, że tylko za katalizatorem nie masz sond a tu wygląda na to, że przed też nie ma? Jak tak to skąd mają być korekty paliwowe? Masa powietrza jest ok, więc lewego powietrza raczej nie ma. Dla mnie brak sond to głupota, ciężko będzie dojść do ładu.
Tak, no własnie nie ma żadnych. Mówiąc, że cięzko będzie dojść do ładu sugerujesz że to ich brak może być powodem, czy gdyby były, to łatwiej byłoby zdiagnozować problem?

Poprzedni właściciel usunął te sondy i zamiast tego wrzucił kolektory z e36. Z tego co widzę mają one miejsce na sondy, więc ewentualnie mógłbym je zamontować, jeżeli coś miałoby to poprawić, bo posiadam nawet sprawne sondy z poprzedniego M52B25TU, tylko kwestia oprogramowania, czy one nie zostały jakoś wykodowane..

A co myślisz o pozostałych parametrach w inpie? Da się na ich podstawie coś stwierdzić? Zastanawia mnie to że obroty skaczą o 20, i ten kąt zapłonu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”