M52B25 (323i) Niedogrzany silnik - zapowietrzony układ - uszkodzony korek

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#1

Post autor: SebeQ »

Witam :D Po zakupie nowego autka mam mały problem z układem chłodzenia. Od początku po zakupie silnik się nie dogrzewał, zapaliła się kontrolka czujnika poziomu płynu chłodzącego. Dolałem, brakowało ok litra, po przejechaniu ok. 20 km, znów ubyło ok pół litra, dodatkowo zbiorniczek był mokry.

Obrazek
Obrazek

Dziś postanowiłem spróbować odpowietrzyć cały układ i okazało się, że na korku brakuje jednego oringu (uszczelki) i ułamany jest piewszy "kołnierz" ją trzymający. Po zajrzeniu do wyrównawczego zobaczyłem oring na wskaźniku wraz z ułamanym plastikowym "kołnierzem" korka. Oring udało mi się wydobyć, ale tego kawałka plastiku już nie i wpadł gdzieś dalej pod pływakiem od wskaźnika stanu płynu.

Obrazek

w związku z powyższym mam klika pytań:
1) Czy w/w kawałek plastiku może coś uszkodzić/zatkać w układzie chłodzenia (pompa itp.)?
2) Demontować wyrównawczy i szukać tego plastiku od korka?
3) Czy wystarczy wymienić korek i odpowietrzyć układ i można jeździć z tym plastikiem?
4) Czy uszkodzony korek bez tego oringu i zapowietrzony ukł. chłodzenia może powodować niedogrzanie silnika?
5) Lepiej kupić nowy/używany oryginał czy jakiś zamiennik (np. melye)?

Z góry dziękuję, za wszelkie podpowiedzi :good:
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Zacznij od wymiany korka.
Znajdz nieszczelnisc. Skad wydobywa sie plyn.
Dobrze by bylo wyciagnac ten plastik.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Co do zbiorniczka. Jeśli jest szczelny to nie wymieniać bo szkoda kasy a do najtańszych nie należy. Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę zbiorniczka to ja mam meyle założony i już 2 razy musiałem go uszczelniac W Miejscu Gdzie przychodzi cienki przewód zaraz obok korka i odpowietrznika. Następnym razem kupię coś lepszego.
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: SebeQ »

Korek kupie oryginalny, bo to ważna część układu chłodzenia. Jeżeli uda mi się wymontować zbiorniczek wyrównawczy to poszukam w nim tego plastiku, tymczasem nie uruchamiam silnika, żeby nie wleciało gdzieś dalej. Przy okazji jak będę miał zbiorniczek na wierzchu to dokładnie go obejrze czy cały. Poskładam, odpowietrzenie i mam nadzieję, że będzie działać.
Tak na marginesie obstawiałem termostat główny a wyszło coś innego :)
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Aby zdjąć zbiorniczek musisz spuścić płyn z niego.
Tak będzie najrozsądniej.
Termostat możesz sprawdzić pod INPĄ przy jakiej temp otwiera Ci duży obieg.
W razie czego mam nówkę na sprzedaż, ale zacznij od korka ;)
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#6

Post autor: SebeQ »

Spuszcze płyn do poziomu zbiorniczka, żeby był pusty. Poodpinam złączki od węży, odłącze wtyczkę czujnika, odepnę klamrę zabezpieczającą i spróbuję go wyciągnąć, mam nadzieję, że ten plastik będzie na dnie zbiorniczka i uda się go wydobyć. Co do korka to na portalach są tylko kompletne oryginały ze zbiorniczkiem w moich okolicach a do ASO BMW daleko. Co myślicie o kupieniu zamiennika z intercarsu np. Febi/Vernet/Topran nr katalogowy zgodny z realoem po VIN do ciśnienia otwarcia 2 bar, bo są jeszcze do 1,4 bar, ale to za mała wartość.
Czy taki zamiennik da radę? :)
Dzięki Marc, jak się okaże, że zbiorniczek do wymiany to się zgłoszę :good:
Ostatnio zmieniony 2 paź 16, 11:23 przez SebeQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Zbiorniczka nie mam, termostat posiadam.
Kup 200 korek
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#8

Post autor: SebeQ »

Zbiorniczka nie mam, termostat posiadam.
Kup 200 korek
Ok, w takim razie sprawdzę swój termostat pod INPą po ogarnięciu zbiorniczka z korkiem :D
Czyli wystarczy, że korek będzie oznaczony "200" (2 bar) i będzie odpowiedni?
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

SebeQ pisze:
Zbiorniczka nie mam, termostat posiadam.
Kup 200 korek
Ok, w takim razie sprawdzę swój termostat pod INPą po ogarnięciu zbiorniczka z korkiem :D
Czyli wystarczy, że korek będzie oznaczony "200" (2 bar) i będzie odpowiedni?
A obecny jakie ma parametry ?
Obowiązkowo kup z o-ringami nowymi.
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#10

Post autor: SebeQ »

A obecny jakie ma parametry ?
Obowiązkowo kup z o-ringami nowymi.
Aktualnie jest właśnie z parametrem "200" nr 17111742231 z dwoma oringami.
Znalazłem zamiennik odpowiadający nr katalogowym, parametrami i wyglądem, dzięki za pomoc :D :beer:
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”