M52B25 (323i) Niedogrzany silnik - zapowietrzony układ - uszkodzony korek
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Witam Po zakupie nowego autka mam mały problem z układem chłodzenia. Od początku po zakupie silnik się nie dogrzewał, zapaliła się kontrolka czujnika poziomu płynu chłodzącego. Dolałem, brakowało ok litra, po przejechaniu ok. 20 km, znów ubyło ok pół litra, dodatkowo zbiorniczek był mokry.
Dziś postanowiłem spróbować odpowietrzyć cały układ i okazało się, że na korku brakuje jednego oringu (uszczelki) i ułamany jest piewszy "kołnierz" ją trzymający. Po zajrzeniu do wyrównawczego zobaczyłem oring na wskaźniku wraz z ułamanym plastikowym "kołnierzem" korka. Oring udało mi się wydobyć, ale tego kawałka plastiku już nie i wpadł gdzieś dalej pod pływakiem od wskaźnika stanu płynu.
w związku z powyższym mam klika pytań:
1) Czy w/w kawałek plastiku może coś uszkodzić/zatkać w układzie chłodzenia (pompa itp.)?
2) Demontować wyrównawczy i szukać tego plastiku od korka?
3) Czy wystarczy wymienić korek i odpowietrzyć układ i można jeździć z tym plastikiem?
4) Czy uszkodzony korek bez tego oringu i zapowietrzony ukł. chłodzenia może powodować niedogrzanie silnika?
5) Lepiej kupić nowy/używany oryginał czy jakiś zamiennik (np. melye)?
Z góry dziękuję, za wszelkie podpowiedzi
Dziś postanowiłem spróbować odpowietrzyć cały układ i okazało się, że na korku brakuje jednego oringu (uszczelki) i ułamany jest piewszy "kołnierz" ją trzymający. Po zajrzeniu do wyrównawczego zobaczyłem oring na wskaźniku wraz z ułamanym plastikowym "kołnierzem" korka. Oring udało mi się wydobyć, ale tego kawałka plastiku już nie i wpadł gdzieś dalej pod pływakiem od wskaźnika stanu płynu.
w związku z powyższym mam klika pytań:
1) Czy w/w kawałek plastiku może coś uszkodzić/zatkać w układzie chłodzenia (pompa itp.)?
2) Demontować wyrównawczy i szukać tego plastiku od korka?
3) Czy wystarczy wymienić korek i odpowietrzyć układ i można jeździć z tym plastikiem?
4) Czy uszkodzony korek bez tego oringu i zapowietrzony ukł. chłodzenia może powodować niedogrzanie silnika?
5) Lepiej kupić nowy/używany oryginał czy jakiś zamiennik (np. melye)?
Z góry dziękuję, za wszelkie podpowiedzi
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Co do zbiorniczka. Jeśli jest szczelny to nie wymieniać bo szkoda kasy a do najtańszych nie należy. Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę zbiorniczka to ja mam meyle założony i już 2 razy musiałem go uszczelniac W Miejscu Gdzie przychodzi cienki przewód zaraz obok korka i odpowietrznika. Następnym razem kupię coś lepszego.
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Korek kupie oryginalny, bo to ważna część układu chłodzenia. Jeżeli uda mi się wymontować zbiorniczek wyrównawczy to poszukam w nim tego plastiku, tymczasem nie uruchamiam silnika, żeby nie wleciało gdzieś dalej. Przy okazji jak będę miał zbiorniczek na wierzchu to dokładnie go obejrze czy cały. Poskładam, odpowietrzenie i mam nadzieję, że będzie działać.
Tak na marginesie obstawiałem termostat główny a wyszło coś innego
Tak na marginesie obstawiałem termostat główny a wyszło coś innego
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Aby zdjąć zbiorniczek musisz spuścić płyn z niego.
Tak będzie najrozsądniej.
Termostat możesz sprawdzić pod INPĄ przy jakiej temp otwiera Ci duży obieg.
W razie czego mam nówkę na sprzedaż, ale zacznij od korka
Tak będzie najrozsądniej.
Termostat możesz sprawdzić pod INPĄ przy jakiej temp otwiera Ci duży obieg.
W razie czego mam nówkę na sprzedaż, ale zacznij od korka
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Spuszcze płyn do poziomu zbiorniczka, żeby był pusty. Poodpinam złączki od węży, odłącze wtyczkę czujnika, odepnę klamrę zabezpieczającą i spróbuję go wyciągnąć, mam nadzieję, że ten plastik będzie na dnie zbiorniczka i uda się go wydobyć. Co do korka to na portalach są tylko kompletne oryginały ze zbiorniczkiem w moich okolicach a do ASO BMW daleko. Co myślicie o kupieniu zamiennika z intercarsu np. Febi/Vernet/Topran nr katalogowy zgodny z realoem po VIN do ciśnienia otwarcia 2 bar, bo są jeszcze do 1,4 bar, ale to za mała wartość.
Czy taki zamiennik da radę?
Dzięki Marc, jak się okaże, że zbiorniczek do wymiany to się zgłoszę
Czy taki zamiennik da radę?
Dzięki Marc, jak się okaże, że zbiorniczek do wymiany to się zgłoszę
Ostatnio zmieniony 2 paź 16, 11:23 przez SebeQ, łącznie zmieniany 1 raz.
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Ok, w takim razie sprawdzę swój termostat pod INPą po ogarnięciu zbiorniczka z korkiemZbiorniczka nie mam, termostat posiadam.
Kup 200 korek
Czyli wystarczy, że korek będzie oznaczony "200" (2 bar) i będzie odpowiedni?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
A obecny jakie ma parametry ?SebeQ pisze:Ok, w takim razie sprawdzę swój termostat pod INPą po ogarnięciu zbiorniczka z korkiemZbiorniczka nie mam, termostat posiadam.
Kup 200 korek
Czyli wystarczy, że korek będzie oznaczony "200" (2 bar) i będzie odpowiedni?
Obowiązkowo kup z o-ringami nowymi.
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Aktualnie jest właśnie z parametrem "200" nr 17111742231 z dwoma oringami.A obecny jakie ma parametry ?
Obowiązkowo kup z o-ringami nowymi.
Znalazłem zamiennik odpowiadający nr katalogowym, parametrami i wyglądem, dzięki za pomoc
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1198 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzych93
-
- 0 Odpowiedzi
- 1068 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Neas
-
- 7 Odpowiedzi
- 2326 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 5 Odpowiedzi
- 2195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelgl
-
- 3 Odpowiedzi
- 3309 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kristof89pl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1623 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nunckiewicz
-
- 8 Odpowiedzi
- 1080 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Karaś2116_
-
- 9 Odpowiedzi
- 2730 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bmwszyme46
-
- 0 Odpowiedzi
- 3015 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pakitko
-
- 22 Odpowiedzi
- 28652 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turfel