m52b20tub problem z przeplywomierzem.

zvbinski
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 19, 21:28
BMW: BMW e46 325ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
VIN: JW05074

#1

Post autor: zvbinski »

Cześć, piszę z takim problemem.. otóż, od pewnego czasu zauważyłem iż silnik lekko faluje na wolnych obrotach gdy nie jest jeszcze rozgrzany, dodatkowo martwi mnie spore spalanie bo oscyluje w granicach 16l ( jeżdżę spokojnie bez pałowania od świateł do świateł). Dzisiaj odłączyłem przepływomierz i ku mojemu zdziwieniu z odłączoną kostką silnik pracował i wkręcał się tak samo jak z podpięta.. Czy to oznacza, że przepływomierz jest uszkodzony ? i czy ta usterka może mieć wpływ na takie duże spalanie? Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Kupię
- Zderzaki i progi mpakiet titansilber coupe/cabrio.
- Shadowline do coupe.
- Gwint przód i tył lub sam przód/sam tył.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Jeżeli po odpieciu przeplywki nic się nie zmienia tzn ze nie działa, albo styki zaśniedziały we wtyczce.
Jak najbardziej ma to wpływ na spalanie, jeszcze warto podpiąć pod kompa, bo przeklamywujaca sonda lambda tez powoduje wzrost spalania.

Po odpieciu przeplywki obroty tez falują?
zvbinski
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 19, 21:28
BMW: BMW e46 325ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
VIN: JW05074

#3

Post autor: zvbinski »

Tak, obroty falują dokladnie tak samo jak z podpięta przepływką..
Kupię
- Zderzaki i progi mpakiet titansilber coupe/cabrio.
- Shadowline do coupe.
- Gwint przód i tył lub sam przód/sam tył.
zvbinski
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 19, 21:28
BMW: BMW e46 325ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
VIN: JW05074

#4

Post autor: zvbinski »

Wyjąłem przeplywke i się okazało, ze jeden drucik jest urwany. Czy mogę pojeździć pare dni z wyjęta wtyczka od przeplywki ?
Kupię
- Zderzaki i progi mpakiet titansilber coupe/cabrio.
- Shadowline do coupe.
- Gwint przód i tył lub sam przód/sam tył.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

mozesz

mozesz tez kupic jakas uzywke jesli nie chcesz kupowac nowej oryginalnej
zamiennikow lepiej unikac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
zvbinski
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 19, 21:28
BMW: BMW e46 325ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
VIN: JW05074

#6

Post autor: zvbinski »

Już zamówiłem używana ori siemensa :D przejechałem się z odpiera przeplywka i mam wrażenie ze trochę bardziej dymi i po wciśnięciu gazu na max lekko się dławi z dołu a potem jest już okej, czy to normalne ? Nie stanie się nic jak będę jezdzil bez niej do poniedziałku wtorku ?
Kupię
- Zderzaki i progi mpakiet titansilber coupe/cabrio.
- Shadowline do coupe.
- Gwint przód i tył lub sam przód/sam tył.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

Ludzie tłuką setki kilometrów niesprawnymi autami, bez termostatów, sond i innych teoretycznie podstawowych rzeczy. Śmiało możesz jeździć bez przeplywki, nic mu się nie stanie oprócz ogólnego muła i braku kuni :witam:
zvbinski
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 19, 21:28
BMW: BMW e46 325ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
VIN: JW05074

#8

Post autor: zvbinski »

Sprawa wyglada tak, jeździłem pare dni z odpiętym przeplywomierzem, auto czasem szarpało przy zmianie biegu tak jakby się w ułamku sekundy dlawilo. Przechodząc do sedna sprawy, kupiłem używana przeplywke siemensa z dokładnie takimi samymi oznaczeniami jak moja i ku mojemu zdziwieniu obroty na zimnym silniku nadal falują.. nie czuć już takiego zapachu spalin jak przy jeździe z odłączona przeplywka i nie występuje szarpanie lecz zdziwiła mnie jedna rzecz, iż dzisiaj po praktykach odpalam auto, a obroty zaczęły falować dość wyraźnie i silnik pracował nie równo. Po rozgrzaniu silnika za niebieskie pole wszystko wraca do normy. Czy trzeba zaadaptować ta przeplywke ? Czy może problem jest w czymś innym ?
Kupię
- Zderzaki i progi mpakiet titansilber coupe/cabrio.
- Shadowline do coupe.
- Gwint przód i tył lub sam przód/sam tył.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

sama sie zaadaptuje jak z nia pojezdzisz
mozesz tez skasowac adaptacje inpa zeby przyspieszyc ten proces
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
zvbinski
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 15 gru 19, 21:28
BMW: BMW e46 325ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
VIN: JW05074

#10

Post autor: zvbinski »

I po tej adaptacji wszystko powinno być okej ? Właśnie planuje kupić laptopa i zainstalować inpe. Wiesz ile może czasu trwać taka samoistna adaptacja ?
Kupię
- Zderzaki i progi mpakiet titansilber coupe/cabrio.
- Shadowline do coupe.
- Gwint przód i tył lub sam przód/sam tył.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”