M52B20 falujące obroty, brak mocy

Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#1

Post autor: Vampires »

Siemka, posiadam e46 99' m52b20 coupe. Silnik zaczął dość dziwnie się zachowywać, czasem faluje na wolnych obrotach, a czasem nie, czasem ma moc, a czasem mu jej brakuje, nie ma reguły, nie zauważyłem, żeby to było od czegokolwiek uzależnione. Palił się słynny check engine więc podpiąłem komputer i sprawdziłem co tam wyskoczyło, jednak o ile potrafię zrozumieć mniej, więcej o co w tych błędach chodzi, to jednak nie znam się na tyle by zdiagnozować problem. Dlatego wkleję tutaj te błędy, oraz screeny z inpy. Jeśli ktoś mógłby naprowadzić w którym kierunku pójść, co sprawdzić, byłbym bardzo wdzięczny.

Kody błędów
202
203
227
242
243
241
228
238
240
239

Może screeny tych błędów też się przydadzą:
1: http://prnt.sc/vgs6c3
2: http://prnt.sc/vgs6r8
3: http://prnt.sc/vgs73v
4: http://prnt.sc/vgs7fq
5: http://prnt.sc/vgs7o8
6: http://prnt.sc/vgs7xx
7: http://prnt.sc/vgs86k
8: http://prnt.sc/vgs8fx
9: http://prnt.sc/vgs8p3
10: http://prnt.sc/vgs91d

screeny z inpy:
https://prnt.sc/vgrm58
https://prnt.sc/vgrm58
Awatar użytkownika
Milosz2244
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
BMW: 325i M54 192KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#2

Post autor: Milosz2244 »

Miałem podobnie, na 99% gdzieś łapie ci lewe powietrze i jest zaburzona mieszanka, wywala zapłon na cylindrach i sondy mają złe odczyty. U mnie był to strzelony wężyk podciśnienia z tyłu kolektora. Sprawdź tam, dolot między przepustnicą a przepływomierzem, odma (jej wężyki), nawet przez oring bagnetu może ciągnąć lewe :D
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#3

Post autor: Vampires »

okej, dzięki za odpowiedź, a powiedz mi jeszcze w jaki sposób najlepiej sprawdzić szczelność?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Próba dymem, na yt znajdziesz jak zmajstrować takie ustrojstwo
Awatar użytkownika
Milosz2244
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
BMW: 325i M54 192KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#5

Post autor: Milosz2244 »

Dokładnie jak kolega wyżej napisał, najlepiej zdjąć wlot powietrza przed przepływką (razem z nią) na gumę dolotu założyć jakąś przykładowo rękawiczkę gumową zrobić lekką dziurę i wpuszczać dym pod ciśnieniem tam gdzie wyleci to znaczy że nieszczelność.
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#6

Post autor: Vampires »

Okej postaram się to ogarnąć jutro, jednak zauważyłem jeszcze jedną rzecz, w zakładce rough w inpie wskaźnik dla cylindra 6 ciagle prawie wykracza poza 1, reszta cylindrów na zimnym silniku tez wariuje, ale po czasie trochę się uspokaja. I jeszcze zauważyłem ze wskaźnik „tv probe heating” dla wszystkich 4 sond wynosi 99.21 i ani drgnie, nic się nie zmienia
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#7

Post autor: Vampires »

mam jeszcze takie pytanie, otóż odpaliłem samochód widać było wyraźne falowanie. skasowałem adaptacje, nie miałem do wyboru w inpie które adaptacje chce skasować, pokazał mi się jedynie komunikat o pomyślnym skasowaniu. Skasowałem też błędy. Po skasowaniu pojechałem w trasę, zrobiłem jakieś 50km, wrociłem i podpiąłem pod komputer. Falowania obrotów już nie było, pracował równo, miał swoją moc, ładnie wkręcał się na obroty. Po podpięciu sprawdziłem błędy - pokazywało te 4 błędy dotyczące sond lambda. Te wskaźniki "tv heating probe" wciąż wynoszą 99.21 i nic się nie zmieniło. A w zakładce rough nadal cylinder 6 i bodajże 5 często wykraczał ponad normę i było ponad 1. Mimo że nie odczułem żadnego falowania obrotów. Nie bardzo wiem co o tym myśleć teraz
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#8

Post autor: Vampires »

Dziekuje bardzo wszystkim za te podpowiedzi, faktycznie miałem nieszczelność na dolocie, wymieniłem te dwie gumy na nowe. Podłączyłem pod komputer i jak do tej pory wyskoczyły tylko dwa błędy:
http://prnt.sc/vmafjd

Oprócz tego dodam też wskazania live inpy:
http://prnt.sc/vmagg8
http://prnt.sc/vmah8s
http://prnt.sc/vmahj6

Czy po wskazaniach wyżej nadal odma i jej przewody mogą być jedną z przyczyn? Jeśli tak to jak mogę sprawdzić co ma winę? bo w M52 jest ona dość mocno schowana, cięzko dotrzeć do tego ogumowania, ale postaram się wziąć za to jutro.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Nie rób screen'ów sond, ponieważ to nic nie wnosi, to nie one są przyczyną problemu, pokaż korekty paliwowe oraz masę powietrza, obie zakładki po pełnym rozgrzaniu i na wolnych obrotach. Po usunięciu nieszczelności skasowałeś ponownie adaptacje?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Vampires
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 lis 20, 14:59
BMW: 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Czarnków

#10

Post autor: Vampires »

Tak, adaptacja skasowana.

Korekty:
https://prnt.sc/vmtbh8

Masa powietrza:
https://prnt.sc/vmtc6a
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”