M52B20 błąd 155 sonda lambda

Wesus1337
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 20, 18:18
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#1

Post autor: Wesus1337 »

Witam posiadam bemke z 1999r z silnikiem M52b20 z LPG od jakiegoś czasu świeci mi się check engine. Po podpięciu pod kompa inpa pokazuje błąd sondy lambda :

155 Signal Lambda probe before-kat bank 2 not any signal

Profilaktycznie wymieniłem sonde przed katalizatorem lecz to nie pomogło błąd dalej się pojawia po przejechaniu paru km od skasowania go.
Dodam także że przed wymianą sondy próbowałem ją podłączyć do wtyczki od 1 sondy a 1 sonde podłączyłem do 2 wtyczki wtedy pokazały się błedy:

155, 227 lambda control tolerance bank 1 to big oraz 202 lambda control Bank 1 control block

Ktoś coś z góry Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź wiązkę czy nie jest uszkodzona, zmierz napięcie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Wesus1337
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 20, 18:18
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#3

Post autor: Wesus1337 »

Wiązka wydaje się być ok nie widziałem żeby była uszkodzona, natomiast inpa pokazuje że przed odpaleniem na wszystkich 4 sondach jest takie samo napięcie, a po odpaleniu na sondzie przed katem bank 2 jest takie samo napięcie jak przed odpaleniem czyli 0.43,0.42 V na pozostałych sondach napięcie zmienia się od 0.10V do 0.70V pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Skoro sonda jest sprawna to trzeba użyć multimetru.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Wesus1337
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 20, 18:18
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#5

Post autor: Wesus1337 »

Czyli odpiąć sondę i sprawdzić napięcie na wtyczce?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Od tego zacznij.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”