Strona 1 z 2

[ M47TU ] Sadza z tłumika

: 15 cze 09, 23:21
autor: rafik1985
Witam.
Mam 3-jeczkę z 2003 roku 2.0D 150km z obecnym przebiegiem 140.000km.
Mam następujący problem: autko podczas przyśpieszania dymi, natomiast podczas jazdy na 1-2biegu (bo przy wyższym biegu to się rozwiewa) i po wciśnięciu pedału gazu do podłogi z tłumika wylatuje sadza, która zostaje na jezdni w postaci kilku metrowej kreski. Zauważyłem że autko minimalnie wolniej się wkręca do max. obrotów, chodź mimo to nadal wciska porządnie w fotel. Tak już zrobiłem ponad 35tys km. Próbowałem już różnych dodatków do czyszczenia wtryskiwaczy, lecz bez żadnych efektów. Auto było sprawdzane w serwisie i wykazało że przebieg jest prawdziwy.Powiedzcie czy to możliwe że już padają wtryskiwacze? a jeżeli nie wtryskiwacze to w czym może być problem?
Czekam z niecierpliwością na wasze sugestie. Pozdrawiam

Re: Sadza z tłumika

: 16 cze 09, 17:23
autor: OSA BMW
Ja bym zaczal od wymiany oleju na dobry tzn zalecany przez producenta i wymiany odmy

Re: Sadza z tłumika

: 16 cze 09, 23:07
autor: rafik1985
Odma już wymieniona w całości.
A jaki polecacie olej do mego autka bo jeżdżę obecnie na valvoline dura blend 5W/40

Re: Sadza z tłumika

: 17 cze 09, 11:53
autor: spinecki
Olej mozesz dobrac tutaj:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/

SynPower MXL 0W-30
SynPower 0W-40
SynPower 5W-30

Re: [ M47TU ] Sadza z tłumika

: 17 cze 09, 18:27
autor: OSA BMW
Zapomnialem dodac,ze
1. sterowanie turbo trzeba poczyścić (elektrozawór)
2. sterowanie erg i samo erg
3. przewody do sterowania
4. sprawdzić wskazania przeplywki online
to czesta przyczyna mulenia i kopcenia

Re: [ M47TU ] Sadza z tłumika

: 17 cze 09, 22:21
autor: rafik1985
Witam ponownie.
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie filterków na elektrozaworach i za czyszczenie EGR. Faktycznie filterki były zabrudzone i sam egr też był oblepiony syfem. Złożyłem wszystko w całość i mogę powiedzieć że żadnej różnicy nie zauważyłem, jak dymił tak dymi.
Wiecie koledzy jak to jest- kiedy jedzie pięknie wypicowana czarna BMW, a tu nagle przed nią jakiś zawalidroga się wlecze to prawa noga sama się dociska do podłogi żeby mieć przed sobą wolny horyzont, a tu nagle WSTYD CZARNA CHMURA za autkiem w prawie salonowym stanie.
Powiedzcie w takim razie na co muszę jeszcze zwrócić uwagę.
Dodam że cała odma wraz z separatorem została wymieniona kilka tys. km temu.\
Czekam na wasze podpowiedzi.

Re: [ M47TU ] Sadza z tłumika

: 22 cze 09, 14:02
autor: spinecki
A jak przeplywomierz?
Pozdr.

Re: [ M47TU ] Sadza z tłumika

: 22 cze 09, 19:25
autor: OSA BMW
Salonowy stan i kopci z takim przebiegiem? mozliwe ze twoje dodatki do oleju zalatwily wtryski na diagnozie byles?

Re: [ M47TU ] Sadza z tłumika

: 22 cze 09, 21:08
autor: rafik1985
Właśnie zrobiłem chyba wszystkie czynności które wyczytałem w necie odnośnie kopcenia i nici.
Wyczyściłem filterki na elektrozaworach, wyczyściłem EGR, wstawiłem na próbę nawy przepływomierz, wymieniłem całą odmę( z separatorem), przebiłem katalizator, sprawdziłem wszelkie przewody i łączenia, sprawdziłem intelcooler.Po tych wszystkich czynnościach pojechałem na diagnostykę i wykazało że turbo daje odrobinę za małe ciśnienie i że silnik dostaje za mało powietrza. Dodam że to dymienie już trwa kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Może ktoś ma jakieś pomysły do podsunięcia dla mnie.
Dodam że wtryski dają prawidłowe ciśnienie.

Re: [ M47TU ] Sadza z tłumika

: 23 cze 09, 16:46
autor: spinecki
Moze turbina pada?
I jeszcze glupie pytanie - jak tam filtr powietrza?

©2024 phpBB SEO by Inveo