[ M47TU ] Sadza z tłumika

rafik1985
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 09, 22:28
BMW: 2.0d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#1

Post autor: rafik1985 »

Witam.
Mam 3-jeczkę z 2003 roku 2.0D 150km z obecnym przebiegiem 140.000km.
Mam następujący problem: autko podczas przyśpieszania dymi, natomiast podczas jazdy na 1-2biegu (bo przy wyższym biegu to się rozwiewa) i po wciśnięciu pedału gazu do podłogi z tłumika wylatuje sadza, która zostaje na jezdni w postaci kilku metrowej kreski. Zauważyłem że autko minimalnie wolniej się wkręca do max. obrotów, chodź mimo to nadal wciska porządnie w fotel. Tak już zrobiłem ponad 35tys km. Próbowałem już różnych dodatków do czyszczenia wtryskiwaczy, lecz bez żadnych efektów. Auto było sprawdzane w serwisie i wykazało że przebieg jest prawdziwy.Powiedzcie czy to możliwe że już padają wtryskiwacze? a jeżeli nie wtryskiwacze to w czym może być problem?
Czekam z niecierpliwością na wasze sugestie. Pozdrawiam
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Ja bym zaczal od wymiany oleju na dobry tzn zalecany przez producenta i wymiany odmy
rafik1985
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 09, 22:28
BMW: 2.0d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#3

Post autor: rafik1985 »

Odma już wymieniona w całości.
A jaki polecacie olej do mego autka bo jeżdżę obecnie na valvoline dura blend 5W/40
spinecki
Administrator
Posty: 609
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#4

Post autor: spinecki »

Olej mozesz dobrac tutaj:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/

SynPower MXL 0W-30
SynPower 0W-40
SynPower 5W-30
OSA BMW

#5

Post autor: OSA BMW »

Zapomnialem dodac,ze
1. sterowanie turbo trzeba poczyścić (elektrozawór)
2. sterowanie erg i samo erg
3. przewody do sterowania
4. sprawdzić wskazania przeplywki online
to czesta przyczyna mulenia i kopcenia
rafik1985
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 09, 22:28
BMW: 2.0d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#6

Post autor: rafik1985 »

Witam ponownie.
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie filterków na elektrozaworach i za czyszczenie EGR. Faktycznie filterki były zabrudzone i sam egr też był oblepiony syfem. Złożyłem wszystko w całość i mogę powiedzieć że żadnej różnicy nie zauważyłem, jak dymił tak dymi.
Wiecie koledzy jak to jest- kiedy jedzie pięknie wypicowana czarna BMW, a tu nagle przed nią jakiś zawalidroga się wlecze to prawa noga sama się dociska do podłogi żeby mieć przed sobą wolny horyzont, a tu nagle WSTYD CZARNA CHMURA za autkiem w prawie salonowym stanie.
Powiedzcie w takim razie na co muszę jeszcze zwrócić uwagę.
Dodam że cała odma wraz z separatorem została wymieniona kilka tys. km temu.\
Czekam na wasze podpowiedzi.
spinecki
Administrator
Posty: 609
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#7

Post autor: spinecki »

A jak przeplywomierz?
Pozdr.
OSA BMW

#8

Post autor: OSA BMW »

Salonowy stan i kopci z takim przebiegiem? mozliwe ze twoje dodatki do oleju zalatwily wtryski na diagnozie byles?
rafik1985
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 09, 22:28
BMW: 2.0d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#9

Post autor: rafik1985 »

Właśnie zrobiłem chyba wszystkie czynności które wyczytałem w necie odnośnie kopcenia i nici.
Wyczyściłem filterki na elektrozaworach, wyczyściłem EGR, wstawiłem na próbę nawy przepływomierz, wymieniłem całą odmę( z separatorem), przebiłem katalizator, sprawdziłem wszelkie przewody i łączenia, sprawdziłem intelcooler.Po tych wszystkich czynnościach pojechałem na diagnostykę i wykazało że turbo daje odrobinę za małe ciśnienie i że silnik dostaje za mało powietrza. Dodam że to dymienie już trwa kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Może ktoś ma jakieś pomysły do podsunięcia dla mnie.
Dodam że wtryski dają prawidłowe ciśnienie.
spinecki
Administrator
Posty: 609
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#10

Post autor: spinecki »

Moze turbina pada?
I jeszcze glupie pytanie - jak tam filtr powietrza?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”