m47n wyrwało korek spustowy chłodnicy podczas jazdy

KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: KeniT8 »

HELP :cry: :cry: :cry: :cry:
dzisiaj chciałem zrobić pierwszą trasę wczoraj zrobiłem tylko 5km z prędkościami do 190km/h i tak patrzyłem ile stopni osiąga silnik przed wymianą płynu od zawsze w lato było 88stp a w zimę 86stp.Termostat egr mam nowy a główny 3 lata temu ori bmw kupiony

sprawa ma się tak w teście temperatura maks podczas jazdy była 83stp.. jak stanąłem i auto chodziło na postoju to wskoczyło na 85/86 a jak ruszyłem znów 83 i tak się utrzymywało..mówię odpowietrze jutro układ jeszcze raz bo jadę do miasta umyć to auto itp i co? 2km od domu jakiś huk :cry: :cry: :cry: :cry: i nagle na zegarach kontrolka płynu chłodniczego :cry: zatrzymałem się zgasiłem auto a tu pod autem się leje z chłodnicy..wyjeb... korek chłodnicy :cry: :cry: dolny spustowy :( dodam zmieniłem też 3 dni temu korek wlewu płynu na nowy Behr 1.4bar bo obecny był stary ori to raz dwa opony dwie mi w płynie zachlapało,zmyłem wodą z konefce ale nie wiem czy mi opon płyn nie uszkodził :( a druga nieprzyjemna sytuacja to jak koledzy podjechali bo musieliśmy na drodze Krajowej nawrócić a tu tir za tirem i nie ma jak auta przestawić w drugą stronę a do przodu jechać nie było sensu bo tam nigdzie skrętu dużego nie było by zawrotkę zrobić no ale przestawiliśmy we trzech auto i corsa mnie holowała do domu potem wepchnęło sie samochód na podwórko..a tu kur.. na dodatek :cry: płyn wspomagania zjebał... alternator :( nie wiem od czego...

z chłodnicą to sam mogłem dać ciała bo pamiętam,że jak ją miałem wyjętą i wykręcałem korek z niej to kręciła mi się też ta śruba zielona co jest w koło korka ona ma takie zabezpieczenia no i co zostało to pusty otwór w chłodnicy i kawałek bolca który blokuje.. musiał się przestawić.. i wyjebało :( płyn to i na poduszkę silnika mi poleciał,magiel itp.Musiałem rozbierac wszystko z przodu,popsikałem takim APC bo miałem pod reką na poduszkę,magiel itp a potem garnuszek mały z wodą i oblałem kilka razy poduszki.Boje się,że mi ten glikol coś porobi z poduszkami,oponami itp do tego na tuleje wahacza poleciało,wahacz.Nie miałem nic pod ręką to pierw atomizer z APC 1:20 na wszystkie elementy a potem wodą zwykłą w garnuszku polewałem eh i to nie koniec problemów gadałem z Mackiem od czescidobmw i mówi,że korka do mojej chłodnicy nie ma :cry: bo ja kupowałem chłodnicę 3,4 lata temu u niego ale brałem DENSO 500zł CHYBA dałem najdroższa to była.Behr i Nissens nie chciał za nic wpasować się w zalzuje chłodnicy... zato denso wskoczyło idelanie.. i jedyna opcja kupno ori korka za 40zł BMW ale nie ma sie pewnosci czy on spasuje jak nie to jestem w czarnej..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie zauważyłem pytania (poza jednym retorycznym) :Search:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: KeniT8 »

Mańku chciałem spytać bo chłodnica ma 3 lata moja i przebieg malutki a jest to chłodnica DENSO najdroższy zamiennik jaki był.. nissens,behr,denso,oe bmw w takiej kolejnośći no i nie mam korka :/ tak to chłodnica pewnie sprawna..korka do denso nie dostanę bo nigdzie w necie nie ma :/ jest tylko OE korek bmw

https://allegro.pl/korek-spustu-chlodnicy-spustowy-bmw-3-e46-oryginal-i7594113618.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&ev_ln=PRODUCT+GROUP&utm_content=&gclid=CjwKCAjwgabeBRBuEiwACD4R5v5mWD-F5XHH8Um1pGh88-xsKGKCneyBsVGDrf3mCzLi8XgugRq55xoCQoUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNaasoeAk94CFc8m4AodqRYHog

ale w aukcji jednej było napisane PASUJE TYLKO DO CHŁODNIC OE BMW,BEHR

to pewnie do denso nie spasuje :( no i nie wiem co robic o korek trzeba chłodnicę kupować nową.A jak zmieniałem 4 lata temu to były takie jaja Mańku serio mówię.. pierw kupiłem chłodnice Nissens.. i klops nie pasowała ona tutaj jak przy podłużnicach są takie boczne prowadnice co trzymają chłodnicę a ona tam wślizguje się za chiny ludowe nie pasowało.Odesłałem,przysłali mi BEHR to mówię bedzie bajka i co? to samo..behr nie pasuje za nic w świecie..jak ledwo ledwo włożyłem ją tam jak podłużnice to znów żalzuje z wentylatorem nie pasowały.Nie zgadzał się otwór ten na śrubę torx co przykręca się żaluzje i chłodnicę.. żadne naciąganie itp nie dawało rady by dziurki się zrównały.I ostatni krok to odesłanie behr kupienie denso najdroższa i co? jak w masełko wlazła.. to jak to jest..że taki behr nie pasował.. a cudowałem na różne sposoby a DENSO wskoczyło aż miło??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Szukaj przedstawiciela denso i pisz maila, może ktoś poratuje i sprzeda.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: KeniT8 »

dzięki Mańku.Ale chyba bez chłodnicy drugiej się nie obejdzie fuc... o korek
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#6

Post autor: KeniT8 »

Witam Panowie proszę was o pomoc naprawdę :cry:

Może mnie ktoś chociaż nakierować co to według niego może być?

Tak jak wspomniałem,zmieniałem płyn chłodniczy,zlewałem z chłodnicy korkiem spustowym.Jest tam korek spustowy+śruba kontrująca.Ja nie wiedziałem,że to trzeba kontrować :oops: i urwałem/coś pstrykło ale nie wiedziałem co więc spuściłem,zakręciłem,zalałem płyn nowy i w drogę.2km od domu wystrzał,wywaliło dolny korek od chłodnicy bo były już zerwane zabezpieczenia przeze mnie :oops:
To tyle co się stało.Przed tym wystrzałem miałem,ori korek spustowy denso,oe termostat główny bmw 4letni.Termostat egr 1.5r behra,zbiorniczek oe bmw 2004r.

Jako,że zacząłem szukać korka,którego nie szło dostać a ori korek od chłodnic bmw nie pasuje ponoć do innych chłodnic.Chodz do chłodnicy nissens ludzie montowali.Udało mi się kupić korek od bmw e87 taki sam tylko różni się tym,że oryginalny był krótki o taki

https://zapodaj.net/9046db1b42ea8.jpg.html

a jak od e87 dostałem taki

https://zapodaj.net/f5b7e8d9134ab.jpg.html

to są tylko wkłady.Podejrzewam,że ten niebieski,krótki czy długi nie robi różnicy ponieważ z chłodnicy nic nie kapie nie poci się itp.To tylko służy do spustu płynu.

Kupiłem też zbiorniczek behra +korek zbiorniczka behr 1.4bara.Do tego zmieniłem termostat ponownie na oe bmw+termostat egr na behra.Zmienione też wszystkie oringi w wężach.Wszystko wszędzie szczelne nic nie kapie nic nie poci się.Spuszczony był też płyn z bloku.Generalnie 7l z hakiem wlazło.
Układ odpowietrzany wielokrotnie.Gdy odkręcę odpowietrznik pierwszy przy wlewie wylatuje płyn bez powietrza.Jak był układ rozpięty to przy pierwszym odpowietrzaniu było powietrze bo aż sie pienił.Przelew w zbiorniczku jest taki jak trzeba.

A teraz co się dzieje po tych wymianach.Pisałem to już ale niepokoi mnie jedna rzecz.W książce sam naprawiam pisze,że stan płynu jest prawidłowy gdy na zimnym silniku jest między min a max.I tak zawsze było.Sprawdzałem raz na 2tyg był zawsze między min a max.Raz na 2mc musiałem dolać niecałe 100ml. Pamiętam tez,że było raz przelane aż wskaźnik był na max to wystarczyło strzykawką niecałe 200ml odciągnąć by wskaźnik opadł do odpowiedniego poziomu.Teraz nie wiem czemu ale tak się nie da. Wskaźnik jest na full cały czas.Odciągniecie np 200ml płynu powoduje,że wskaznik opadnie po CZYM SAM PO SEKUNDZIE ZNÓW WYJDZIE DO MAXIMUM.Nie wiem co mam zrobić bo teraz wychodzi tak,że gdy faktycznie stan płynu będzie niski i zapali się kontrolka płynu to gdy rano człowiek będzie chciał dolać to nie wiadomo ile ponieważ rano wskaźnik i tak wyjdzie na FULL... nie mam pojęcia co wypycha ten wskaźnik.A wiem,że tak będzie ponieważ gdy dla testu odciągnąłem 700ml płynu wskaznik ustabilizował się między min a max,ale co z tego skoro po odpaleniu poszedł na samo dno.I kontrolka na zegarach,że niski stan płynu.Czujnik dobry bo podmieniałem ten od spryskiwaczy+nowy oe nawet zakładałem.I wtedy gdy zgasi się samochód i odkręci korek chłodnicy to widać jak powoli ten wskaźnik z samego dna wynurza się do góry i wyjdzie sobie do MAXIMUM... i w tym momencie nie wiadomo ile płynu dolac. Bo odpalenie spowoduje,że wskaźnik pójdzie na samo dno i kontrolka,że nie ma płynu.A zgaszenie szybko silnika i odkręcenie korka powoduje,że wskaznik z dna wynurza się powoli znów do max.Jedyna opcja to kolejne spuszczenie płynu z chłodnicy i zalanie układu na nowo.Dlaczego tak się dzieje??? pompa wody ma 3 lata hepu założona przebieg około 50tys.Auto nie przegrzewa się.Płynu nie wywala.
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: KeniT8 »

Układ był odpowietrzany wielokrotnie.Robiłem to tak jak w tis jest
Spuścić płyn ze zbiorniczka,chłodnicy i korkiem spustowym z bloku.Odkręcić korek wlewu + odkręcić odpowietrznik przy wlewie,odpowietrznik na termostacie egr,odpowietrznik przy sztywnym przewodzie powrotnym cieczy.odpowietrznik na ścianie grodziowej od nagrzewnicy.Uzupełniać powoli płyn aż wypłynie on odpowietrznikiem przy wlewie+odpowietrznikiem na sztywnym przewodzie powrotnym.Tak też się stało.Zakręcić oba odpowietrzniki(z egru i z nagrzewnicy płyn nie poleci) i dolać płynu równo z brzegiem(tutaj nie szalałem dałem ciut niżej) zakręcić odpowietrznik egr i nagrzewnicy.Kluczyk na zapłon temperatura na 32stp nawiew na min,odkręcić korek wlewu i odpalić auto jeżeli wskaznik płynu się obniży uzupełnić ciecz do ''maksymalnego wskazania'' zakręcić korek wlewu zwiększyć stopniowo prędkość do 2500/rpm po czym odkręcić korek wlewu i zostawić otwarty wlew na 5minut aż przestaną lecieć pęcherze powietrza i dotąd robię poprawnie.Pęcherze powietrza nie ustępują.Tzn na dnie zbiorniczka widać jak wylatują i w zasadzie tis mówi tylko tyle.Ale widziałem jak to mechanik robił wiec ja robię dalej sposobem takim.Zakręcam korek wlewu i luzuje pierwszy odpowietrznik przy wlewie wylatuje trochę piany z płynem a za kilka sekund czysty płyn.Zakręcam odkręcam odpowietrznik egr to samo leci płyn zakręcam.Odkręcam na sztywnym przewodzie powrotnym ta sama sytuacja i na końcu nagrzewnica.Po tych czynnościach zostawiam silnik pracujący na około teraz w zimę 1h30minut aż silnik osiagnie 87stp i dolny wąż chłodnicy zacznie robić się gorący po tym wyłączam silnik i później rundka.
Był robiony jak wspomniałem test na co2 testerem na reakcję płynu.Nie zmienił koloru.Masła pod korkiem oleju nie ma.Oleju nie przybywa.Płyn w zbiorniczku jest zieleniutki bez żadnych plam oleju itp.

A teraz co zauważyłem dzisiaj.Nie sprawdzałem stanu płynu około 5 dni.Dzisiaj na zimnym silniku odkręciłem korek wlewu i wskaźnik był w okolicach między min a max ALE.. Po około 2,3sekundach od odkręcenia korka zaczął powoli stopniowo podnosić się do góry.Czyli z przedziału około między min a max podniósł się znów do max.Przysłuchałem się co się tam dzieje w zbiorniczku jak ten pływak się podnosi no i efekt taki jak by hmm wziąć słomkę,włożyć do napoju i wtłaczać powietrze ustami.. taki efekt.

Odpowietrzałem układ nieraz w bmw moim i zawsze było ok.Np 3lata temu układ stał rozpięty około 5,6mc.Jak pozbierałem graty,nowa chłodnica,nowa pompa wody,nowe termostaty itp sam wszystko montowałem sobie i z odpowietrzeniem nie było najmniejszego problemu.Już podczas nalewania płynu do zbiorniczka powoli układ aż sobie ''beknął''.Po prostu wlewajac płyn powietrze samo z układu wlewem zbiorniczka wypychało.Po tym nie było nigdy problemu z odpowietrzeniem.Teraz po tym wystrzale i wymianie tego co napisałem nie ma opcji by odpowietrzyć jak kiedyś..

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to,że 3 lata temu nie zlewałem płynu z bloku silnika a teraz zlewałem+dałem nową oe śrubę z podkładką.Może tam jest powietrze i to nie może ciągle się odpowietrzyć.Druga podejrzana sprawa to chłodnica wody.Po tym wystrzale dolnego korka mogła gdzieś na żebrach czy jak się uszkodzić.Jest może minimalne pęknięcie,które trudno dostrzeż tak,że płyn jeszcze nie wycieka ale powietrze sobie złapie.Termostat nowy oe wykluczam,egr też.Zbiorniczek hmm tam nie ma nic innego jak pływak i przyłącza.Przewody też wykluczam.Pompa wody niski przebieg i dobrej marki raczej też odpada

ta chłodnica zostaje..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”