[m47n] Wtryski - jakie poprawne wartości?

AndreaNieve95
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 17, 16:18
BMW: e46
Rok produkcji: 200
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: AndreaNieve95 »

Cześć. Mam problem z wtryskai, e46, 2,0d, 150 km.
Od razu uprzedzę, że na autach się nie znam. I chce zasięgnąć opinii, żeby kolejny mechanik nie zdarł ze mnie hajsu. Pojawił się problem z wtryskami. Najpierw został wymieniony pierwszy wtrysk, potem kolejne i po podłączeniu do komputera pokazują się takie parametry:
cylinder 1: 0,02
cylinder 2: 0,043
cylinder 3: 0,35
cylinder 4: -0,8

I teraz moje pytanie czy te wartości są ok? Naczytałam się na forach, że suma wszystkich wartoci wtrysków powinna wynosić 0, tuaj wynosi -0,34. Jest ponoć jakaś tolerancja. Jedno podają, że od -5 do 5, a inni, że od -3 do 3.

Całkiem zgłupiałam i nie chce wydawać kolejnych pieniędzy, żeby ktoś mi powiedział, że jest ok. A jeżeli chodzi o samochód to jeździ normalnie, wcześniej przy niewymienionym wtrysku przy 2 tysiącach obrotów było słychać takie: tyrt, tyrt (jedyne tak mogę opisać ten dźwięk). :)

Edit; Poprawiłem Ci tytuł wątku na regulaminowy, zerknij co tam jest napisane zanim założysz kolejne tematy.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wartości masz bardzo poprawne, ale trzeba sprawdzić na zimnym silniku i na rozgrzanym pod OBCIĄŻENIEM, wtedy to jest miarodajne. Prawidłowy zakres to od +3 do -3 gdzie w plusie podają więcej paliwa ciurkiem (a powinny rozpylać) a w minusie są przytkane. Niektórzy jeżdżą aż do 5 ale to czyste niedbalstwo i głupota. Jeśli wartości zbliżają się do 3 to już czas by myśleć o wymianie lub regeneracji. Szukaj problemu gdzie indziej a nie we wtryskiwaczach, pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
AndreaNieve95
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 17, 16:18
BMW: e46
Rok produkcji: 200
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: AndreaNieve95 »

Dziękuję bardzo za odpowiedź i za poprawienie tytułu. Z tego wszystkiego nie doczytałam regulaminu.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

AndreaNieve95 pisze:Dziękuję bardzo za odpowiedź i za poprawienie tytułu. Z tego wszystkiego nie doczytałam regulaminu.
Niema problemu, nie daj się naciągnąć :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
AndreaNieve95
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 17, 16:18
BMW: e46
Rok produkcji: 200
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: AndreaNieve95 »

No teraz już się nie dam naciągnąć, bo myślałam, że ten czwarty wtrysk do wymiany znów będzie, ale mogę ze spokojem jeździć. Dzięki za wiadomość, uratowałeś mój portfel i nerwy! ;)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Czy wtryski byly kodowane po zmianie ? Kodowaniem poprawi sie korekty na jalowym biegu, a w szczegolnosci nie beda sie rozjezdzac pod obciazeniem.
Obrazek
AndreaNieve95
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 17, 16:18
BMW: e46
Rok produkcji: 200
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: AndreaNieve95 »

Broder pisze:Czy wtryski byly kodowane po zmianie ? Kodowaniem poprawi sie korekty na jalowym biegu, a w szczegolnosci nie beda sie rozjezdzac pod obciazeniem.
Nie były kodowane, bo to są wtryski wyciągnięte z innego auta, a czy w tamtym auci były kodowane to nie mam zielonego pojęcia. Czy teraz też muszą być kodowane?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Tak, wtryski powinny zostac zakodowane do twojego auta. Chodzi o numer na wtrysku ktory powinien zostac dopisany do twojego sterownika zeby prawidlowo skorygowal dawke, jest wiec szansa ze po zakodowaniu korekty sie poprawia choc jak pisal kolega wyzej nie ma dramatu, ale niezakodowane przy obciazeniu moga mocno sie rozjezdzac
Obrazek
AndreaNieve95
Posty: 6
Rejestracja: 11 mar 17, 16:18
BMW: e46
Rok produkcji: 200
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: AndreaNieve95 »

Broder pisze:Tak, wtryski powinny zostac zakodowane do twojego auta. Chodzi o numer na wtrysku ktory powinien zostac dopisany do twojego sterownika zeby prawidlowo skorygowal dawke, jest wiec szansa ze po zakodowaniu korekty sie poprawia choc jak pisal kolega wyzej nie ma dramatu, ale niezakodowane przy obciazeniu moga mocno sie rozjezdzac
No to teraz kwestia tego jak sie takie wtryski koduje? Czy trzeba oddać auto mechanikowi czy ktoś kto ma specjalny program sobie z tym poradzi?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

Wystarczy INPA lub ISTA , ale zeby odczytac numery z wtryskow trzeba troche palstikow porozbierac
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”