M47N uszczelki/oringi intercoolera
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Cześć,
Prawdopodobnie* potrzebuję wymienić oringi intercoolera w moim M47N. Ale widzę, że jedyne dostępne, szukając po numerach (11617788415 i 11617791235) to OE BMW w cenach odpowiednio 70 i 120zł. Czy to są uszczelki o jakiś specyficznych kształach i nie ma żadnej tańszej alternatywy i trzeba inwestować w ori? Przyznam szczerze, że nie chcę wywalać prawie 200zł za 2 kawałki gumy nie mając pewności czy to nawet to
*Generalnie ostatnio auto zaczęło mi kopcić przy obciążeniu (wysoki bieg, niskie obroty i but w podłogę). Zostawiam za sobą czarną chmurę, jeszcze niedawno (zaledwie miesiąc temu) dymek był ledwie zauważalny, ale teraz to już kopci przesadnie. Wyczyściłem i zaślepiłem EGR, z dołu odzykała trochę mocy i nie szarpie na 1 i 2 na niskich obrotach, ale za to jak wrzucam jej 6 bieg, to pod górkę zwalnia i oczywiście puszcza czarnego bąka. Gdzie jakiś czas temu tego problemu nie było. Sprawdziłem INPĄ korekty wtrysków, mieszczą się w zielonym polu przy bucie jak i na wolnych obrotach czy przy jednostajnej jeździe.
Ostatnio podczas jazdy otwartą szybą po mieście i podczas przyspieszania słyszałem świst powietrza dochodzący z przodu auta, tak jakby była gdzies nieszczelnośc w dolocie. Szybko połączyłem fakty, że ostatnio wymieniałem zbiornik wyrównawczy i w tym celu odpinałem wąż od intercoolera i stąd obstawiam uszkodzony oring. A właśnie tak mi się wydaje, że problemy z kopceniem pojawiły się mniej więcej po tej wymianie zbiorniczka, który wymieniałem niecały miesiąc temu, więc jakby te 2 sytuacje się ze sobą mocno zazębiają.
Czy poza orignami mogło ucierpieć coś innego? Na przykład sam intercooler? Przyznam, że siłowałem się trochę z tym wężem chcąc go zdjąć, bo był solidnie zastany w króćcu intercoolera, więc może ten 19 plastik gdzieś się rozszczelnił na zgrzewie. Czy wiecie może czy NRF bądź Nissens dorzucają oringi w zestawie? Bo może nie bawiłbym się w wymianę samych oringów, a wrzuciłbym od razu nowy intercooler, żeby silnik miał czystszy wdech
Prawdopodobnie* potrzebuję wymienić oringi intercoolera w moim M47N. Ale widzę, że jedyne dostępne, szukając po numerach (11617788415 i 11617791235) to OE BMW w cenach odpowiednio 70 i 120zł. Czy to są uszczelki o jakiś specyficznych kształach i nie ma żadnej tańszej alternatywy i trzeba inwestować w ori? Przyznam szczerze, że nie chcę wywalać prawie 200zł za 2 kawałki gumy nie mając pewności czy to nawet to
*Generalnie ostatnio auto zaczęło mi kopcić przy obciążeniu (wysoki bieg, niskie obroty i but w podłogę). Zostawiam za sobą czarną chmurę, jeszcze niedawno (zaledwie miesiąc temu) dymek był ledwie zauważalny, ale teraz to już kopci przesadnie. Wyczyściłem i zaślepiłem EGR, z dołu odzykała trochę mocy i nie szarpie na 1 i 2 na niskich obrotach, ale za to jak wrzucam jej 6 bieg, to pod górkę zwalnia i oczywiście puszcza czarnego bąka. Gdzie jakiś czas temu tego problemu nie było. Sprawdziłem INPĄ korekty wtrysków, mieszczą się w zielonym polu przy bucie jak i na wolnych obrotach czy przy jednostajnej jeździe.
Ostatnio podczas jazdy otwartą szybą po mieście i podczas przyspieszania słyszałem świst powietrza dochodzący z przodu auta, tak jakby była gdzies nieszczelnośc w dolocie. Szybko połączyłem fakty, że ostatnio wymieniałem zbiornik wyrównawczy i w tym celu odpinałem wąż od intercoolera i stąd obstawiam uszkodzony oring. A właśnie tak mi się wydaje, że problemy z kopceniem pojawiły się mniej więcej po tej wymianie zbiorniczka, który wymieniałem niecały miesiąc temu, więc jakby te 2 sytuacje się ze sobą mocno zazębiają.
Czy poza orignami mogło ucierpieć coś innego? Na przykład sam intercooler? Przyznam, że siłowałem się trochę z tym wężem chcąc go zdjąć, bo był solidnie zastany w króćcu intercoolera, więc może ten 19 plastik gdzieś się rozszczelnił na zgrzewie. Czy wiecie może czy NRF bądź Nissens dorzucają oringi w zestawie? Bo może nie bawiłbym się w wymianę samych oringów, a wrzuciłbym od razu nowy intercooler, żeby silnik miał czystszy wdech
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Prawdopodobnie nie wpiąłeś przewodu prawidłowo i jest nieszczelność, jeszcze nie miałem problemu z uszczelnieniem w tym miejscu. Co do korekcji na cylindrach to nie patrz na kolor pola tylko pokaż wartości, na zimnym wolne obroty, podczas jazdy (wysoki bieg, niskie obroty, czyli poniżej 1500 rpm i delikatne przyspieszanie) oraz po rozgrzaniu wolne obroty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Dzięki za naprowadzenie, jednak to też nie to. Zajrzałem dziś pod maskę i okazało sie, że przewód na kolanku zaraz za wyjsciem z intercoolera jest pęknięty. Jest pęknięcie w ksztalcie X, albo uszkodzilem go przy odpinaniu albo nie wiem. Kupię nowy i sprawdzę czy juz bedzie ok.
Co do korekt - ok, tak czułem że te zielone pola nie maja za wiele do "gadania" Jesli tylko znajde kolejną wolną chwilę, to sprawdzę tak jak mówisz
Co do korekt - ok, tak czułem że te zielone pola nie maja za wiele do "gadania" Jesli tylko znajde kolejną wolną chwilę, to sprawdzę tak jak mówisz
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Wąż wymieniony, zniknął świst podczas przyspieszania, kopcenie przy mocnym obciążeniu i odzyskała wigor. Korekt niestety nie miałem czasu sprawdzić, jesli znajdę wolny wieczór, z pewnością to zrobię.
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Sory że odgrzewam starego kotleta. Chciałem dopytać czy wszyscy mają problem i siłowanie się z włożeniem tego węża z powrotem? Siłowałem się dwa dni aż w końcu patrzę, no chyba jest dociśnięty. Wcisnąłem zapinkę no i jest ponad tymi wypustkami, które się mają blokować o zapinkę. Wyjechałem na test - na wstępie spoko - mocy wróciło (wymieniałem intercooler bo był rozszczelniony), ale dalej słyszałem jakiś lekki świst. Wróciłem, podniosłem auto, patrzę a tu wypchało go znowu 5mm także kwestia czasu, aż go albo wypcha całkiem, albo już będzie taki luz że cały boost będzie wychodził na lewo....maniek21112 pisze: ↑9 cze 22, 20:41 Prawdopodobnie nie wpiąłeś przewodu prawidłowo i jest nieszczelność,
Reasumując: Wszyscy mają problem z wmontowaniem tego węża z powrotem? Jak tak to co - trzeba go wymieniać, ori/zamiennik?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Silikon w sprayu i do dzieła, musi wskoczyć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 2310 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1957 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lechu165
-
- 2 Odpowiedzi
- 595 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
-
[320d M47N] Wycena wymiany uszczelki miski olejowej, pokrywy rozrządu
autor: DwaLitryPL » » w Inne / Hyde Park - 0 Odpowiedzi
- 4573 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DwaLitryPL
-
-
- 2 Odpowiedzi
- 4024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: IFrIT_86
-
- 4 Odpowiedzi
- 9810 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 4387 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 5 Odpowiedzi
- 2646 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciekz94
-
- 2 Odpowiedzi
- 1594 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 10 Odpowiedzi
- 4069 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC