m47n Temperatura po włączeniu ogrzewania na połowę

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: KeniT8 »

Witam Panowie mam takie pytanie otóż wymieniłem zbiorniczek płynu chłodniczego na behr,korek zbiorniczka behr,nowy korek spustowy chłodnicy,wszystkie uszczelki nowe,termostat główny na OE bmw,termostat egr 4 mc temu wymieniany i nie wiem co jest grane

Układ wydaje mi się,ze odpowietrzony,ale do rzeczy na poprzednim oe termostacie bmw jak i tym jest ta sama sytuacja.Myślałem,że poprzedni termostat uszkodzony był.. to kupiłem drugi oe bmw.Płynu nie ubywa.Temperatura podczas jazdy 86-88stp taka jak na poprzednim termostacie.W upalne dni jest 88-89 przeważnie a w zimę 86.Gdy temperaturę ogrzewania mam ustawioną na np 20 stopni i nawiew na minimum to podczas jazdy mam te 86-87stopni cały czas nie spada poniżej 86.Ale gdy włacze ogrzewanie np 22stopnie i nawiew prawie na full lub na połowę to w teście zegarów z 86stopni spadnie mi do 83/84stopni po czym jadać znów wskoczy na 86 jak tylko zmniejszę siłę nadmuchu to temperatura znów trzyma 86-88stopni podczas jazdy... wskazówka stoi w pionie i nie drgnie.Tylko w teście 7.0 po włączeniu ogrzewania na połowę i temperatura powyżej 20stopni na klimatroniku to w teście spadnie z 86 do 83stopni.. i nie wiem czy to normalne czy nie :(

Druga sprawa to taka po wymianie tego wszystkiego odpowietrzałem z 4,5 razy układ po około 1h za każdym razem aż otworzy się termostat główny ale zauważyłem a nie zwracalem nigdy na to uwagi wcześniej.Jeśli odpalę auto,zacznie się nagrzewać i korek jest odkręcony od zbiorniczka to strumień leci taki jak powinien być.. nic złego się nie dzieje,ale w płynie widać tak jak by bąbelki wychodziły/albo bulgotanie..coś takiego jak by hmm gotować wodę w garnku.Wygląda to tak jak by ciągle bąble wychodziły i był zapowietrzony.. mimo,że podczas jazdy zawsze mam te 86-88stopni,płynu nie ubywa.. jedynie po włączeniu ogrzewania np na Połowę zakresu to temperatura spadnie do 83 stopni z 86

Poza tym,żadnych wycieków ,wszystko szczelne wszędzie.Autko z odkręconym korkiem chodziło do 60stopni potem już zakręciłem korek i non stop ten płyn albo bulgotal albo ciągle powietrze jak by wychodziło..ale no bez jaj.. montowałem kiedyś nową chłodnicę..układ byl rozpięty 2mc prawie.. i jakoś wszystko hulało wystarczyło raz odpowietrzyć..no ale nie zwracałem uwagi wtedy czy coś bulgota płyn czy nie..tylko czy z odpowietrzników leci bez bąbelków płyn..

Proszę o pomoc
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#2

Post autor: KeniT8 »

Panowie proszę o pomoc :cry2: Autko było 5 razy odpowietrzane.Jeżdżone do 200km/h po 2 dniach odkręcam korek od zbiorniczka i przy odkręcaniu słysze sss czyli ciśnienie uchodzi..ale jak odkręciłem to wskażnik odpadł 1cm w dół i z płynu bąbelki same wydobywały się po paru sekundach ustały i wskaznik 1cm poszedł do góry znów...

jak na zimnym silniku z otwartym korkiem ugniatałem dolny wąż to co chwila pęcherze powietrza wylatują pół dnia by mógł człowiek gnieść i dalej lecą.. co ugniecenie... a po odpaleniu silnika z otwartym korkiem widać na dole jak pęcherzyki same wylatują cały czas ale tak silnik chodził od 20stopni do 65z otwartym korkiem i dalej pęcherzyki wylatują to co jest gnrane..czy mam zostawić otwarty korek aż termostat puści... prosze o pomoc
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Poczekaj bez korka do otwarcia termostatu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: KeniT8 »

oki Mańku tak jutro zrobię.A jeśli to nie pomoże to co mam robić? dodam ogrzewanie w aucie jest na 16stopni jest chłodno a na 32 piekło i ogrzewanie działa podczas jazdy bardzo dobrze tylko to co napisałem ciągle bąble wylatują jak silnik odpalony i korek odkręcony.Kurde wszystko skręcone.Z chłodnicy nie widzę by ciekło.Z węzy nigdzie nie cieknie.Ze zbiornika nie.Korek Nowy,termostat główny nowy,zbiornik nowy,uszczelki węży nowe.. płyn spuszczony był też z bloku silnika.Wlazło prawie 7l prestone mi

Mańku a jak odkręcony będzie korek i puści termostat podejrzewam,ze wtedy więcej bąbli wyleci to temperatura już będzie około 88stopni to ile tak mam czekać z otwartym korkiem jak puści termostat??
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

skoro ciagle babelki to moze czas zrobic test na UPG
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

1-2 min. wystarczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: KeniT8 »

ok rozumiem jutro to sprawdzę
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”