BMW E46 m47n Za niska temperatura 86 stopni i chłodniczka spalin

KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: KeniT8 »

Witam Koledzy mam dwa pytania :wink:

Pierwsze wymieniłem termostat główny oe bmw i egr 4mc temu,nowy płyn i odpowietrzony układ kilka razy

i tak przy obecnych temperaturach około 0 stopni jadąc autem po tych 12/13km mam 86stp ale podczas jazdy gdy mam ogrzewanie na 21.5stp nawiew na dwie kreski jest te 86stp a cisnąć autem jest 87 ale głównie 86.Gdy np na postoju wyłączę ogrzewanie to z tych 86stopni zrobi się 88 a czekając dłuzej i 90 ale po włączeniu grzania nawet nie na full tylko 2,3 kreski to mam te 86/85 stp.Dodam na poprzednim termostacie głównym OE BMW 4letni + oe bmw egr też tak w zimę było.. normalna temperatura 86stopni podczas jazdy i po wymianie po 4 latach znów na oe bmw główny a egr na behra z frezowanym logo też to samo 86stp w zimę.W lato normalnie 88-90


Drugie pytanie chłodniczka spalin egr nie wiem czy tak powinno być,ale zauważyłem,że jak silnik zimny ba a nawet ma te 70stopni to chłodniczka spalin jest zimna.. gdy pójdę i dodam gazu i sprawdzę to jest gorąca jak ogień.. po czym zauważyłem znów ostygnie i dopóki nie puści termostat główny jest zimna jak puszcza termostat to i chłodniczka robi się gorąca czy tak ma być?
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#2

Post autor: KeniT8 »

Witam chciaem spytać Panowie bo coś jest nie halo z termostatem/tami :unknown:

Raz już o tym wspominałem.Temperatura w zimę to 86stopni podczas jazdy gdy cisnę jest 87 skokowo 88.Jadać na 4 biegu około 80km/h mam 85/86
Zmieniłem termostat egr na behra + termostat główny oe bmw wysłałem na reklamację.Reklamacje odrzucono.Kupiłem też nowy oe korek bmw.Następnie postanowiłem kupić ponownie termostat BMW i po zamontowaniu,odpowietrzeniu temperatura w mieście pojawiała się już 87 88 ale tak jak na poprzednim oe bmw trwało to około 2mc pozniej już zauważyłem ponownie na obecnym znów oe bmw zamontowanym równo Rok temu(przebieg na nim to około 3tys km) sytuacja jest taka jak na poprzednim czyli jak są temperatury 0/ +5 stopni to mam 86,87 podczas jazdy na postoju 85 dopiero gdy na postoju wyłączę ogrzewanie całkowicie temperatura w teście po jakimś czasie dojdzie nawet i do 91 stopni ale włączenie ogrzewania 21.5stopnia na najmniejszy stopień powoduje,że w trasie mam 86-87 w mieście skokowo 85-86

Dodam jest to kolejny komplet termostatów.Pierwszy był oe bmw+ egr oe i też w mieście z początku było 88 po jakimś czasie zauważyłem ponownie,że już nie ma 88 tylko 86.Zmieniłem na kolejny komplet czyli egr-frezowane logo + oe bmw główny przez 1 góra 2mc (a dodam jazdy było mało bo za ten czas zrobiłem z 1tys km tylko) już wróciło do 86.Natomiast bezpośrednio po montażu w mieście już rosło do 88 nie wiem co jest grane Panowie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Widocznie g.wniane sprężyny dają do tych Twoich termostatów, zmień źródło części. Swoją drogą nikt nie uzna Ci reklamacji o 2 stopnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: KeniT8 »

termostaty brałem od Macka z Czescidobmw dwukrotnie

Termostaty znów poszły w górę były po 230zł nagle są po 340 bodajże jedynie na czescidobmw jeszcze cena 249zł
Chyba tą zimę tak będe śmigał.Bo o 2 stopnie nikt nie uzna reklamacji
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: KeniT8 »

Maniek na forum bmw klub ktoś napisał tak ''Musisz kupić nową głowice w ASO. Ta twoja jest już po przebiegu sporym i szybciej oddaje cieplo'' czy to może tak być? bo sam nie wiem
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#6

Post autor: KeniT8 »

@up panowie ale to dziwne jeśli na nowym termostacie po montażu miałem 88 to co by niby głowica robiła pozniej
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Zapytaj tam skoro ktoś ma taką teorię :supcio:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#8

Post autor: KeniT8 »

Mańku a wydaje Ci się to możliwe to co ktoś pisał tam? czy raczej nie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Raczej nie :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#10

Post autor: KeniT8 »

Zastanawiam się jeszcze czy czujnik temperatury silnika może tak wskazywać? on reguluje jakoś pracę termostatu? w sensie jeśli czujnik np oszukuje o te 2,3 stopnie to termostat nie osiągnie 88stopni? w sensie nie otworzy się?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”