BMW E46 m47n Za niska temperatura 86 stopni i chłodniczka spalin

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#41

Post autor: maniek21112 »

Ale chcesz z tego doktorat napisać czy jak? Cieknie to jest niesprawny i tyle.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#42

Post autor: KeniT8 »

dziś zrobiłem test jeden wyjechałem autem na tym oe egr termostacie tą samą trasę w tej samej temperaturze -2/-3 stopnie w OBC i jednak temperatury są takie same czyli 86-87 na EGR OE BMW i egr behr frezowane napisy.. ale do czego zmierzam zrobiłem trasę 12km.Jak autem pośmigałem wczoraj dłużej tzn z 40minut a zrobiłem jakieś 40km to temperatura była 88-89 ale tylko po dłuższej jezdzie nie ma tak,że jadę 10km i już 88

myślałem,ze egr oe bmw to może inny jest ale dziś specjalnie już wyjechałem bez grzania silnika na postoju i wychodzi to samo co na behr w dodatku znalazłem moje dwa stare termostaty egr jeden z 2017r drugi z 2018r i na tym z 2017r też wszystko zamazane ale tutaj gdzie logo bmw nie zamazali całkowicie litery po środku ''M'' wiec.. wychodzi ,że egr frezowane to to samo co oe bmw.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#43

Post autor: maniek21112 »

:Bravo:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#44

Post autor: kosteg »

maniek21112 pisze: 31 sty 21, 18:59 wychodzi ,że egr frezowane to to samo co oe bmw.
Ale i tutaj i w większości innych miejsc wszyscy to wyraźnie zaznaczają.
maniek21112 pisze: 30 sty 21, 2:33 Bzdura, to ta sama część, montuję t.egr behr z usuniętym logo bmw od kilku lat i w każdym aucie działa, wczoraj wyciągnąłem oryginalny z 2014 roku i powietrze puszczał jak przez rurkę.
Obrazek
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#45

Post autor: KeniT8 »

Panowie kabaret na całego .Zamontowałem swój egr behra :roll: + odpowietrznik tyle,że ja go już wkręcałem i w oe termostat bmw i w sztywny przewód zakręciłem ustawiłem 32stopnie nawiew na minimum by odpowietrzyć i zonk.. po 5minutach już widac kropelke... na behr frezowane logo tego już nie kumam.. na 100% nie było tak wczesniej to bo zawsze przy odpowietrzaniu patrzyłem na korki czy jest sucho.Jak to jest,że odpowietrznik który przecieka wkręcam w sztywny przewód lub koło zbiorniczka i nawet kropla nie wyleci a odpowietrznik wkręcam w termostat egr behra i egr oe bmw i przecieka :)

jak wytrę odpowietrznik fibrą do sucha jest ok czekam z 3/5minut patrzę i już kropla się świeci.. no to co jest grane? jak boga kocham nie żartuje.. bo jeżeli przeciska płyn mimo dokręcenia to czy jest opcja taka,że to wychodzi tylko to co zostało po odkręceniu odpowietrznika gdy wyleciał płyn zakręciłem i wiadomo jak płyn wyleciał to był u samej góry i by niby przeciskało ten nadmiar z pod uszczelki?? nie miałem takich jaj przy montażu pierwszy raz tydzień temu behra tego z frezowanym logo.Ale kurw.. jeśli przecieka to nie może być gwint winny skoro i to samo już jest na behr frezowane logo........

musi za to odpowiadać uszczelka.. i musze ponownie zamówić termostat egr+ tym razem zamówię dodatkowo korek z uszczelką oe bmw(korek ma inne nuemry i kosztuje 15zł a właściwy kosztuje 30zł ale tutaj trzeba czekać) jednak uszczelki mają te same.Więc zamówię termostat egr+ dodatkowo korek i przetestuje pierw oe bmw termostat z nową uszczelka nie wkręcaną nigdzie tylko prosto w egr termostat.Gdyby okazało się,ze nie cieknie to egr behra zwrócę kabaret
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#46

Post autor: KeniT8 »

zrobiłem test wykręciłem odpowietrznik wytarłem do sucha odpowietrznik+ miejsce gdzie przylega uszczelka w termostacie bo był tam płyn po tym jak odkręciłem odpowietrznik na odpalonym silniku zakręciłem ustawiłem 32stopnie odpaliłem silnik poczekałem aż osiągnie te 80stopni bo miał 50parę i nic.. sucho... wychodziło by na to,ze po odkręceniu odpowietrznika płyn wylatuje na odpalonym silniku i w momencie zakręcenia wyciska płyn :)
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#47

Post autor: Lashie »

KeniT8 pisze: 1 lut 21, 14:11 wychodziło by na to,ze po odkręceniu odpowietrznika płyn wylatuje na odpalonym silniku i w momencie zakręcenia wyciska płyn
Tak na fizyce było mówione, ale kto tego słuchał :D
Najważniejsze ze sobie poradziłeś :supcio:
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#48

Post autor: KeniT8 »

Lashie pisze: 1 lut 21, 14:47
KeniT8 pisze: 1 lut 21, 14:11 wychodziło by na to,ze po odkręceniu odpowietrznika płyn wylatuje na odpalonym silniku i w momencie zakręcenia wyciska płyn
Tak na fizyce było mówione, ale kto tego słuchał :D
Najważniejsze ze sobie poradziłeś :supcio:
niby tak tylko,że po zakręceniu odpowietrznika i wytarciu szmatką całkowicie z płynu po kilku minutach pojawia się znów kropla o to chodziło a nie pojawia sie jeśli odpowietrznik wytrę szmatką do sucha miejsce gdzie płyn napłynął tam pod oring i skręcę odpalę silnik i nie odkręcając odpowietrznika nic nie wyleci ani nic sączyć się nie bedzię po kilku minutach

dziwne dlatego,że pozostałe odpowietrzniki w sztywnym przewodzie+ przy zbiorniczku mimo,że odkręci się na odpalonym silniku wyleci płyn z nich zakręci się wytrze szmatką i nic z nich nie wyłazi :roll:
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#49

Post autor: KeniT8 »

Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co jest grane może ktoś mi to wytłumaczyć?

Mam 3 termostaty EGR

1. oe bmw który myślałem,że jest niesprawny bo płyn się pojawia na odpowietrzniku
2. Egr behr frezowane logo kupiony tydzień temu
3.Egr behr frezowane logo kupiony wczoraj w intercarsie(to samo co oe bmw bo nie zamazali dokładnie znaczka bmw)

ten ostatni kupiłem bo wkur.. mnie cudowanie z odpowietrznikami przekładanie itp tak dla pewnosci.
I sprawa taka zamontowałem nowy termostat nie odkręcalem odpowietrznika więc idealni suchy i uszczelka też.Zrobiłem 50km nic sucho.Zostawiłem po tych 50km auto na postoju na 5minut świecę latarką a tam już zaczyna się ''świecić w koło korka delikatnie'' wytarłem fibrą po 10minutach stania auta znów to samo.. i to na każdym z trzech termostatów a odpowietrznik który niby cieknie gdy wkręcam w sztywny przewód lub przy zbiorniczku to nic nie cieknie i dokręcenie tutaj nie ma nic wspólnego bo czy lżej czy mocniej to i tak widać,że coś zielonego wychodzi a przecież był idealnie suchy odpowietrznik(mówię wewnątrz) to czemu tak się dzieje? aha i też zauważyłem,że gdy to się świecia ruszę w trasę i jadę to praktycznie znika..dopiero na postoju gdy auto pracuje pojawia się ''taka otoczka w kołko korka'' nic się nie rozlewa nigdzie.. czemu tak się dzieje?? i to na trzech termostatach nowych?

jedyne co sobie przypominam to to,że zamontowałem 3 dni temu nowy oe korek zbiorniczka bmw lecz to jest to samo co mój roczny korek tak samo wygląda tylko pod spodem gdzie napisy numer od bmw to zmazane.. dlatego oe w aso 90zł a ten sam behr 40zł ale co miałby korek nowy do tego? skoro nigdzie indziej nic się nie pojawia.. aha uszczelka ta żółta co siedzi w chłodnicze spalin nowa oczywiście i tam też nic sie nie pojawia.. jedynie na odpowietrzniku termostatu EGR

Proszę pomoże ktoś? albo wytłumaczy chociaż czemu tak się dzieje? tak jakby na kazdym odpowietrzniku w termostatach egr płyn delikatnie mijał wewnątrz oring i ciut sobie wychodzi ale to jest kur.. na trzech termostatach nowych i chyba 7 korkach sprawdzonych różnych.. %)
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#50

Post autor: KeniT8 »

@ up
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”