M47N Szarpanie podczas jazdy

aur
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 17, 10:36
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: aur »

Cześć koledzy!
Podczas jazdy (szczególnie na drugim biegu) strasznie szarpie przy przyspieszaniu, znaczy szarpnie raz i dalej ok, najczęściej w okolicach 1800-2000obr. Niedawno miałem wymienianą turbinę i wyczyściłem egr, myślałem że po tym zabiegu szarpanie ustanie. Silnik odpala normalnie, nic nie kopci czy zimny czy ciepły ma moc i dobrze przyspiesza. Na słuch na biegu jałowym tak jakby delikatnie nierówno pracował, mimo że obroty trzyma równo- nie falują. Może to przez przepływomierz? Bo strasznie skaczą wartości w inpie na luzie.
Nagrałem live data z inpy. https://youtu.be/i74tNaHL6Jw
Za wszystkie odpowiedzi dziękuję :)
bythomas1
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 1 cze 17, 19:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherowo

#2

Post autor: bythomas1 »

Na moje doświadczenie to przepływomierz na postoju powinien trzymać stałe wartości i powinien mieć napewno mniej niż 40, u mnie trzymał cały czas 40 na postoju i był trafiony.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Duży plus jest taki, że jest film 8) minus taki, że nie wszystko ukazujący :unknown: bo przydałby się płynny przejazd na 4 a najlepiej na 5 biegu od 1800 rpm z gazem w podłodze, najpierw to co nie jest głównym tematem, ale jest bardzo ważne:
- masz problem z układem chłodzenia, 100 stopni to zdecydowanie za dużo dla m47n, ma być 88-90, więc układ do sprawdzenia (pompa wody, termostat, drożność chłodnicy, wentylator czy pracuje itp.),
- masz przeładowanie, więc albo sterowanie leży, czyli przetwornik ciśnienia (elektrozawór) albo z samą turbiną jest problem, na próbę zamień przetwornik turbiny z tym od egr i sprawdź czy jest zmiana.
Jeżeli chodzi o główny problem to pytanie czy egr masz normalnie podpięty jak z fabryki? Jeżeli tak to proponuję odpiąć podciśnienie i zaślepić śrubką, bo ogólnie jest problem z powietrzem, ale nie samym przepływomierzem, tylko z egr, wygląda jakby jego przetwornik mieszał (otwierał i zamykał zawór), bo sam zawór nie zacina się? Sprawdzałeś jak go czyściłeś?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
aur
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 17, 10:36
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: aur »

Dziękuję za odpowiedź:)
Niestety nie sprawdzałem egra po czyszczeniu:/ Jutro powinienem mieć chwilę to odepnę i zaślepię wężyk.
Odnośnie temperatury wydaje mi się, że jest ok bo niedawno robiłem live data na inpie i przy szybkiej jeździe temp wzrosła do ok 94st i zaraz spadła do ok 86-88 coś takiego i później podczas jednostajnej jazdy trzymało na 88, natomiast podczas dojeżdżania na parking wzrosła do 94 i też zaczęła spadać.


Przepływomierz na wolnych obrotach zimny silnik

4 bieg i gaz do spodu- przepraszam za przycięty nieco obraz, ale wiadomo o co chodzi:)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Obstawiam, że to przez egr a bardziej przetwornik ciśnienia, który niż steruje, bo na zimnym wygląda jakby cały czas otwierał i zamykał, ale to zaślepienie potwierdzi. Nie bagatelizuj też tego przeładowania, tak samo pierwszy podejrzany to przetwornik ciśnienia. Jeżeli chodzi o temperaturę to podejrzewam, że nie startuje wentylator, możesz wymusić jego pracę w inpa przez zakładkę aktywacja, jak nie rusza to pewnie moduł jest do naprawy. Na pierwszym filmie widać temperaturę 99-100 stopni a nawet te 94, o których piszesz to za dużo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
aur
Posty: 6
Rejestracja: 1 lut 17, 10:36
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: aur »

Z wentylatorem miałeś rację. Przed chwilą sprawdzałem, ustawiłem 95% mocy i nic, cisza. Ten moduł to da się naprawić czy trzeba szukać używki? Bo widziałem na all razem z wentylatorem. Pozdrawiam i dzięki!:)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Trochę tych aut sprawdziłem :wink: szukaj elektronika, który podejmie się, jest to możliwe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”