M47N Strasznie dymi po odblokowaniu małego termostatu

Kunio
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 13 sie 13, 11:44
BMW: 320D Touting M47N
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Kunio »

Jakiś rok temu znajomy mechanik zaślepil mi termostat EGR bo stwierdził że jest uszkodzony ale nie trzeba go wymieniać tylko zaślepić. I tak sobie jeździłem do dzisiaj, kiedy postanowiłem odblokować przewody do niego i zaraz po świętach wymienić (skoro fabryka tak zrobiła to chcę mieć jak powinno być :)). Po odblokowaniu przewodów auto zaczęło strasznie kopcić. Przy gazowaniu taki dym że nic nie widać. Zaślepiłem znowu przewody i przestało. Cz to wina uszkodzonej chłodniczki ?
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Zaslepil termostar egr czy EGR? Pierwsze słyszę o zaslepianiu termostatu bo niby po co? Mozesz na jakims zdjęciu albo schemacie zaznaczyc gdzie znajdowała sie zaślepka ?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Kunio
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 13 sie 13, 11:44
BMW: 320D Touting M47N
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Kunio »

Zaznaczone jak na fotce. W te dwie rurki włożone śrubka i tym samym nie płynie woda do chłodniczki. Zaślepił po to że był uszkodzony i auto się nie nagrzewało. Zamiast kupować nowy zaślepił go i ty msamym mam 1 termostat ;) ALe mniejsza o to bo auto zaczęło kopcić po odblokowaniu układu małego termostatu EGR, czyli jakby chłodniczka była dziurawa i puszczała w wydech ? No właśnie, gdzie z niej płyn ucieka? Do silnika czy w wydech ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#4

Post autor: Maniek »

Chłodniczka do wymiany. Gdyby to była wina termostatu to nie kopciłoby. Gdzie ucieka ? No to chyba logiczne, że poprzez kanał którymi doprowadzane są wtórnie spaliny do silnika, poprzez zawór EGR i do kolektora dolotowego.



Lubię takie patenty. Gratki dla mechanika :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Kunio
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 13 sie 13, 11:44
BMW: 320D Touting M47N
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Kunio »

Czyli musze olej wymienic skoro plyn dostal sie do silnika?

Wysłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#6

Post autor: Maniek »

Po co wymienić ? Jeżeli już to chłodnicę spalin EGR. Przecież płyn dostał się do komory spalania...
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Kunio
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 13 sie 13, 11:44
BMW: 320D Touting M47N
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Kunio »

Myslalem ze skoro do kolektora dolotowego to i do silnika. Nie znam sie :-)

Wysłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”