m47n metaliczne terkotanie

sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#1

Post autor: sanczo1988 »

Witam Panowie

Od jakiegoś czasu dotknal mnie problem terkotania z okolic silnika podczas dodawania gazu. Nie ma znaczenia temperatura silnika gdyż tak samo jest na zimnym jak i ciepłym silniku.
Opisywany halas jakby metaliczny choc ciężko dokladnie stwierdzić slyszalny jest na niskich obrotach pod obciążeniem. Po przekroczeniu 2000 tys obrotów zanika i silnik ladnie pracuje.
Pomyślałem ze może to wtryski jednak korekty w inpa nie wypadają zle.
Na jalowym biegu gdy dodaje gaz nic nie słychać. Na postoju również pracuje normalnie bez żadnych dziwnych stuków. Dzieje się to tylko podczas jazdy.

Obecny przebieg 260tys oleje wymieniane cp 12k na motul 5w40.
Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem?
Może łańcuch rozrządu sie rozciągnął? Ale czy nie powinien tez pukać na wolnych?
Co mogę sprawdzić by zlokalizować przyczynę halasu? Starałem sie nagrać dźwięk ale na phonie jest nieslyszalny... Niestety

Proszę o sugestie
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ciężko będzie coś powiedzieć nie słysząc tego dźwięku. Łańcuch by hałasował i na jałowym bez obciążenia więc szukał bym gdzie indziej..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#3

Post autor: sanczo1988 »

To chociaż troche sie uspokoilem :D najbardziej martwił mnie rozrząd by nic nie przeskoczylo. Szukałem ile bylem w stanie przyczyny najgorsze ze jest tylko pod obciążeniem wiec na postoju próżno szukac. Moze to ta miedziana podkładka wtrysku alb faktycznie same wtryski... Postaram się dźwięk uchwycić a w przyszłym tygodniu jak będę miał luźniej w robocie podjade do mechanika sie skonsultować
Dzieki za odpowiedz

Edit
Bardzo proszę o polecenie jakiegoś dobrego serwisu rzetelnego i w miare uczciwego który specjalizuje sie w diagnozie wtryskiwaczy w obrębie Poznania Gniezna.
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#4

Post autor: sanczo1988 »

Witam ponownie.
Sprawa sie rozwiązała. Chciałem się
Podzielić ze wszystkimi co bylo przyczyna tego terkotania. Okazala bardzo blacha sprawa... Podpiolem auto pod kompa żadnych błędów korekty wtryskow bardzo dobre. Miedziane uszczelki wtrysków cale nigdzie ropa nie leci sucho i szczelnie.. Zacząłem składać wygłuszenia akustyczne silnika do kupy i nagle zonk... W przedniej części tej ktora zaklada sie na przodzie auta od zderzaka zauważyłem ze brakuje mi jednej gumki q ktora powinien wchodzić zaczep. Poruszalem chwile ta oslona i okazalo się ze puka u o rurę idaca do egr jak i sam ten plastikoway haczyk lata w miejscu gdzie brakuje tej gumki. Nie mam pojecia kiedy ja zgubiłem wiec szybki pobieglem po jakas gąbkę by sprawdzić czy to to mi tak walilo. Po krótkiej przejażdżce okazalo się ze w aucie jest juz cisza i podczas jazdy nie ma terkotania.
Taka pierdola a zmartwila mnie na cacy zwłaszcza jak poczytalem fora w których wszyscy wskazywali na wtryski....
Teraz moje pytanie... Zna ktos numer tej części? Na realoem nie mogę znaleźć.. Wpisuje swój vin to w wygluszeniu akustycznym pokazuje mi tylko glowna oslone i tylna pod filtrem kabinowym. Przedniej brak. Jakby ktos mogl sprawdzić i podać jaki jest numer tej gumeczki będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: Samniewiemkto »

Dobrze, że okazało się to drobiazgiem, ale takie drobiazgi najtrudniej się diagnozuje, bo często taki problem może trafić się raz na całe forum i nikt za bardzo nie będzie mógł pomóc, bo każdy zetknie się z tym pierwszy raz. Niektórzy partacze z lokalnych warsztatów by ci pewnie pół osprzętu wymienili xd

PS: nie pisz posta pod postem, ew. usuń stary i dodaj z niego tekst do nowego, jeśli chcesz żeby temat był na wierzchu. Ale zawsze lepiej w jednym poście z rzędu ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”