M47N brak mocy

robson
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 09, 22:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wagrowiec

#11

Post autor: robson »

Nie auto nie ma mocy tak jak pisałem wczesniej jak złapie jest wszystko ok.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#12

Post autor: romanikxxl »

robson pisze:Nie auto nie ma mocy tak jak pisałem wczesniej jak złapie jest wszystko ok.
Sprawdź ten zbiornik podciśnienia czy jest szczelny.
Zapodaj jakieś screeny live data z Inpy.
Filtry były wymieniane? Jak odma?
Turbina jest ori czy po regeneracji?
Sztanga od geometrii pracuje bez oporów?
Romanikxxl
robson
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 09, 22:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wagrowiec

#13

Post autor: robson »

Witam.
Zbiornik podcisnienia ominołem - bez zmian, filtr paliwa, powietrza, odma wymienione turbina po regeneracji juz raz ja wyciagałem i odałem do zakładu gdzie była regenerowana, rozebrali ja przy mnie wszystko w pożądku ciegno geometri turbo chodzi bez problemu.
Archi05
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 12 kwie 12, 1:11
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Lokalizacja: Gdańsk

#14

Post autor: Archi05 »

A jak wtryski się mają? :)
robson
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 09, 22:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wagrowiec

#15

Post autor: robson »

witam. Wtryski wyjęte sprawdzone na maszynie sa ok.
delano
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sie 11, 14:23
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bstok

#16

Post autor: delano »

Temat braku mocy przerabiałem u siebie od podstaw. Teraz autko ciągnie aż miło więc podpowiem Ci co ja potrzebowałem zrobić. Sporo rzeczy już ogarnąłeś, ale podrzucę ci parę opcji do których nie potrzebni Ci mechanicy

1. sprawdź czy na elektrozaworze turbiny masz poprawnie podłączone wężyki. Są 2 wężyki, a mnie były zamienione miejscami :D auto jeździło jak jakiś przymuł, ale miało swoje momenty chwały więc nawet nie przyszło mi do głowy tam szukać problemu, ot taka spuścizna po poprzednim właścicielu, który widocznie serwisował auto i Zenka w stodole - zamieniłem wężyki, auto ciągnie od samego dołu.
2. wrzucasz 4 i wciskasz gaz do podłogi. Ekonomizer ma pokazywać 20l, wrzucasz 5 ma pokazywać 16l - jak nie pokazuje to przepływka nie pracuje jak powinna.
3. przeczyść elektrozawór turbiny - nie ma w tym filizofii, a wielu osobom pomogło.
4. nagrzej silnik oraz turbinę, poproś kogoś aby zrobił małą0 przegazówkę Twoim autem, w sensie obroty do 4000, a następnie do samego dołu - powtórzyć kilka razy, a Ty w tym czasie patrz czy "gruszka" pompuje powietrze. Jeżeli gruszka się nie rusza to prawdopodobnie któryś z wężyków podciśnienia jest przerwany, lub po prostu grucha jest uszkodzona.

Pozdrawiam.
http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero
Aktualnie słucham:
Obrazek

Pomogłem? Wiesz co zrobić :-)

Znany również jako lolcat @BMW Klub
robson
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 23 sie 09, 22:20
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wagrowiec

#17

Post autor: robson »

Witam ponownie. Sprawa braku mocy chyba się dzisiaj wyjaśniła rozsypała się turbina,trzy miesiące temu sprawdzana w zakładzie regenerującym.
gruby01
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 13, 8:48
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa - Gocław

#18

Post autor: gruby01 »

Witam,

Dorzucę swoje dwa groszę dla potomnych. Nie wiem jak było w Twoim przypadku, ale u mnie źle została złożona turbina. Objawy te same raz auto szło raz nie szło i trzeba było "pompować" pedałem i jak nagle dostawał mocy to jak szatan. Więc tak, w turbinie jest taki pierścień sterujący zmienną geometrią na zdjęciu tutaj http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/367116728/VNT_Turbocharger_Nozzle_Ring_Assembly_GT1749V.jpg (te cztery co są na zdjęcie pierścienie). W turbinie oczywiście jest taki jeden, podobno jak czytałem po forach nie dało się jej źle złożyć (turbiny), ale ... mi się udało włożyłem go (pierścień) odwrotnie, "do góry nogami", co objawiało się różnymi dziwnymi rzeczami. Może u Ciebie to też było powodem, a zakończyło się zniszczeniem turbiny. Ja swoją oddałem do turbopro w józefowie pod warszawą, szybka rozbiórka, decyzja o ponownym wyczyszczeniu (profesjonalnym) i złożenie. Nieduża cena i po dziś dzień hula :D. Temat dawno poruszałem na bmw-klub w temacie "E46 brak mocy na obrotach do 3000rpm", oraz na wielu forach o dislach itp itd. nikt tego pomysłu mi nie podsunął. Trochę pomógł mi Paweł PAPFIl z zielonki stwierdzająć że to coś z turbo (solidnie przeprowadzić diagnostykę i w połączeniu z jego wiedzą był taki wynik). Wtedy oddałem turbo do serwisu i powtórze się teraz jest super.

Pozdrawiam.
Sebastian88
Posty: 4
Rejestracja: 8 maja 14, 18:09
BMW: 320 d e46 m47n
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: swiecie

#19

Post autor: Sebastian88 »

Witam wszystkich jestem nowy na forum .od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem e46 z silnikiem m47n Mój problem polega na tym, że ostatnio mam uszkodzony wężyk pomiedzy zaworem podciśniena od turbo a gruszką od turbiny , po wymanie wężyka na nowy auto kompletnie nie mam mocy na oko jedzie jak by mialo 60 koni , po odpieciu wezyka od gruszki auto ma duzego kopa ale dopiero od 2.500 obrotów a do 2.5tyś obrotów jest duza turbo dziura . Prosze o pomoc kupilem juz nawed nowy zaworek i ten pojemnik czarny przy zaworku i nic nie dalo , gdy podepne wezyk i odpale samochud to sztanga sie cofnie i a gdy gasze to wraca spowrotem do pozycji wyjściowej . Pomocy ps czujnik w kolektorze wyczyścilema w przepływce mam zrobioną dziurkę .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”