m47 utrata mocy po nagrzaniu

szpadymelodia
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 11, 23:52
BMW: e46 320d m47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: szpadymelodia »

Witam
Borykam sie z problemem utraty mocy od około 2k obrotów po przejechaniu plus minus 30 km. Dodatkowo po tym czasie gdy dodam gazu auto dymi na szaro i slychac dziwne dzwieki, ktore ciezko mi okreslic, troche takie jakby gluszyly dzwiek silnik tj wybijaly go z rytmu. Wiem ze moze to oznaczac wiele rzeczy od zaworkow agr egr przez odme do pompy vt44 ale moze ktos mial podobne doswiadczenia i oszczędzi mi szukania na oślep.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Prawdopodobnie problem dotyczy VP44 a dokladniej przestawiacza.Czy w momencie jak dymi czuc jakby szarpniecia silnika?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
szpadymelodia
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 11, 23:52
BMW: e46 320d m47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: szpadymelodia »

tak, tak sądzę. dodam jeszcze ze mialem problem ze stojącym paliwem na listwie z wtryskami ale go zbagatelizowalem i nie wiem czy sam sobie tym nie strzeliłem w kolano.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#4

Post autor: xlc »

Mialem podobne lub nawet takie same objawy i problem tkwil w Vp44 dlatego proponuje skupic sie na niej :sorry:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Paliwo w okolicy wtrysków pochodziło zapewne z nieszczelnych wężyków przelewowych. Mogło to spowodować cofanie się paliwa, bądź zapowietrzanie się pompy, jak wiadomo VP44 jest smarowana i chłodzona paliwem, a jak wpływa brak smarowania na spasowane ze sobą do tysięcznych mm pracujące części nie muszę tłumaczyć ;) Za pewne wyciąga kopyta nastawnik. To dość popularna usterka w tym typie pompy.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
szpadymelodia
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 11, 23:52
BMW: e46 320d m47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#6

Post autor: szpadymelodia »

Wyczyscilem dolot oraz eletrozaworek przy turbo plus wymienilem filtr paliwa ( ta zima dała mu sie we znaki ) i autko ożyło.
Ożyło do 3000 obrotów, pozniej zachowuje sie jak wolnossące. Dolot szczelny i nie wiem co to moze byc. Przepływka ? Odma ? Co do przepływki to przy gazie w podłoge na 4 biegu spalanie jest 19 wiec chyba tak jak powinno być. Może jakieś inne pomysły ? Bo na szczescie chyba nie pompa, silnik pracuje rowno i nie przerywa.
Co do wycieku ropy na listwe - Wężyki przelewowe wymienione, stare byly szczelne. zauwazylem malutki wyciek przy drugim gnieździe wtrysku i mam pytanie, czy musze coś z tym robić czy może tak to zostać ? Odkręciłem i dokręciłem jeszcze raz przewód metalowy od pompy i wyciek się zmniejszyl, nawet nie nazwalbym tego wyciekiem tylko poceniem no ale jednak występuje. Co koledzy proponują ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Może po prostu rurka od wtrysku byłą luźna, albo źle siedziała. najlepiej to umyć teraz dokładnie czymś co rozpuści ropę (np z domowych sposobów to płyn do naczyń,szczotka i wiadro wody :D )i będziesz widział czy dalej cieknie. Co do mułowatości, to rozumiem że przy 3000 auto traci moc?
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
szpadymelodia
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10 gru 11, 23:52
BMW: e46 320d m47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#8

Post autor: szpadymelodia »

tak do 3000 idzie pięknie. powyżej nagle braknie mu mocy.
Co do tej listwy to tak zrobilem wyczyscilem osuszylem i szukalem wyciekow no i spod drugiego gniazda wtrysku wlasnie zauwazylem delikatne wypacanie ropy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”