M47 Czasami trzęsie silnikiem

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#31

Post autor: zibi_j1 »

na razie auto pójdzie do "zwykłego mechanika". Ogarnie poduszki i wycieki oleju. Sprawdzi koło pasowe z tłumikiem drgań. Chodzi o to koło które jest najniżej? Dziś jadąc ok 10 km po mieście na spot dojechać nie mogłem tak telepało, na powrocie wszystko pięknie. Chodzi równiutko. Zjeździłem paliwo do rezerwy i zalałem full na shellu. Może jakieś trefne było zalane... jutro podróż 150 km do domu i tam już samochód zostawię. Nie stać mnie na razie na specjalistę od BMW. zaprowadzę tam, jak mojemu mechanikowi skończą się pomysły. Dlaczego on raz mało z ramy nie wyskoczy a raz chodzi normlanie ? :( to zupełnie nie wskazuje na te poduszki nieszczęsne
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#32

Post autor: zibi_j1 »

Dzis po odpaleniu auto chodzilo troche nierowno I lekko trzeslo, ale w granicach normy. Przejechalem nim 150 km w warunkach w miare autostradowych. Slychac troszke dziwny klekot, I czuc takie.. Nie drzenie ale mrowienie na kierownicy, pedale gazu w lokciach opartych na podlokietnikach. Pasazerka nic nie czula ale ja tak. Teraz po odpaleniu silnik chodzi wzorowo. Hipoteza na dzis to trefne paliwo. Wczoraj wieczorem troche jeszcze poszarpywal, bo od stacji mam z 5 km I pewnie zostalo tego syfu w filtrze I przewodach. Teraz czuc rozwalone poduszki ktore dodatkowo nadwyrezylo to szarpanie. Pojezdze jeszcze dwa dni zeby miec pewnosc ze nie bedzie to nawracac, wymienie wszystkie poduchy silkika I skrzyni, uszelnie wycieki I zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#33

Post autor: mariryb »

Dopisze nowe okoliczności do tematu. Podłączyliśmy wczoraj pod impe. Na pierwszy rzut oka nie było błędów. Zczytalem jeszcze shadow errors i tam był blad wtrysku sterującego, po skasowaniu powracał. Po jakimś czasie podłączyliśmy jeszcze raz i błąd wtrysku był w normalnych bledach. Po skasowaniu nie było go ponownie.

Dodatkowo sprawdziliśmy ciśnienie doładowania turbiny. Pomiar na postoju, przy ok 4 tys tyś ciśnienie 1300-1400.
Mamy też jakieś screny z pomiarów - wrzucę później lub Zbyszek.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#34

Post autor: Maniek »

Jeżeli chodzi o błąd wtrysku sterującego to w momencie jego uszkodzenia rolę przejmuje VP44 i auto jeździ normalnie.

A co do ciśnienia ładowania turbosprężarki to nie na postoju a podczas jazdy najlepiej sprawdzić, największe doładowanie jest na 3-cim biegu przy ok. 3 tys. obr/min, ok 2.3 bara przy zdrowej turbinie.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#35

Post autor: Frost »

Dokładnie jak maniek prawi 2,3 pokazuje w INPIE, na jałowym pokazuje ciśnienie atmosferyczne czyli około 1,0. Po przegazówce nie wiem ile powinno pokazywać, bo nie pamiętam.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#36

Post autor: mariryb »

Ja sie nie znać na dizel, tylko pomiar robić :)

Pewnie na jałowym ecu obcina doładowanie. Zbyszkowi humor sie poprawi, bo jednak turbina powinna być dobra. Trzeba drugi pomiar zrobić, podczas jazdy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#37

Post autor: zibi_j1 »

Co nie zmienia faktu, ze ciągle po lusterkach patrzę czy coś na sygnale za mną nie jedzie tak skubana wyje :/
Co do błędu wtrysku mam pytania
- Jakim cudem to nie wyszło na diagnostyce u pana specjalisty od BMW ??
- Jakim cudem ten samochód względnie normalnie jeździ a wcześniej telepał? (czy to może być wina paliwa które przy okazji uszkodziło wtrysk)
- Czy dam radę przejeździć tak jakiś czas, czy muszę kupować nowy wtrysk w tej chwili?
- Potwierdzić u jakiegoś serwismana od pomp i wtrysków jego usterkę czy kupować w ciemno nowy (550zł) bo komputer w aucie się nie myli?

Błąd po skasowaniu nie zawsze powraca. Nie rozumiem tego. W trakcie jazdy da się czasem słyszę takie... szuranie z silnika rosnące wraz z obrotami. Nie wiem co to :/ Generalnie wszystkie usterki występują od czasu do czasu. Rozstraja mnie to :( Dajcie w miarę możliwość szybko znać co z tym robić, bo jutro rano mam jedyną szansę jechać do kolesia od wtrysków potwierdzić wyrok. Poniżej screeny z inpy. W tych Shadows znaleźliśmy jeszcze jakiś błąd rolety? (co to jest?)

Obrazek
Obrazek
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#38

Post autor: Maniek »

Błąd od rolety - wydaje mi się, że jest problem z elektrozaworkiem od sterowania roletami chłodnicy. Znajduje się on w okolicach pompy wspomagania/bagnetu oleju.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#39

Post autor: zibi_j1 »

Problem wczoraj znow się pojawil :( na chwile i nie frygalo niewiadomo jak ale się pojawil :( teraz zaczynam przypuszczac że ma to zwiazek z poziomem paliwa a baku. Zostala ostatnia cwiartka.. Moze w baku syf... Pojade dziś do mariusza zczytac bledy. Jak znow wyjdzie kasowany tydzien temu blad wtrysku, trzeba bedzie oddac wszystkie do sprawdzenia i szykowac się na zakup nowego wtrysku sterujacego... :( shit.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#40

Post autor: Maniek »

Zanim kupisz nowy wtrysk sterujący to zmierz jego rezystancję na stykach, często potrafi być tak, że wina nie leży w samym wtrysku (który jest dobry) a w samej wiązce elektrycznej, albo na połączeniach poza tym wciąż będę Ci powtarzał, że błąd 'needle motion sensor' nie spowodowałby u Ciebie tej dziwnej pracy silnika.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”